Det är Xr600 och Xr650L som är luftkylda. Xr650R har alltid varit vattenkyld, har för mig att första årsmodellen är 2000.Sen när fanns XR650 med vätskekylning? Jag trodde dom bara fanns med luftkylt?
Det är Xr600 och Xr650L som är luftkylda. Xr650R har alltid varit vattenkyld, har för mig att första årsmodellen är 2000.Sen när fanns XR650 med vätskekylning? Jag trodde dom bara fanns med luftkylt?
Det är Xr600 och Xr650L som är luftkylda. Xr650R har alltid varit vattenkyld, har för mig att första årsmodellen är 2000.
Det tycker jag! Klart underskattad modell. Man behöver inte köra oranget!Aha, där ser man, då e de en sån man ska ha när kortet är i hamn...
btw....är dom reggade för passagerare? Har för mig jag set någon med fotpinnar och allt sånt.
Aha, där ser man, då e de en sån man ska ha när kortet är i hamn...
btw....är dom reggade för passagerare? Har för mig jag set någon med fotpinnar och allt sånt.
Äntligen fick man prova xren i skoterspår och grusväg.
Första intrycket är att hojen går h-vetes bra. Skön sadel och lagom hård fjädring. Minus på den urkassa utväxlingen kör 14/41 nu, blir 14/45 först sedan om jag inte är nöjd med det så blir det 14/48. Även orginaldäcken som jag tror heter ICR är helt värdelösa både på skoterleden och grusvägen, får bli Michelin S12bak och M12fram till nästa säsong.
Äntligen har den fått bli skitig
Nu verkar det som min koppling tröttnat lite.
När jag kör gasen i botten på 4:an och 5:an och axxpumpen drar på ökar motorvarvet klart mer än farten
Nån som har tips på koppling? Köper man Honda orginal eller finns det bättre / prisvärdigare?
Och finns det något att beakta vid bytet?
Nu verkar det som min koppling tröttnat lite.
När jag kör gasen i botten på 4:an och 5:an och axxpumpen drar på ökar motorvarvet klart mer än farten
Nån som har tips på koppling? Köper man Honda orginal eller finns det bättre / prisvärdigare?
Och finns det något att beakta vid bytet?
Tittade över ventilerna innan jag monterade tanken. Fick justera lite sedan tittade jag i förgasaren och det satt 175 huvudmustycke och det borde väl funka bra? Sedan startade den på första kicken men jag tyckte den tickade lite men det kanske bara är jag som inte kom ihåg hur den lät senast som jag körde den. Eller ska en Xr vara helt tyst?Ska byta olja senare i veckan och montera på Touratech hasplåten.
Ni som har Ims 17l tank har ni behövt modifiera högra kylarvingen eller? För min passade inte alls.
Precis så gjorde jag första gången..Frågan är...Lät den mer efter ställning? En xr 650 ska inte slammra alls på vetilerna, därimot är det ju ett jäkla skrammel från drivningen till motbalanpartiet (ej någe fel) rakskurerna drev utan fjäderspänning som xr600 hade = sniket på 650 och skrammlande
Det är oerhört lätta att ställa till ventilerna istället för ställa dom rätt på xr650!!
När man letar åt toppläget på svänghjulet så får man aldrig backa sig tillbaka om man missat markeringen för T läget!!!!!!!!!! Råkar man gå förbi typ 3mm så måste man då går runt 2 varv till för att komma rätt!! Ytterst viktigt. vad som kan hända annars är att när man roterar motorn bakvägen kan/brukar den automatiska decompen slå ut och då ställer man en utblåsare tokfel utan att veta om det resultatet är ovanligt mycket ventilslammer.
Därimot är det inte speciellt viktigt att ligga precis på T markeringen + - 3mm ingen fara....
bytte till barnett i somras kollade aldrig vad orginal kostade en gång,runt 700:- med frakt kostade den i somras komplett med mellanskivor lameller o hårdare fjädrar , men då låg kursen på runt 6:- nu är den väl 8,20-8,30
Kan inte svara på om den låter mer eller mindre. Får ta en snabbkoll på ventilerna igen. Om decompen går in borde inte det vara noll ventilspel på den ventilen då?
Jo det borde bli så Men av en ännu okänd anledning som övergår mitt lilla förstånd så blir det tvärtom???????? Det blir stenstort spel på vänster ventil Gushelov!!
Vart köpte du den?
Konstigt jag fick justera höger insug och vänster avgas ytterst lite men ska dubbelkolla en gång till.
Det står i alla instruktioner att man ska lägga tét mot markeringen i blocket men jag tyckte det liknade mer en pil. Kan det vara felet kanske?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|