Ska borra ett 1,5mm munstycke och sätta i 25 lågfart så får vi se. Om man står på tomgång och ska iväg så tvekar den lite. Den verkar även sura lite vid trixig körning.
Så länge som man åker grusväg så går den helt otroligt bra.
Har accpumpen så den slår till direkt och är på upp till 3/4 dels gas. Sitter ett 0,3 accpumpsmunstycke kan tänkas att dom har borrat upp det så jag ska beställa ett 0,4. Nästa steg får väl bli att borra upp sidokåpan ännu mer.
En danska som har lika setup som mig men accra helsystem bänkade sin och den sitter det 142,5 huvud och 30 lågfart
Ok Då hör jag genast att den får för lite axpump.0,30 är för EU moppar
Ex med 0,4 = 0,40 i axpumpsmunstycke ska man vräka på allt som går i slaglängden! Och Ha den alltid ställd direkt från minsta lilla gaspådrag,,pumpaxeln får gärna ligga på lite på tomgång ...(mot vridaxeln)
142,5 är tokfel Då är det fel på mätutrustningen..Jag har testat otaliga ggr med 142 och då blir dom orkeslös dålig sluteffekt
Skruva på max slag på axpumpen vid 0,30 . Men byt hellst till 0,40-0,50!!
0,40 är igentligen för litet för där kan man köra fullt slag också..
0,50 är bäst ur bra svar synpunkt och lagomt svårt att ställa in. (inte svårt)
Jag kör alltid störste 0,70 men då krävs lite specialinställningar ,,Fördelen med tokstort är råbra svar direkt,,man får ställa kort slag istället och vrida axpumpens munstycke lite snett in i väggen på fuggen.
OBS kolla lite då o då att detta apumpsmunstycke verkligen sprutar rakt in mot ventilerna (0,40-0,50) 0,60-0,70 ska var vridena 45-75grader snett in i vägg ......... Droppa gärna dit locktite runt roten på¨munstycket när man är nöjd med riktningen.
kan hoppa på motardfrågorna jag också då,hur bred bakfälg har ni ?
har fått två erbjudanden ena 4,25 andra 5 tum skrapar 5tummaren med däck mot kedjan eller går det fritt?
vad är max bredd på däcket 150? 160?
Jag kör 5 tums fälg och 160 går ju bra-- Tror jag kört bredare däck men då fick jag slipa på däcket lite, 170 går nog precis