Hoodie/Luvtröja

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag är snart 50 o körde först med vanlig tröja men insåg snabbt att det behövs lite mer.
Köra med tröja -10 år
Tröja med hood -10 år
Tryck på ryggen -10 år

Så nu kör jag med allt ovanstående och känner mig som en supercool 20 åring.

Dock vågar jag inte lägga till något mer för den mentala inställningen påverkas också och man vill ju inte bli en finnig tonåring igen......

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Kör själv med tröja ofta. Skööönt när det är lite kallt =P

Värt att tänka på.. en polare blåste på rätt bra när snubben i bilen framför kastade ut en 50cl petflaska ur bilen. Självklart for den rakt in i luvan och han höll på flyga åt helvete =)
Utan luva är väl bäst ^^

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Kör alltid med zip-hoodie med luva. Aldrig upplevt det som störande eller någonting, den har aldrig öppnats i höga farter heller :)

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Kör själv med tröja ofta. Skööönt när det är lite kallt =P

Värt att tänka på.. en polare blåste på rätt bra när snubben i bilen framför kastade ut en 50cl petflaska ur bilen. Självklart for den rakt in i luvan och han höll på flyga åt helvete =)
Utan luva är väl bäst ^^

Får man fråga hur många kubikmeter luvan var på om han lyckades få in en flaska där när det normalt sitter en hjälm rakt framför som bör täcka upp en bra del av "insuget"? :va

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Kan inte du lägga upp en bild på hoodie:n så man får ett hum om hur den ser ut "i verkligheten"? :)

En blåsig bild på ryggtrycket. Jag hade inte tillräckligt långa armar för att få med hela tröjan och jag ville att du skulle få se färgen i "naturljus". På höger ärm står det "Sveriges Motorcyklister", fram på vänster sida av bröstet sitter SMC-loggan, huvfodret är mörkgrått. Jag har M i vanliga fall och köpte tröjan i L, den går utan problem att få över skinnjackan.

IMG_3147.jpg

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Hoddie med dragkedja = lättare att ta av och komma åt tex fickor, dragkedjan till jackan osv, mer risk för repor på tank.

Hoddie utan dragkedja = inget dragkedje-drag som kan slänga runt i vinden, inga repor på tanken, svårare att komma åt fickor i stället eller att knäppa upp jackan.

Du avgör själv vilket som du kan leva med :tummenupp

Smagatusk

Guest
Hahahahahahahahaaa :rofl

Gott om lama ursäkter. Det handlar ju enbart om att se lite extra jEtehEftIg ut. Sluta lura er själva...det är ändå få som går på det...

Och jag köper bara FIB Aktuellt för artiklarna. :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...