Suka & Mopar
Medlem
Ngn XR650R till salu??
Ngn XR650R till salu??
Hmm, den ena saknar vanliga/enduro hjul/fälgar. Passar Cr, Crf och vilka år?
Här är den! View attachment 429440
Nu har jag också köpt en xr650r! Ska bara köra motard, så original hjul är till salu! Har även stor tank, billtet pakethållare, styrhöjare till salu!
Den har tm40, fmf helsystem och kn filter, men inte borrad kåpa. Vad är rimlig bestyckning när jag har borrat kåpan? 25 och 150? När kåpan är borrad, behövs något nät på baksidan?
Nu har jag också köpt en xr650r! Ska bara köra motard, så original hjul är till salu! Har även stor tank, billtet pakethållare, styrhöjare till salu!
Den har tm40, fmf helsystem och kn filter, men inte borrad kåpa. Vad är rimlig bestyckning när jag har borrat kåpan? 25 och 150? När kåpan är borrad, behövs något nät på baksidan?
Tack för kanonsvar!Borra i kåpan så den garanterat inte bygger vacum. En tumregel är att hålet /hålen motsvarar ett stort hål på minst 90-100mm de går inte överdriva helt utan kåpa är bäst såattsäga. Inget nät behövs om du inte kör brötenduro. Jag skulle utgå från 150/24 och 40" i accpump. Med 40" I accpumpmunstycke riktar du strålen rakt in mot insug topp kolla de noga att den inte är vriden i fel riktning då den är helt lös. Accpumpen justerar du så att den slår till strax efter tomg du ska kunna hissa trotteln "lite" innan accpumpen slår till typ gör justera ett spel på ca 3mm mellan pumpstång mot pumparm. Med 40" i accpump så skruvar man på så de blir en rejäl stråle typ nästan max accpumpning prova även max accpump som går. I vissa tm/hsr gasare sitter de 70" i accpump och de är stensvåra att få till därav viktigt med 40" i accpump!!!!!!!!!!!!
Bränsleblandskruven justerar man tills den går som finast på tomg de kan bli allt från kvarts varv öppen till 2,5 varv (med 24" munstyckle).
Tack för kanonsvar!
Ja jag såg det.
Tack! Ja, hårdare fjäder bak och styvare fjädrar i gaffeln! Tror till och med att bakdämparen kommer från dig..??
Det var ju bra att dämparen är så fin!
Ska kolla på bestyckningen nu någon dag. Det sitter iaf 140 i nu, och jag har 150 liggandes. Har dock inga andra. Vad ska jag beställa, 145,155 och 160? Och sen 22,5 25 och 30? Och ev accmunstycke beroende vad som sitter på?
Beställer av bra i gasen idag! Han hade 50 i accmunstycke hemma. Tar 145 i huvud, sa har jag 140,145,150. Tar 20, 22,5 25 och 27,5 i lagfart och 50 i acc. Det blir väl bra?
Har nu kollat. Sitter 22.5 i lågfart och i acc tycker jag det står 30...??
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|