Stromberget
Keep it burning (Rock n Roll)
Jag har fått ett stenskott i kylaren på xr:en så det läcker vatten om skiten.. Nån som vet ifall det går att laga enkelt och billigt eller om det är en ny som gäller, och vad fan kostar en sån?
En sproilans kylare är nog inte rolig att köpaJag har fått ett stenskott i kylaren på xr:en så det läcker vatten om skiten.. Nån som vet ifall det går att laga enkelt och billigt eller om det är en ny som gäller, och vad fan kostar en sån?
Jag har 2. En välanvänd och en fin.
Skicka PM
Jag har fått ett stenskott i kylaren på xr:en så det läcker vatten om skiten.. Nån som vet ifall det går att laga enkelt och billigt eller om det är en ny som gäller, och vad fan kostar en sån?
hei boost3.har du brukt for en kam fremdeles ,til turbobygget ditt.eg har en hrc-kam i bra skikk. den kan du få gratis. har montert i mikunien og justert den. xr en går velig bra. takk for hjelpen.
O Ja det lät bra!! Den skulle ju passa utmärkt för turbo Skicka genast hit den och jag blir din bror för evigt
JO Kan medela att Boost IIIs racingteam håller på att utveckla ett trimkitt till förgasaren ....ORG xr fugge!! Fan jag kom ju på att ajga för 9 år sedan byggde om org gasaren till UFOtrottel och fick den att svara bra på gasen och kunde gå ner i bestyckning hutlöst = bra bränsle ecco. Ufo Brickor uppfanns ju för mer än 10 år sedan till skotrars mikunigasare (vm) rundtrottel, Och dom är faktist så bra att fuggarna funkar minst lika bra som flääätslidare. Bättre jonisering på bränslet speciellt på låga varv,bättre picuppeffekt för soppan (liknande Lectron) och slutligen bättre sluteffekt pga mindre turbulece från undersida trottel. Jag Plastar ju om trottlar till 2 taktare titt som tätt (bättre än köpta UFO) så varför inte gör ett seriöst försök till xrn tänke jag.
Så nu har jag gjutit i trottel till xrn och ska slipa om den i dag (annan anfallsvinkel och inpass golv) men munstyckena måste ocjså bytas till 7 reser mindre. vacumet från trotteln blir nämmligen ca 10ggr starkare på tomg och uppöver en bit så lågfarten blir så liten att org munstycken inte finns Jag har fått bygga ihop ett mikuni lågfart med kehins för att komma ner i storlek...
Detta är helt klart det jäkligaste klater man kan ge sig in på så håll tummarna för att jag lyckas! Sk ev testas i dag på stackars Lockners xr som jag har som labbråtta
Som sagt högst osäkert att jag lyckas! Bet enklare på 2 takt.
Men lyckas jag kan ni lämmna in trottlar till mig för ombygge eller inbytessytem. Då ingår munstycken såklart,,Bet billigare än byta förgasare
Har fått nå jäkla kopplings problem på min XR funkar helt ok när den e kall men slirar på högre växlar (4-5) när motorn börjar bli lite varm, va o justera spelet på vajern nere vid motorn vilket resulterade i att när motorn blev varm hade jag ingen koppling alls, men skruvade några varv uppe vid handtaget då kom den tillbaka men slirade.. Ska det vara oljan som gör det eller är det kanske dags o byta lameller? vad tror de lärde?!
Byt lameler!
Var precis samma på min i höstas, nya lameller o saken var löst
O Ja det lät bra!! Den skulle ju passa utmärkt för turbo Skicka genast hit den och jag blir din bror för evigt
JO Kan medela att Boost IIIs racingteam håller på att utveckla ett trimkitt till förgasaren ....ORG xr fugge!! Fan jag kom ju på att ajga för 9 år sedan byggde om org gasaren till UFOtrottel och fick den att svara bra på gasen och kunde gå ner i bestyckning hutlöst = bra bränsle ecco. Ufo Brickor uppfanns ju för mer än 10 år sedan till skotrars mikunigasare (vm) rundtrottel, Och dom är faktist så bra att fuggarna funkar minst lika bra som flääätslidare. Bättre jonisering på bränslet speciellt på låga varv,bättre picuppeffekt för soppan (liknande Lectron) och slutligen bättre sluteffekt pga mindre turbulece från undersida trottel. Jag Plastar ju om trottlar till 2 taktare titt som tätt (bättre än köpta UFO) så varför inte gör ett seriöst försök till xrn tänke jag.
Så nu har jag gjutit i trottel till xrn och ska slipa om den i dag (annan anfallsvinkel och inpass golv) men munstyckena måste ocjså bytas till 7 reser mindre. vacumet från trotteln blir nämmligen ca 10ggr starkare på tomg och uppöver en bit så lågfarten blir så liten att org munstycken inte finns Jag har fått bygga ihop ett mikuni lågfart med kehins för att komma ner i storlek...
Detta är helt klart det jäkligaste klater man kan ge sig in på så håll tummarna för att jag lyckas! Sk ev testas i dag på stackars Lockners xr som jag har som labbråtta
Som sagt högst osäkert att jag lyckas! Bet enklare på 2 takt.
Men lyckas jag kan ni lämmna in trottlar till mig för ombygge eller inbytessytem. Då ingår munstycken såklart,,Bet billigare än byta förgasare
send meg navn og adresse. da går den i posten. noen fordeler må jo en som hjelper andre få
Har ett litet fel med min..
Är nämnligen så att ju varmare den blir desto mer vibrerar den. Vibrationerna är markant högre vid varm motor än kall. Någon som har en idé såhär på rak arm?
är det inte så enkelt bara att du hör och känner av vibbar mer pga att oljan blir tunnare med värmen? brukar bli ett herrans oväsen på enstånkor speciellt när oljan blir varm. Därför kör jag minst 15e-40 olja eller ännu bättre 20w-50.
Men har den gått långt så skulle ev kammens decomp starta skramla..(sällan) Eller kamkedjesträckaren (sällan) Har faktist inte ens hört talas om på just 650ien!! Men därimot äldre 600/650 som har samma mekanik på kammen.
Tja, jag vet inte vad det kan vara. Hade likadan olja i den för 900 mil sedan och då var det inte såhär.
Ska kanske förtydliga att det inte är skrammel utan vibrationer som känns i sadlen, styret och fotpinnarna. Dessa ökar alltså med värmen.
Och jag vet inte riktigt var jag ska börja kolla för att hitta felet heller. Kan det vara något ramlager? Vad jag förstått så har den blivit wheelad en del.
Argh, sånnthär är så drygt. Blir ju svindyrt om man måste renovera allt..
Stillastående har jag inte tänkt på att kolla. Tyvärr är jag inte på samma ställe som hojjen men jag ska kolla upp det så snabbt det går.Svårt fall. Känner du av detta vibbande även stillastående ? För under körning har många inbillat sig olika vibbar pga olika sluta kedjor/drev och olika drevningar som gör att vibbar freamträder mer i vissa farter ... Är du osäker på vevlagren kan du ju ta lös kåpan över svänghjulet och könna det radiella glappet,,,DVS inget glapp ska det vara! Ramlagret på höger sida måste man bort med hela lammellsidan på för att komma åt vevaxeln.
Ja, min hörs också som ett jävla tröskverk. Skönt man inte är ensam då..Hehe fan och jag som inte hunnit montera den nyportade än, kanske skulle ha väntat
Min låter lite som ett tröskverk när den blir varm men jag kör med biltemas 10w40 just nu så jag får nog skylla mig själv, de verkar ha slutat med 15w40 i tjockhults biltemabutiker
Min rycker & hoppar en hel jävla del men jag tror det är drivpaketet som börjar bli kass, spände kedjan för 2v sen och nu i går igen, har kanske kört 50 mil emellan... Sen hugger den rätt ordentligt ibland på kopplingen när man ska iväg på ettan, byte av lameller? & apropå byten av lameller, hittade inga till XR hos Lockner, har dom inte till den??
mvh
Micke
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |