koop
Sinnessjuk
Ehm, jag har 0,10V fram till lampan, men instrumentbelysning, positionsljus, baklampa och bromsljus fungerar.
Nån XR-ägare som känner igen fenomenet?
Nån XR-ägare som känner igen fenomenet?
Det verkar vara den där regulatorprylen som gömmer sig vid instrumentet, det är 12V in i den, nästan inget ut. Ingen som har en sån liggande jag kan prova med?
Angående gaffeln så kröp jag runt på backen under min XR idag och hittade en häftig justerskruv i underkant på gafflarna, en vridning till "Hard" gjorde underverk.
Nån som har koll på om det finns fler justeringar på bakdämparen än "S--H"-ratten på behållaren? Tycker den verkar lite i mjukaste laget.
Hojen välte i morse när den stog och värmde upp sig, efter det är den sjuuukt svårstartad, tar 10-15min att få igång den varje gång nu, från att ha vart jätteenkel att starta tidigare.
Nån som kan tänka sig vad som hänt?
Nu börjar det bli löjligt! Kicka i 20min för att kunna åka en sväng.
Bytte tändstift och kollade över ventilspel sist den var såhär, det hjälpte faktiskt. Nu är det snudd på omöjligt att få igång den, även med sprillans tändstift.
Får kicka som satan hur länge som helst, inte ett liv. Helt plötsligt tänder den till och går hur fint som helst, tills man stänger av den, då tar det nya 20min.
Nån som har några ideer? Jag hade ju tänkt ha den här att åka till jobbet med
Hur är det med försäkringen på xr600, kan man klassiker försäkra modeller som är yngre än 20 år pga att modellen i sig är äldre än 20?
Nej, då skulle man kunna klassikerförsäkra en ny gsxr 750
Angående gaffeln så kröp jag runt på backen under min XR idag och hittade en häftig justerskruv i underkant på gafflarna, en vridning till "Hard" gjorde underverk.
Jag misstänker att min har nån eftermarknadskam i sig, för nån autodekomp finns då inte.
HS40 sitter redan på, KNfiltret och öppnad luftburk likaså.
Jag byggde en fräck kollektor till avgaseriet och tryckte dit ett slipon för en tid sen också, lite sound måste man ju ha
Kolvbyte till kolv i fräckt material står på listan, samt allmän översyn.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|