Hondakvalité = sant? Eller är det bara Suzuki som är dåliga?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Den där vidriga vassa fyrkantiga lilla helljusknappen som man ska trycka in så den fastnar. Det ska va en stor blaffig strömlinjeformad grej som man bara vispar till med tummen.
QUOTE]

Nja inte har jag ngn fyrkantig grunka som skall tryckas in för helljuset iaf.
men det kanske det varit i tidigare modeller, inte vad jag kommer ihåg men det kan man ju alltid minnas fel.

Rätt fyrkantig tycker jag.

Bifogat

• skabbhandtag.jpg
    skabbhandtag.jpg
    99.6 KB · Visningar: 120

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Allt är relativt.. jag har haft 3 hondor, 2 har rasat, den sista skramlade bara lite ibland :p

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Få ord om Kawasaki här?

Jag köper inte en Kawa nästa gång. ZX9R var kanon, men det verkar som om man har offrat lite kvalité motormässigt för att få till en imponerande effektsiffra på ZX10:an från 04-05.

Blir nog Honda, Yamaha eller Triumph nästa gång, beroende på utbud. En updaterad 675:a skulle sitta som en smäck! :tummenupp

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Då har dom lärt sig nånting då. Tycker inte du att det är störande vibrationer i dom? 2 kompisar har såna och båda vibrerar ganska mycket tycker jag.

Nja inte direkt, bara om jag håller ett visst motorvarv på 1an strax under 9000 varv. Där finns det ett vibrationsområde, men annars så tycker jag nog inte att jag har några direkta problem med vibrationer över huvudtaget, ang vibrationer så är jag nog mest imponerad av speglarna som faktiskt fungerar alldeles utmärkt och vibrationsfritt. Man kan faktiskt se klart i dem.

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Den där vidriga vassa fyrkantiga lilla helljusknappen som man ska trycka in så den fastnar. Det ska va en stor blaffig strömlinjeformad grej som man bara vispar till med tummen.

Sticker du dig i tummen?
Nåja, kul iaf att du är nöjd. Suzuki gör roliga motorer!!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Sticker du dig i tummen?
Nåja, kul iaf att du är nöjd. Suzuki gör roliga motorer!!

Sticks gör det inte men jag retade mig varje gång jag skulle på med heljuset (jag är ganska lättretad)

Uppdaterar med fler klagomål

Rasslar när den är kall.
Fästet till bromsvätskekoppen har gått av och det är ett litet hål i slangen.

Jag börjar få allvarliga tankar om att sälja nu. Nån som vill köpa?

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Förstår inte att Honda kan ha ett sådant kvalitet rykte?
Om Honda har sådan kvalitet varför rasar flera 600 03 rr hojar? de är ju inte så gamla borde ju inte hända. Vet om 3 fall i Vgötaland där samma modell/år fått totalras.

Kan det vara så att en av dem är min -03:a?

Ras och ras :va Ja, den fick repor i alla fyra cylinderlopp och ville inte starta mer...

Men vad gör väl det om man har 5 års garanti :tummenupp

Dock vill jag bara påminna om att den gick 600mil som stunthoj innan jag köpte den, samt att förre ägaren inte direkt var en mästermek med tanke på alla de rundade skruv han var snäll och lämnade till mig :mad:

I familjen har vi dessutom en -03:a som enbart gått på bana i 4 år (varav 2 i STCC) och den går helt klanderfritt fortfarande. Ok, kedjan gick av och slog sönder vattenpumpen i höstas men det ska man inte klandra Honda för.

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
1800
När det gäller bilar har Honda har ett extremt kvalitétstänk, och jag antar att detsamma gäller för MC.
För mig finns det inget alternativ, till dess att jag ser fakta som säger annat.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

Det där skitreglaget satt också på XR650, vande mig aldrig, var ofta och tryckte på blinkersknappen istället för att blända av... Sen är utförandet minst sagt billigt, har noterat att det även sitter på Ducati Monster, och hemska tanke, har Honda köpt elgrejer från italien....?

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Sticks gör det inte men jag retade mig varje gång jag skulle på med heljuset (jag är ganska lättretad)

Uppdaterar med fler klagomål

Rasslar när den är kall.
Fästet till bromsvätskekoppen har gått av och det är ett litet hål i slangen.

Jag börjar få allvarliga tankar om att sälja nu. Nån som vill köpa?

Rasslar när den är kall låter bekant. Gjorde min 1000r oxå. Dom låter så. Lyssna inte för mkt, bah kör! Annars om det retar dig för mkt (såklart det gör) så vet du att det bara är Honda som gäller. ;)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Rasslar när den är kall låter bekant. Gjorde min 1000r oxå. Dom låter så. Lyssna inte för mkt, bah kör! Annars om det retar dig för mkt (såklart det gör) så vet du att det bara är Honda som gäller. ;)

Synd att dom inte byggt nåt roligt sen 954 bara.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Dåså... 954 it is!
Honda zoomer kanske? :)

929/954 same shit, hade ju en 929 nyss ju.

Roliga priser dom har, stansat och bockat alufäste: 129kr

5cm gummislang med böj: 149kr

Jag hade inte blivit förvånad om fästet kostat 400spänn men 150 spänn för en slangbit?? :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år