Låter bra det!
En sak som inte framgick i mina förgasarfunderingar i någon avtrådarna här är att jag tror mig ha listat ut var förgasaren kommer ifrån. Tror det är den förgasaren som följer med i White Bros trimkit, och isåfall skulle det kunna vara en sådan kam också.
Den där svarta och vita motarden! Sån där "öken-tank" fick jag med min, gick i typ 20L har jag för mig. Kör man som folk borde man ju kunna köra en 40 mil på en tank.
Sugen på xr igen.
Visst är den pimpad den svart/vita
Har du kvar din 20L tank - är lite sugen i så fall!
Klart du ska ha en xr igen!
Fråga: försökte ställa ventilerna idag men är osäker på hur man ska göra med höger avgas som är lite speciell. Står i boken att det inte räcker att man har markeringen vid "T" utan man ska se till att den är obelastad. Räcker det att man har koll på att kolven är i ÖD? något annat man ska tänka på?
Här kommer två i mina ögon klart lyckade gammel gris byggen
Hej funderar på att skaffa en Xr men har några frågor.
Har kikat på en och när man kollar den på transportstyrelsen.se så står det att effekten är 13kw är det bara en felaktig uppgift de har eller vad? För visst är det 34kw eller något sådant i en Xr, det har det iaf varit när man har kollat någon annan hoj från blocket på transportstyrelsen.se
Vad är det för intervaller på olje+filterbyte och ventiljustering?
Jag ska eventuellt och kolla på en Xr 600 -98 nu i veckan. Är det något speciellt jag ska kolla på? Några speciella svagheter som XR'n har?
* Kolla så att ramen och fälgar är hela och raka.
* Försök få en uppfattning om förra ägaren förstår sig på hur man justerar ventilspel, kontrollerar oljenivån och byter olja.
* Kolla så att ramen och fälgar är hela och raka.
* Försök få en uppfattning om förra ägaren förstår sig på hur man justerar ventilspel, kontrollerar oljenivån och byter olja.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|