Bytt tillbaka till originalkrökarna, hann inte provköra avloppsrören, får bli till sommaren när motivationen att meka är åter
Så nu är det en TM40 (vet ej exakt vilka munstycken), KN-filter med tre rejäla hål i kåpan, originalkrökar och en rensad originalljuddämpare (helt tom...).
Frågan är, den tjuvstannar fortfarande på tomgång, finns det nån inställning man kan prova innan man plockar ur lågfarten och byter? Har letat på nätet men hittar inget vidare, en annan skulle ju behöva en manual motsvarande tvååringarnas pekböcker.
Enda skruv jag hittar förutom tomgången är en mässingsvariant som sitter under förgasaren fram mot cylindern, luftskruv eller nåt annat?
Tänkte man skulle komma igång med säsongen nu men tjuvstopp vid rödljus är inget man vill ha när det står 200 meter bilkö bakom en i korsningarna på mornarna
<edit>
I lördags plockade jag på originalförgasaren igen eftersom min främsta supportkälla (denna tråd
) var död.. Uppstod en fråga: Var är det för dimension på originalförgasaren? Det ser nämligen ut som att nån har gjort nån slags "halvportning" på denna, ser ut som att nån svarvat eller fräst upp den delen som sitter mot cylindern. Om jag inte mätte helt åt helvete så fick jag det till en bra bit över 40 mm. Däremot ser den orörd ut på insugssidan...
Den har en tendens att stupa när man ligger på låga varv och rycker fullt på gasen, antar att det är där man vill ha en gasare med accpump.
</edit>