Nu behöver jag hjälp med en så tråkig sak som ett liiitet jäävla oljeläkage. sedan första oljebytet jag gjorde på min xr (då med endast 450 mil på mätaren och tidigare servad på verkstad) så har jag ett irriterande läkage vid oljefiltret. Jag har bytt packningen, honda handlaren tyckte det var lustigt att jag skulle ha en ny packning där då han aldrig sålt en sådan tidigare. Ok, funderingen lyder: packningen sitter ju så att säga innanför skruvarna och om den är ny var kommer då oljan ifrån ? är det hål rakt in i motorn från skruvhålen eller?? ja ja någon som har skruvat isär en sån här motor mer ån jag vet säkert vad detta beror på.
/M
Vart oringspackningen sönderklämmd. Du kan ju ha pillsnermonterat oringspackningen (den nya) Fick du oringen/packningen att ligga i spåret bra?
Du måste vara den enda i hela världen som fått den att läka
ja det är troligen en konst att få det att läcka där men det finns ju ingenting en händig karl inte klarar av, skämt å sido...original packningen hade inga synliga skador och den nya packningen var jag extra noga med när jag monterade därför blir man ju extra grinig när det fortfarande läcker. Men hur är det egentligen med skruvhålen är det en botten i dom eller går dom rätt in så att säga för om det är botten i dom så måste det ju vara packningen/locket som spökar ?
Krokodilen jag har ingen bild av just det men om man drar med pekfingret precis under nedersta skruven till oljefilterkåpan så blir man kladdig, då vet du nog vart jag menar
Har en XR650 som jag BARA använder på grus/skog, dvs ingen motardkörning what-so-ever...
Misstänker att jag kör på tok för täta oljebyten (nåja, tätare än vad som är behövligt åtminstone) - byter någonstans mellan 100 o 150 mil.
När byter NI andra XR- ägare olje+filter i era grisar...??
Har en XR650 som jag BARA använder på grus/skog, dvs ingen motardkörning what-so-ever...
Misstänker att jag kör på tok för täta oljebyten (nåja, tätare än vad som är behövligt åtminstone) - byter någonstans mellan 100 o 150 mil.
Ja, då var motardfjädringen monterad
Jag hade en extra uppsättning fjäderben och stötdämpare som jag har låtit byggas om till motard. Imorgon ska det ut och provköras
jooorå så att nu har jag lämnat in min whipps hasplåt på svart eloxering, ska bli kul o se hur det blir man måste ju pyssla lite i vinter mörkret.
485 riksdaler kostar en ny kåpa över oljefiltret ska väl till o beställa en sån också om jag inte får bukt med det nedrans oljeläkaget.
/M
tror inte att någon lyckat få kåpan så vind/sned?? Eller syns det ? Du kan få köpa en av mig, Enda problemet är att jag har borrat hål i den
jag borrade hål där för att ta ut oljetryck till turbonnäe inte syns det nått inte, skulle vara om det var en dålig gjutning från fabrik isåfall, appropå det så ser ju kåpan som sitter "bakom" oljefilterkåpan välldigt konstig ut i gjutningen gör din också det? ( ja jag är väl lite kanske men det ska vara en fröjd för ögonen också )
Tack för erbjudandet men om du har borrat i den så läcker den väll ännu mer än den jag har däremot är jag ute efter ett gashandtag med vairar till min mikuni tm40 även det vill jag ha oborrat om du har nått
/M
Nu behöver jag hjälp med en så tråkig sak som ett liiitet jäävla oljeläkage. sedan första oljebytet jag gjorde på min xr (då med endast 450 mil på mätaren och tidigare servad på verkstad) så har jag ett irriterande läkage vid oljefiltret. Jag har bytt packningen,
/M
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |