vad är den ultimata drevningen för landsvägåka och lek bakhjulsåkning på era xr 650 med motard kit ska jag väl tillägga, utan att det ska varva satan....
har nu 15/43 drevning och det varvar rätt så bra vid 120km/h men det är ju inga problem att dra upp den sittandes på 4 an´s växel..
vad kör ni på för drevning på era hojar??
vad är den ultimata drevningen för landsvägåka och lek bakhjulsåkning på era xr 650 med motard kit ska jag väl tillägga, utan att det ska varva satan....
har nu 15/43 drevning och det varvar rätt så bra vid 120km/h men det är ju inga problem att dra upp den sittandes på 4 an´s växel..
vad kör ni på för drevning på era hojar??
Du får nog vänta till boost krupit ur sitt garage och läst detta. Det förstår du om du läser trådens historik. Han lär ju ha en bra grund till dig. Under tiden så kan du ju kolla vad du har för munstycken och så de inte är skit i luftfilter o sånt vanligt.
![]()
Alla förgasare jag grejat med har haft en bottenplatta som sitter skruvad underifrån. Om du lossar förgasaren från insug och luftburk (stäng av bensinkranen först) så kan du luta förgasaren och skruva ur botten på den.
Lägg en trasa under för det kommer rinna ur bensin nu.
Där kommer du troligtvis att se några mässingsskruvar med hål i mitten. På dessa (i botten eller på sidan av skruvhuvudet) är det uppmärkt med siffror tex 145, 40 osv. Det va dessa ja ville du skulle kolla upp.
Det är inte så svårt faktiskt. Men vågar du inte skruva tex om du inte har vettiga vektyg som passar och riskerar dra sönder skruvar o dyligt så låt bli.
Tackar så mycket Boost!!
Håller på o flyttar nu i helgen så jag har tyvärr inte tid att riva i cykeln nu på nån vecka men jag antar att jag bör börja med att riva bort förgasarn o kolla vad som sitter i till att börja med sen när tid finnes.
Om man nu följer dina tips här och efter det lämnar in den o bänkar den och får den riktigt optimerad, finns det något att hämta då vid en bänkning eller ska man kanske lämmna in den direkt till en kostnad av typ 2-2.5K och slippa skruva testa, skruva testa, skru... ja du förstår
Har inget alls emot att skruva själv men just detta är jag lite osäker på och sen har jag en lite tråkig egenskap av att lessna när det inte blir klockrent efter ett par 3 ggr![]()
Slarver.. Fugge
Det låter bra som du ställt allt , byt ut 15" munstycket bara till 24-27.. Köp båda ev 30 åxå. Sätt i 24 först. Axpumpens munstycke var helt rätt . Ställ den så tidigt som möjligt bara , ha endast lite ax stråle på från början ,,skruva på mer tills stupningar försvinner helt.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |