Honda XR650R

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Du ska vara glad om du kommer till kiosken med den utan ras:gnissla
3000-4000kg drag kraft är för mopeder:D

Nä du måste /bör/hellst ha en RK GB520MXZ4 eller en (GB520MXZ3 Guldpläterad) ca 750kr . Ingen har kört av en sådan kedja här uppe sedan 00. Och alla som jag känner har blivit tvingade att köpa en sådan:D

Dom 2 har en dragkraft hållbarhet på 9000 foot pound = över 12 ton!!!

Dom kör vi endast 500mil med (utan ryckutgämmnare)

EK kedjor,s motsvarighet duger säkert lika bra.

Ok antar att du svarade på mitt kedjeinlägg i en annan tråd.
Såna kedjor kan lokala handlaren ta hem eller finns det nåt ställe på nätet som du/ni köper från?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Ok antar att du svarade på mitt kedjeinlägg i en annan tråd.
Såna kedjor kan lokala handlaren ta hem eller finns det nåt ställe på nätet som du/ni köper från?

Jag köper såklart av locknersbilochmc .

Pinnen ja??? Undra vad du menar för pinne... Jag utgår från att du menar få isär själva kickarmen från sitt axelfäste?? Du har en stjärnskruv som måste helt lös för att få isär.. Det kan vara fastkärvat. Du har även ett litet hål som det förmodligen sitter en plastplugg i. Därbakom ska det sitta en liten skruv (insexa) och bakom den sitter en fjäder och slutligen en kula. Försök gänga ut denna insexa och håll reda på fjäder och kula.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Har någon här koll på Dall´ara fälgarna som sitter på Xr? Är i behov av ett par ekrar till dessa, upptäckte jag idag.. Var en 3-4 stycken som var av :skrämd: :gnissla
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Jag köper såklart av locknersbilochmc .

Pinnen ja??? Undra vad du menar för pinne... Jag utgår från att du menar få isär själva kickarmen från sitt axelfäste?? Du har en stjärnskruv som måste helt lös för att få isär.. Det kan vara fastkärvat. Du har även ett litet hål som det förmodligen sitter en plastplugg i. Därbakom ska det sitta en liten skruv (insexa) och bakom den sitter en fjäder och slutligen en kula. Försök gänga ut denna insexa och håll reda på fjäder och kula.

Nä den har jag fått bort. Även om fjädern å kulan är borta.
Jag menar själva axelfästet.
Måste ta bort den för att få på kickarmen som det verkar.

Ska jag ta en avdragare, inte bra att knacka å bryta på utgående axel ur motorn antar jag..
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Nä den har jag fått bort. Även om fjädern å kulan är borta.
Jag menar själva axelfästet.
Måste ta bort den för att få på kickarmen som det verkar.

Ska jag ta en avdragare, inte bra att knacka å bryta på utgående axel ur motorn antar jag..

Va? Får du inte lös den från motorkickaxeln? På med rostlösare i mängder och värm kickfästet runt axeln så mycket du törs . Passa packboxen bara! Kan räcka med vanlig varmluftspistol eller försiktighet med butangas eller gasol. Bryt lagot hårt med mejslar först.. Funkar inte det får du nog ta avdragare
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Va? Får du inte lös den från motorkickaxeln? På med rostlösare i mängder och värm kickfästet runt axeln så mycket du törs . Passa packboxen bara! Kan räcka med vanlig varmluftspistol eller försiktighet med butangas eller gasol. Bryt lagot hårt med mejslar först.. Funkar inte det får du nog ta avdragare

Tack. Får testa med värme imorgon.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Va? Får du inte lös den från motorkickaxeln? På med rostlösare i mängder och värm kickfästet runt axeln så mycket du törs . Passa packboxen bara! Kan räcka med vanlig varmluftspistol eller försiktighet med butangas eller gasol. Bryt lagot hårt med mejslar först.. Funkar inte det får du nog ta avdragare

:va
Förra ägaren måste ha limmat fast den eller nått. De där trillar ju av avsig själva då och då ju... :gnissla
jo, fick köra och leta efter min efter en tur... :gnissla billigare än att beställa ny. Springa i gång en XR650.. en upplevelse... :lol
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Är det någon som skulle vilja mäta hur långa ekrarna är på ett oginal bakhjul på en Xr, både på drev och skiv-sidan? Sen undrar jag om någon vet om ekrarna är liiite svängda i den ände som sitter i navet?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Är det någon som skulle vilja mäta hur långa ekrarna är på ett oginal bakhjul på en Xr, både på drev och skiv-sidan? Sen undrar jag om någon vet om ekrarna är liiite svängda i den ände som sitter i navet?

Tänkte du att enduroekrarne skulle passa dallarafälgarna? Det gör dom inte. För smala och långa.
Dallaraekrar måste gå att köpa nya från Honda.. Hör med locnersbilcohmc. Han har även en dallara privat
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Tänkte du att enduroekrarne skulle passa dallarafälgarna? Det gör dom inte. För smala och långa.
Dallaraekrar måste gå att köpa nya från Honda.. Hör med locnersbilcohmc. Han har även en dallara privat
Mm, var det jag tänkte, synd att det inte gick.. Får hoppas Mr Lockner har en lösning på problemet :tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Mm, var det jag tänkte, synd att det inte gick.. Får hoppas Mr Lockner har en lösning på problemet :tummenupp
... Hade han tyvärr inte.

Men fassan hitta en firma som tillverkade ekrar, så jag hoppas att dom kan lösa det! :)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Titta vad jag har fått GRATIS av KIWI!! Helt otroligt! hur ofta händer sådant i dagens samhälle??? Är folk snällare i Norge? Jag behövde inte ens bet frakten!

Kolla in lyxlådan! (balsaträlåda mod delux) Detta är en Honda HRC kam som ska ge bättre mellanregister vad jag förstår ev bättre botten också hur den varvar ur vet jag inte? Kiwi vet nog mer om detta. Enda jag vet är att den är stendyr flera tusen kr! Perfekt för turbo:tummenupp
Tack Kiwi ..Du har nu kraftig rabbat hos Boost :D
 

Bifogat

  • P3300030.JPG
    P3300030.JPG
    61.1 KB · Visningar: 96

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Kort fråga, har lyckats förtränga det länge nu men på måndag ska hyndan besiktigas och idag la hastighetsmätaren av... trippmätaren la av för några veckor sen men resten har funkat så det känns inte som att det är vajern som är problemet?

Lär väl bli en tvåa på besiktningen för att den inte funkar antar jag? Nån som har en beggad liggande? Eller förslag på annan lösning osm kan gå igenom, godkänner dom de här digitala ersättningarna som finns?

Är ju lite kort tidsspann...

Mvh
Micke
 

Tazmania

Medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 690 smc r 2020
tyvärr har jag ingen begagnad ligger och skräpar min är oxå paj..

jag satte dit en Trailtech Vapor och det godskände dom..inga problem...de kollade bara efter miltalet på besiktningen,så nu står det.. jo han avrundade upp till 1 mil på papperet:tummenupp
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Nedrans... lär ju inte få tag på nån sån till helgen :(
Det är ju fler mil på mätaren nu än senaste besiktningen (doh)... Får hoppas han kickar sig svettig när an ska prova den så han glömmer det :)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Kort fråga, har lyckats förtränga det länge nu men på måndag ska hyndan besiktigas och idag la hastighetsmätaren av... trippmätaren la av för några veckor sen men resten har funkat så det känns inte som att det är vajern som är problemet?

Lär väl bli en tvåa på besiktningen för att den inte funkar antar jag? Nån som har en beggad liggande? Eller förslag på annan lösning osm kan gå igenom, godkänner dom de här digitala ersättningarna som finns?

Är ju lite kort tidsspann...

Mvh
Micke

Jag tror faktisk jag har en mätare org ska kolla påminn om glömmer

Dom godkänner cykel dator om du fixar belysning till siffrorna.. Jag tejpade fast en ficklampa ovanför cykeldatorn inför en bes.. Besiktningsmannen fick sig ett skratt men kunde inte underkänna skapelsen :tummenupp
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
hehehe klockrent, får ta en sväng till biltema och kolla vad de har för nåt :)
Sen rigga nåt med nån slags belysning om det inte fins cykeldator med lyse

kolla gärna :)
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Så då var besiktningen avklarad, hade en halvsvettig kväll i garaget igår, bytte bromspads, drivpaket och på med besiktningsdämparen... Gick igenom med blankt papper :)

Enda anmärkningen var att jag saknade reflex bak men "om du bara knallar ner till macken här och köper en medan jag provkör så ska du nog inte behöva göra återbesök..." så det gjorde jag :)
 

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Ort
limmared
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Hej på er.
Jag undrar ifall nån vet om en vettig verkstad i borås/gislaved/ulriehamn med omnejd som kan få ordning på min framgaffel. Den har typ nada returdämpning och går ej justera med nån kännbar skillnad. Den är nyrenoverad med olja och packboxar men firman som gjorde det hittade inget fel sa dom.
Sen är jag även ute efter en sänkning till bakdämparen, spännt upp den för motardkörning ist för sunkig skogsinställning men det gjorde hojen så jäkla hög så jag tappar massa kurvtagningsförmåga, körde fortare original än med inställd dämpare. Har kollat forumet efter andra som söker sänkningssatser men de e från -00 och länkar funkar ej eller går till sidor som inte säljer XR grejer. Vet ni om nån sida som gör det??
Man kan tydligen göra en egen med plattjärn till tex en cbr 600 har jag hört men iom att den som sitter på en xr inte är rak så blir det inte pålitligt nog tycker jag.
Tack på förhand!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top