Honda XR650R

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Hej alla XR vänner :).

Nu tänkte jag tyvärr svika tråden som jag startade för snart 2 år sedan. Det har varit många bra och intressanta diskussioner i tråden. Nu tänker jag i alla fall sälja min fina XR. Det börjar bli lite trångt i garaget.

Annonsen här på Sporthoj: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=37151

När XR:n är såld, så kommer det säkert att finnas lite XR-godis kvar. Jag hör av mig när det är dags att sälja delarna som är kvar.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hej alla XR vänner :).

Nu tänkte jag tyvärr svika tråden som jag startade för snart 2 år sedan. Det har varit många bra och intressanta diskussioner i tråden. Nu tänker jag i alla fall sälja min fina XR. Det börjar bli lite trångt i garaget.

Annonsen här på Sporthoj: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=37151

När XR:n är såld, så kommer det säkert att finnas lite XR-godis kvar. Jag hör av mig när det är dags att sälja delarna som är kvar.
Är Shercon så rolig? :hihi

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Det bidde "easy way out" med frambromsen, packade klossarna, skivan och bromsvätska och lämnade skiten på MC-Varuhuset 8 i morse. 10 kom ett SMS att den var klar. 1000 spänn fattigare men med ny skiva, nya klossar och nyluftad frambroms utan tjut. Får väl ändå anses OK :)

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Är Shercon så rolig? :hihi

Ja den är riktigt trevlig :)
, men jag kommer säkert att köpa en grushoj också i framtiden. Shercon är ju ren motardhoj, så den tänkte jag åka motardbana och gocartbana med i sommar :tuttar Det blir säkert jättetråkigt med den tunga och osmidiga hojen :tungan

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Någon som vet om ventilfickorna på en JE-kolv (11:1) behöver gröpas ur om man kör med Hotcam steg 1?

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Någon som vet om ventilfickorna på en JE-kolv (11:1) behöver gröpas ur om man kör med Hotcam steg 1?

montera ihop och kolla ,tog ur fickorna lite med steg1 och mer med steg2 ,
vet inte om toppen varit planad förut men jag hade inte tillräckligt spel med je 11-1 och hotcam vare sig steg1 eller 2

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
En fråga, hur ofta ställer ni ventilerna på era hyndor? Och hur märker man om de behöver ställas? Kollade för det par hundra mil sen och då verkade det schysst men vore skönt & veta om det finns nåt tecken på om det börjar bli dåligt...
mvh Micke

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
En fråga, hur ofta ställer ni ventilerna på era hyndor? Och hur märker man om de behöver ställas? Kollade för det par hundra mil sen och då verkade det schysst men vore skönt & veta om det finns nåt tecken på om det börjar bli dåligt...
mvh Micke
Svår och starta, sen kan man väl höra om det tickar lite. Då är det dags. Men kollar man dom var 2-300 mil så räcker det. Jag kollar inte oftare iaf. Har bara behövt justera en ventil på över 1500 mil..

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Tack :) får kolla kanske om nån månad då. Den startar på andra kicken vanligtvis och tomgången är jämn och fin så då är det kanske ingen katastrof än. Kör på 10w40 olja nu när det är lite kallare så den skramlar ju mer överlag men jag har inte hört nån tendens till tickande än.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Antar att man kan byta vevstakslager och kolvbultslager på Xr'n? Men vad har dom för art nr eller dimensioner/klassning? Dom står inte med på hondas "dellista" :gnissla

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Jädrans vad dyrt! FAst jag antar att det är så mycket en tank kostar..

Du kan inte lägga upp en bild på din Xr?
Svetsarna i tanken är lika råa som grisen.Det följer med röda crf-vingar som de har skurit lite i på baksidan.Tanken rymmer drygt 5l plus reserv.Många tankstopp men snyggare än ökentank.
Någon som har eller vet hur man köper nålar (22E och uppåt) Till en Edelbrock?

Bifogat

• xr1.jpg
    xr1.jpg
    89.2 KB · Visningar: 127
  • xr2.jpg
    xr2.jpg
    79.7 KB · Visningar: 130
  • xr3.jpg
    xr3.jpg
    193.1 KB · Visningar: 173

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Hmm den där hyndan borde man ju ha lagt märke till om den åker omkring här i trakterna :D

snyggt, lite udda oxo med vitt när alla kör med svart så fort det går (inkl en annan)!
Jag har också funderat på varför man aldrig ser dig.Speciellt eftersom vi båda pendlar.Har du fått tag i några däck som biter i juletider?

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Jag har också funderat på varför man aldrig ser dig.Speciellt eftersom vi båda pendlar.Har du fått tag i några däck som biter i juletider?

Bor i närheten av Herrängens gård, brukar dra förbi Fruängen ut på motorvägen vid 7-7:30 eller så. Nu är iofs hyndan väl kamouflerad under ett avgasgrått lager...
Har inte hittat nåt än direkt. I onsdags var det svinhalt och i torsdags vart det tuben men sen löste det ju sig med plusgrader :D. Ska kolla med MC-proffsen på måndag om de har nåt lämpligt däck. De som sitter på verkar faktiskt hyfsat mjuka och bra..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag behöver kolvbultslager och vevstakslager, var hittar jag dessa? Någon måste ju bytt dessa innan mig..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Godisdags! :banana

FDyUOzbUT.jpg

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept