http://www.trailtech.net/75-402.html har jag på min, den funkar fint.
Finns att köpa i Sverige via emx.se
Den ser bra ut. Inte farlig dyr heller.
Är det bara att koppla in med orginalkablaget?
http://www.trailtech.net/75-402.html har jag på min, den funkar fint.
Finns att köpa i Sverige via emx.se
Den ser bra ut. Inte farlig dyr heller.
Är det bara att koppla in med orginalkablaget?
Var ute å körde en sväng i skogen igår.
När jag stängt av den å skulle kicka igång den efter 10 minuter vila var den rätt jobbig att få igång. Men efter en jävla massa kickar gick den till slut igång. Min kickteknik är kanske inte den bästa men brukar alltid starta på 2:a kicken när den är kall.
Tog loss stiftet å den ser ut att gå lite fett.
Gjorde rent filtret häromdagen och funderar på om jag kan ha klämt ur för lite olja i filtret som gör att den inte får tillräckligt med luft. Hade inte startproblemen innan jag gjorde rent filtret. (på premiärturen)
Har beställt nytt filter å stift.
Kan jag justera detta på luftskruven? Åt vilket håll ska jag skruva och hur mycket?
När dom stått just 10min ....då är dom i jobbigaste startläget.. Motorn är varken kall eller varm.
Om den ligger på gränsen till mager som dom ofta gör org....(65" i lågfart) så skulle den ev behövt halv choke? Köp 70" lågfart och sätt i så blir dom lättare att starta och stabilare tomgång och kallare motor vid rödljus och fastkörning i surhål
Men starttekniken är ju viktigast!! startar den inte på första eller andra kick,,,så luftar jag alltid ur den med decompen intryckt och full gas 5 snabba kick. Därefter kan man prova igen. Max 3 vanliga kick sedan urluft igen.. Ingen mening att försöka få igång en sådan här motor med bränsleånglås som blir direkt när dom inte startar direkt.
Bränsleskruven....Det är en bränslemängd skruv på dom här fuggarna. Det innebär inskruvning = mindre soppa
Så om du nu har 65-68 i lågfart så skulle jag rek att skruva ut skruven så den nästan rammlar ur.. Skruva ut den såpass mycket som det går åtminstone minst 2-3varv går ju. justera om tomgångsskruven efter detta istället,,,blir nog att höja ......lite
Ok, får kolla vilken storlek jag har på lågfartsmunstycket.
Ska även testa din kickteknik med decompen.
Kanske missuppfattar dig men ska jag alltså skruva ut bränsleskruven 2-3 varv=öka bränslemängden? Stiftet indikerade att den går fett borde jag inte skruva in den en aning istället?
Därför har jag tagit fram den nya xr trotteln som gör fuggen effektivare än insprutning (nästan).
Du får kosta på en Boost III trottelkitt färdigbetyckat och klart för gasning bara. Hela registret optimalt och mer lättstartad,mer pullver. Man behöver bara titta på kicken så startar den.
Låter ju onekligen bra. Vad tar du för ett Boost III kit då?
När dom stått just 10min ....då är dom i jobbigaste startläget.. Motorn är varken kall eller varm.
Bytte luftfilter idag innan körning å nu startade den utan problem. Även efter 10 minuters vila
Men tyvärr gick kicken av
Hur nu fan det är möjligt? Såg ut som nåt poröst skitmaterial. Är det orginal?
Själva spaken som man viker ut gick av 5cm från leden.
Kan man köpa bara den "spaken eller måste man köpa hela kicken?
Någon som vet nåt ställe på nätet?
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/cycleparts/Honda_OEM/HondaDB.asp?Type=13&A=157&B=41
allt verkar gå o köpa löst utom just armen om man kollar prislistan
Snacka om otur ..Har aldrig hör någon lyckats med detta.. Finns bara ett sätta att få av en xr kick och det är fel teknik i samband med överdjävligt stark människa
Uppdat..Har kollat skicket och den var som ny. inget slitage någonstanns . inte ens på kontaktytorna. Endast priset som blir ett problem
Jag är absolut inte överjävligt stark, snarare tvärtom
Helt sjukt, fattar inte hur det kan hända.
Vad ska du ha för den?
Måste ha varit matrialgjutfel...
Hur går du tillväga när du startar? Kickar du
Nä ...........Men kör du kickturmetoden? Eller som man ska göra?
Som man ska göra......... Är ju att leta åt kolvens toppläge,, och precis gå förbi det,,,och därifrån trampa till. Tryck in decompen för att lirka dig förbi det trögsta toppläget,,,kolven ska bara fara förbi så lite som möjligt,,dvs vara på väg ner lilla minsta möjliga. Nu brukar ju kolven halka ner mer än man vill 9-av 10ggr men det gör inte så mycket ,,,trampa till ändå. Gör man på detta sättet och luftar ur den om den inte startar inom 3 kick ,så besparar man sig och kicken ca 75% onödigt kickande med belastning åtminstone. Och man kan ha en kick gjord av gips
Kör så det ryk........ ryker det inte kör ändå
Precis så gör jag. Förra ägaren gav mig en kurs i kickning.
Maximal otur antar jag.
Någon som vet om en kick från xr 600 passar på 650?
Alltså inte infästningen på axeln utan själva kick spaken
Fick tag i en xr 600 kick som ser ut att passa.
Men jag måste få av själva pinnen som sitter på utgående axel. För att kunna byta kicken.
Nr 3 på bilden: http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/cycleparts/Honda_OEM/HondaDB.asp?Type=13&A=157&B=41
Den satt stenhårt å jag vill inte knäcka för mycket eftersom det är en utgående axel.
Någon som har nåt tips? Behöver jag en avdragare?
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |