En 40mm klarar visserligen mer trim men man åker då med något förlust hela tiden.
ex ...Om ni sätter dit andra krökar och dämpare + kn liknande filter så ska man se effekter på 56-58 hk beroende på system.. Med akra helsytsem och 40mm mikuni så ca 56 bromsade,,med big gun system ca 58bhp. Men sopar man dit 42mm mikuni eller portar sin 40mm till nästan 42 (41,8 får jag till) då får man ca 2kusar till rakt av
. Såååå vid nyköp lägga till dom extra kr en 42 kostar är billiga hk. 2900kr tror jag dom kostar hos locket? Jag har ju kört både 40 och 42 på org xr och kan inte säga att man förlorar något bottendrag... Bara för skojs skull sopade jag dit en 48mm mikuni hsr på en org xr och det vart riktigt bra faktist ,,,,den gick en aningen bättre på tokhöga varv gämfört med 42a men då kändes en förlust före 6000v!! Men 42-45mm är ingen fara att åka med trotts org i övrigt. Men som ex ...Jag drog ju ur xrn 72 bromsade med min 40mm mikuni visserligen portad till 41mm. Men den gav ca 4 kus mer med 44mm lectron
1hk per mm kan man säga--------------------------------------------