Honda XR650R

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Däck

Lutar åt att jag provar Maxxis 6001 har kört på Maxxis It förut och dom funkar skapligt. Gillar Michelin S12bak och M12fram men dom är lite dyra
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Däck

Har beställt en uppsättning Maxxis 6001.
Vad åker ni på för däck på grisen, skriva gärna vad ni tycker både bra och dåligt.:tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag har Pirelli diablo fram och bridgestone bt016r bak. Iofs motard men =)
 

loso

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2007
Ort
thn
Hoj
xr650
sitter s12 fram o m12 bak på min nu o det funkar fint i enduro spåret o på bana. ska man köra blandat grus o asfalt tycker jag mt21, ska testa feltemas däck när nästa uppsättning ska på.

btw:Även orginaldäcken som jag tror heter ICR är helt värdelösa både på skoterleden och grusvägen... kan bara hålla med,lura ut brorsan i spåret o dom däcken sög ju bara så hårt... vurpa väl varje 150:e :D packade bara lera o sen va det bambi på hal is
 
Last edited:

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Då har Ims tanken, Touratech hasplåten och 45bakdrevet äntligen kommit:tummenupp
Tänkte byta olja och kolla ventilspelet när jag har tanken borta. Är det någon som har en bra länk till någon guide för kontroll av ventilspelet på Xrén?
IMG_0756.jpg
 
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Då har Ims tanken, Touratech hasplåten och 45bakdrevet äntligen kommit:tummenupp
Tänkte byta olja och kolla ventilspelet när jag har tanken borta. Är det någon som har en bra länk till någon guide för kontroll av ventilspelet på Xrén?
IMG_0756.jpg

Var köpte du tankeno va gav du för den?
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Ims tank

Var ut i garaget och provade tanken. Kändes kanon smidig och vilket knägrepp man fick. Inte utan att man längtade efter motardhjul och lite lek på Rörberg. :mrgreen:
IMG_0757.jpg

IMG_0758.jpg

IMG_0759.jpg


Undrar om pappa eller Simon tyckte det var roligast med stora paket
IMG_0740.jpg
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Var ut i garaget och provade tanken. Kändes kanon smidig och vilket knägrepp man fick. Inte utan att man längtade efter motardhjul och lite lek på Rörberg. :mrgreen:
QUOTE]

Syns att det finns nån i familjen som vet vad som ska prioriteras, det är ju lådan som är grejen ;)
Innehållet är bara till för att se till att kartongen inte trycks ihop under transporten! Tar väl ca 30 sekunder från att man kommer hem med en sån låda innan den är tömd på grejer och full av ungar :)

Mvh
Micke
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jossa ska du köra Paris dakar? Stoor tank tankte jag på.. Jag har nog en likadan tank ims?? eller vad det nu är? Som ligger och sammlar damm ..Jag har uppsjöar med xr stuff så ni vet.
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Jossa ska du köra Paris dakar? Stoor tank tankte jag på.. Jag har nog en likadan tank ims?? eller vad det nu är? Som ligger och sammlar damm ..Jag har uppsjöar med xr stuff så ni vet.


Synd för då hade du kunnat sålt den billigt till mig istället för att den samlade damm:yoparty

Ett par billiga kylarvingar skulle inte sitta helt fel?
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Som ligger och sammlar damm ..Jag har uppsjöar med xr stuff så ni vet.

Du råkar inte ha en bakskärm som ligger o samlar damm och som du vill skiljas ifrån...?
Är spekulant på den isåfall!
Likaså om du nu skulle råka ha en kopplingswire för mkt i garaget så kan jag handla den med!
(finns tydligen inget annat än orginal att tillgå och den var löjligt dyr)
:tummenupp
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Du råkar inte ha en bakskärm som ligger o samlar damm och som du vill skiljas ifrån...?
Är spekulant på den isåfall!
Likaså om du nu skulle råka ha en kopplingswire för mkt i garaget så kan jag handla den med!
(finns tydligen inget annat än orginal att tillgå och den var löjligt dyr)
:tummenupp

Jag tror jag har en bättre beg. kopplingsvajer liggandes om det skulle kunna va' nåt.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag som inte vill att hojen ska låta så mycket, är det värt att byta krökarna bara och sätta på en Tm40 eller fcr41?

Dom krökarna på orginal dämpare tänker du? Jo det kan säker funka hyffsat? Enda nackdel jag kan tänka mig är att dom krökarnavill ju dra bättre från ca 5000v än org krökar,,, MEN problemet är då att från 5000v sunkar org dämparen , dvs då kan det sluta med 000 vinst .Dessa krökar är ju sämmre i lågvarvet än org,, (inte mycket) Så det blir nog bara liten vinst i högvarvet endast. Xr och flera andra enduro maskiner har ju tomma baffeldämpare som denna och det är bara bra från tomg till 4000-5000v sedan förluster gämfört med perforerat rör igenom sig. man kan om man är snål sätta i ett rör i sin org dämpare med ull runt och vipps har man en lika bra effektdämp som vilket slip som hellst!!



Och ju mer man trimmar dessto mer fördelar trimkrökarna även från botten!!
Om man gämför ett slipon mod 50mm rör igenom sig helt öppen och org dämpare max öppen så låter dom lika högt fast org dämparen låpter vassare och fulare.

Till vipern slippet som Locket säljer för typ 1800 finns även en insatts att köpa till ,,med den går dom faktist genom besiktngen otroligt nog. Den insattsen gör ljudet väldigt behagligt och den tappar bara ytterst lite mos på högvarv. Gämför man effekten rakt av mellan dessa 2 dämpare så blir fenomenet att org dämparen har säkert 1 nm mer från tomgång till 3000varv men sedan kommer sliponet och drar om så vid ca 6000v har man nog 1,5-1,7hk mer än org och vid 8000v gissar jag 2kus mer. OBS gissar men så upplevs det när vi kör ikapp med varandra. I dragracing åker man helt enkelt ifrån den med org dämpare med sliponförsedd. Det räcker för mig.
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Dom krökarna/slipon av nått slag och en edelbrock förgasare kan man få ut 55hk med orginal luftburk?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top