MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
min lista sämst först
1.ktm
2.ktm
3.ktm
4.honda
5.yamaha
6.suzuki
har köpt en 1000rr nu så förhoppningsvis skjuter jag inte ut kolven genom blocket som på min 900rr....dock är ktm sånt jävla skrot som inte borde få säljas.köpte en ny 660 sålde den efter 4mån då hade jag fan bytt ut hela hojen.
Har haft 2st KTM 660 som jag varit jävligt nöjd med, inga stora fel alls. Har bytt en ljuddämpare på garantin pga nitarna vibrerat genom plåten. Samt att den ena hojen svettades lite olja, även det fixat på garantin. Kört KTM i sammanlagt 3år och båda hojarna kördes hårt, både på landsväg och på bana.
Tycker inte man kan förvänta sig samma driftsäkerhet på en stor stånka som på en sporthoj, helt andra vibrationer och helt annan motorkonstruktion...
Trist att du va missnöjd med din hoj, måste ha fått ett måndagsex...
Har förutom KTM haft Suzuki, Kawasaki, Yamaha och Honda. Kör ju 929:a för tillfället och visst känner man att det är bra kvalité på grejerna, hade iofs inga problem med dom andra heller förutom kamkedjesträckaren på Suzukin som behövde bytas.
Men ser man generellt så är det nog Honda som ger det bästa kvalitétsintrycket, är lite sugen på en Aprilia SXV 550 nu. Vore intressant att se hur den står sig mot KTM i kvalité....