nämen titta en tråd där ja kan ställa frågor som inte blir offtopic
Köpte mig en xr650r sm nyligen efter en aldeles för lång vinter utan cykel alls. Problemet är dock att jag aldrig kört honda innan å aldrig motard heller för den delen :S.
Å som jag sett att någon sagt tidigare, de är inte vackra att skåda som de ser ut innan lite fix.
de ja tänkt till att börja med är de alra nödvändigaste.
Framskärm (som passar sig för en sm)
Framlykta
Sadel alt klädsel till den gamla
Blinkers (mindre är bättre)
Slipon
Någon som har bra tips på sidor som har nått av dett? kollade länkarna i huvud inlägget men blev inte nå vettig på det.
slipon finns hur många som helst från tusenlappen o uppåt kolla av ebay ,framskärmar finns bla hos ufo ,xrs only har både sadelöverdrag o dekalkit.satsa på gummiupphängda blinkers , köpte biltemas diodblinkers i vinter och vibrationerna har dödat 3 av dom redan
slipon finns hur många som helst från tusenlappen o uppåt kolla av ebay ,framskärmar finns bla hos ufo ,xrs only har både sadelöverdrag o dekalkit.satsa på gummiupphängda blinkers , köpte biltemas diodblinkers i vinter och vibrationerna har dödat 3 av do
de ja tänkt till att börja med är de alra nödvändigaste.
Framskärm (som passar sig för en sm)
Framlykta
Sadel alt klädsel till den gamla
Blinkers (mindre är bättre)
Slipon
Någon som har bra tips på sidor som har nått av dett? kollade länkarna i huvud inlägget men blev inte nå vettig på det.
Ha de bra i solen!
Vill ha vill ha vill ha!!
Finns kn-filter att sätta där original sitter.Söt...
Nu har jag nyss varit i skaewne å hämtat min psykel Å kom genast på att jag vill ha ett öppet luftfilter
Någon som vet vad som passar?
Finns kn-filter att sätta där original sitter.
Antar att kåpan redan är borrad?
http://www.xr650r.net/nonepa.html
http://www.qsl.net/n5nj/pig/uncorking the brp.htm
Två bra länkar. Går inte att missförstå
Edit: Å sen ska det borras hål i sidokåpan så att den får mer luft in till filtret, givetvis. http://www.bikepics.com/pictures/1120414/
Du kan ju inte ha en stor bamsing till plugg i änden på röret. Skiten som kommer in i motorn måste ju utvänta här nu. som sagt en 3 åring. varför ska ja pyssla om dämparen är de inte bara att klämma på ett filter
Du kan ju inte ha en stor bamsing till plugg i änden på röret. Skiten som kommer in i motorn måste ju ut
Men du ser på den om det redan är fixat, vilket det borde vara. Konstigt att sidokåpan vid luftfiltret inte heller var borrad
Det är det som är standard. Borrad sidokåpa och fritt flöde i slutet på dämparen. Sen ska man byta munstycke i förgasaren också.Happ nu förstod ja e oxå. va ska ja hitta på för pyssel nu då?
Snart har min xr rullat 1600 mil och jag undrar om det är något man skulle kunna byta i förebyggande syfte? Tex alla lager kanske? Vad skulle en sådan operation kosta på ett ungefär?
Låter bra! Men andra synpunkter är alltid välkommna medTror inte du behöver oroa dig.XRen är nog den skottsäkraste hojen som finns,så länge man sköter service och inte åker på varvstopp heeela tiden.
Vad jag vet så ska man byta kopplingshylsan på årsmodeller före-02,sen om man åker på extremt högavarv/varvstopp så kan vevlagret säga upp sig.
Fråga Boost3 på forumet,han kan ALLT om XR!
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |