Honda XR650R

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Är det normalt om en Xr dricker lite olja? I så fall, hur mycket?
 

zkr4mz3

Freak
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Jakobsberg
Hoj
mt-03/XR650-SM
nämen titta en tråd där ja kan ställa frågor som inte blir offtopic :D

Köpte mig en xr650r sm nyligen efter en aldeles för lång vinter utan cykel alls. Problemet är dock att jag aldrig kört honda innan å aldrig motard heller för den delen :S.

Å som jag sett att någon sagt tidigare, de är inte vackra att skåda som de ser ut innan lite fix.

de ja tänkt till att börja med är de alra nödvändigaste.

Framskärm (som passar sig för en sm)
Framlykta
Sadel alt klädsel till den gamla
Blinkers (mindre är bättre)
Slipon

Någon som har bra tips på sidor som har nått av dett? kollade länkarna i huvud inlägget men blev inte nå vettig på det.

Ha de bra i solen!
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
nämen titta en tråd där ja kan ställa frågor som inte blir offtopic :D

Köpte mig en xr650r sm nyligen efter en aldeles för lång vinter utan cykel alls. Problemet är dock att jag aldrig kört honda innan å aldrig motard heller för den delen :S.

Å som jag sett att någon sagt tidigare, de är inte vackra att skåda som de ser ut innan lite fix.

de ja tänkt till att börja med är de alra nödvändigaste.

Framskärm (som passar sig för en sm)
Framlykta
Sadel alt klädsel till den gamla
Blinkers (mindre är bättre)
Slipon

Någon som har bra tips på sidor som har nått av dett? kollade länkarna i huvud inlägget men blev inte nå vettig på det.

slipon finns hur många som helst från tusenlappen o uppåt kolla av ebay ,framskärmar finns bla hos ufo ,xrs only har både sadelöverdrag o dekalkit.satsa på gummiupphängda blinkers , köpte biltemas diodblinkers i vinter och vibrationerna har dödat 3 av dom redan
 
Last edited:

zkr4mz3

Freak
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Jakobsberg
Hoj
mt-03/XR650-SM
slipon finns hur många som helst från tusenlappen o uppåt kolla av ebay ,framskärmar finns bla hos ufo ,xrs only har både sadelöverdrag o dekalkit.satsa på gummiupphängda blinkers , köpte biltemas diodblinkers i vinter och vibrationerna har dödat 3 av do


Tackar så mycke:tummenupp hitta i alla fall en framskräm på några sekunder:D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
de ja tänkt till att börja med är de alra nödvändigaste.

Framskärm (som passar sig för en sm)
Framlykta
Sadel alt klädsel till den gamla
Blinkers (mindre är bättre)
Slipon

Någon som har bra tips på sidor som har nått av dett? kollade länkarna i huvud inlägget men blev inte nå vettig på det.

Ha de bra i solen!

Framskärm:
Alt 1. Kapa orginalet till lämplig längd.
Alt 2. Det ska finnas någon CR*"liten kubik" orginal MX skärm som ska passa rätt bra.
Alt 3. Acerbics "standard SM skärm" som sitter på 99% av alla SM's.... (jo, jag tycker den är lite utjatad... :hihi )

Framlykta:
Ingen aning, jag är lat och kör med orginal. Dock så om man vill ha bättre flås i lampan, så har Mekonomen en insats som är mer eller mindre bolt on, och som passar för 55/60 W H4 lampor. Men utseendet är EXAKT det samma, det är bara reflektorn. Jag kommer inte ihåg artikel-nummret så här i huvet...

Sadel:
04 och framåt har lite snyggare orginal sadel. Men, jag vet inte var man köper bara överdraget.

Blinkers:
Jag köpte moppe blinkers :hihi Yamaha DT50. Kostade 1/4 av vad de man kan köpa på hos Honda, ser i princip likadana ut, men man får montera lite grejer för att de ska funka. Se mitt garage för bilder på XR'n.
Tror jag betalade typ 150 för alla 4. :)
Lampor köpte jag på biltema. Har aldrig gått sönder ännu så länge.

Slipon:
Nämndes tidigare, finns en drös olika. Jag köpte mitt Arrows av Enginehardware (de finns reggade här på SH).
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:dräggla

Någon har gjort PRECIS det jag funderar på att göra med min XR under mer än ett år...

http://moto.caradisiac.com/Honda-650-Rumi-Cafe-Racer-272

Vill ha vill ha vill ha!! :hoppa :hoppa

PS. Ok, det kanske inte är en XR, jag fattar inte ett ord av den där rotvälskan. Men hur många 650cc motorer har Honda?? :va DS.
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Söt...


Nu har jag nyss varit i skaewne å hämtat min psykel:tummenupp Å kom genast på att jag vill ha ett öppet luftfilter:D

Någon som vet vad som passar?:)
Finns kn-filter att sätta där original sitter.

Antar att kåpan redan är borrad?
 

zkr4mz3

Freak
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Jakobsberg
Hoj
mt-03/XR650-SM

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
vänta här nu. som sagt en 3 åring. varför ska ja pyssla om dämparen är de inte bara att klämma på ett filter:)
Du kan ju inte ha en stor bamsing till plugg i änden på röret. Skiten som kommer in i motorn måste ju ut ;)

Men du ser på den om det redan är fixat, vilket det borde vara. Konstigt att sidokåpan vid luftfiltret inte heller var borrad :va
 

zkr4mz3

Freak
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Jakobsberg
Hoj
mt-03/XR650-SM
Du kan ju inte ha en stor bamsing till plugg i änden på röret. Skiten som kommer in i motorn måste ju ut ;)

Men du ser på den om det redan är fixat, vilket det borde vara. Konstigt att sidokåpan vid luftfiltret inte heller var borrad :va



Happ nu förstod ja e oxå. va ska ja hitta på för pyssel nu då?:)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Happ nu förstod ja e oxå. va ska ja hitta på för pyssel nu då?:)
Det är det som är standard. Borrad sidokåpa och fritt flöde i slutet på dämparen. Sen ska man byta munstycke i förgasaren också.

Edit: Står vilka munstycke det ska vara i en av länkarna :)
 

zkr4mz3

Freak
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Jakobsberg
Hoj
mt-03/XR650-SM
Inatt beställde jag framlykta, framskärm och handskydd:D kommer bli såååw fint.
nån som vet vart man kan få tag i nå gaffelbens skydd i kolfiberreplica?:) eller nå i svart i alla fall

EDIT:

Har letat som en tok i ett dygn nu. vart hittar jag nått som liknar den här
http://pici.se/p/JnVwLkwyB/
sötnosen... vet att det sitter på en xr650 hittar inget K.N som verkar va rätt:confused: enda ja hittade var ett universal från biltema å ja vill inte göra bäbisen sjuk ju
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Snart har min xr rullat 1600 mil och jag undrar om det är något man skulle kunna byta i förebyggande syfte? Tex alla lager kanske? Vad skulle en sådan operation kosta på ett ungefär?
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Snart har min xr rullat 1600 mil och jag undrar om det är något man skulle kunna byta i förebyggande syfte? Tex alla lager kanske? Vad skulle en sådan operation kosta på ett ungefär?

Tror inte du behöver oroa dig.XRen är nog den skottsäkraste hojen som finns,så länge man sköter service och inte åker på varvstopp heeela tiden.

Vad jag vet så ska man byta kopplingshylsan på årsmodeller före-02,sen om man åker på extremt högavarv/varvstopp så kan vevlagret säga upp sig.

Fråga Boost3 på forumet,han kan ALLT om XR!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Tror inte du behöver oroa dig.XRen är nog den skottsäkraste hojen som finns,så länge man sköter service och inte åker på varvstopp heeela tiden.

Vad jag vet så ska man byta kopplingshylsan på årsmodeller före-02,sen om man åker på extremt högavarv/varvstopp så kan vevlagret säga upp sig.

Fråga Boost3 på forumet,han kan ALLT om XR!
Låter bra! Men andra synpunkter är alltid välkommna med :hihi


Nästa fråga: Var hittar man bra och billiga drivpaket till Xr'n? Vill ha ny kedja och fram/bakdrev.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Kopplingslagret/bussningen är endast ett problem om du står länge med kopplingen intryckt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top