Hoodie/Luvtröja

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Det viktigaste att tänka på när det gäller hoodies och hojåkning är att alltid lämna hoodien hemma! :fakta

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Jag brukar ha en under de kallare tiderna av säsongen, eftersom det tar en del vind. Jag föredrar en utan dragkedja, eftersom man inte riskerar att repa tanken då. Men det är väl rätt valfritt skulle jag säga :)

har också en tröja över under de kallare årstiderna dvs typ nu. Men hur tar man på sig tröjan om den inte har en dragkedja? Känner aldrig något när jag kör men att dra armarna över axlarna är tamefan omöjligt :p

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
det vickTigA är inte om du har kedja elelr inte utan att det är tufft tryck på den!!!1!oneone

Fan då har jag missat det då min ändra tröja jag kan ha på mig är en peak tröja som bara har märket i text som är 1cm högt :huvet Vad är ett tufft tryck? Typ trafikverket?

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Anledningen till att det ska vara just hoodie är när man stannar någonstans och tar av hjälmen så sak man kunna dra på luvan om det drar lite kallt..

Varför man ens har på sig det? Jo för att det är rätt skönt att slippa kladdet med insekter i stället och då bara kunna dumpa in en tröja i tvättmaskinen. Sen kan man ju ha valfritt tryck bakpå så som vilka man åker med.

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Jag kör med dragkedja, men dragkedjan är "dold" när den är stängd.
Tänk dig en dragkedja som sitter på en jacka som skall vara vattentät.

Har du dragkedja är det lättare att ta på den.

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Man kasar fint med en hoddie oxå ;)

Hur blir det om man klotar med hoodie ovanpå skinnstället?
Med skinn så kasar man ju på asfalten, är det inte så att en hoodie hade "ryckt tag" i asfalten vilket hade gjort att man börjar rulla osv och bryter massa ben...?

Justin

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2011
Hoj
Yamaha R1 -99, yzf 750R -93 (till salu)
Tack för alla svar!!

Det står alltså mellan att ha en fulare hoodie (dragkedjan delar ofta det snygga trycket i två, och håll med om att en dragkedja inte är snyggt på en tröja) som kanske repar tanken och är lätt att få på och av, mot en snygg som inte repar tanken, och är omöjlig att få på och av utan hjälp och få diverse lemmar ur led alltså...

Ang ålder så är jag 37, men 12 mentalt, så jag tycker att det är ok med hoodie då ;)

Vad har vi då kommit fram till??? Vill man slippa skrapa insekter från stället, det skall vara lätt att ta av och på, så måste det ju betyda en onepiece alltså!! Helst rosa då ;)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Cållitchtröja är bra...Dels så fastnar mer av fluga och annat skit på den och så kan man tvätta den. Hurvida den värmer nämnvärt när man kör vet jag inte. Tryck därbak kan vara bra om man vill att ens polare ska känna igen en. Jag kör utan blixtlås.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hahahahahahahahaaa :rofl

Gott om lama ursäkter. Det handlar ju enbart om att se lite extra jEtehEftIg ut. Sluta lura er själva...det är ändå få som går på det...

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Hahahahahahahahaaa :rofl

Gott om lama ursäkter. Det handlar ju enbart om att se lite extra jEtehEftIg ut. Sluta lura er själva...det är ändå få som går på det...

Säger han som aldrig testat? Vi andra kan inte rå för att du är 70. Dessutom skyddar skinnställ bättre än allväders så jag föredrar en tröja över stället framför allväders när det är kallt. Och ja, det blir skillnad, ganska mycket skillnad tillochmed.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Säger han som aldrig testat? Vi andra kan inte rå för att du är 70. Dessutom skyddar skinnställ bättre än allväders så jag föredrar en tröja över stället framför allväders när det är kallt. Och ja, det blir skillnad, ganska mycket skillnad tillochmed.

Jag har testat, och sågat teorin redan runt 2009... ;)

Tjock, gedigen hoodie (utan dragkedja om det betyder något :va ), men i street-creddiga kretsar lagom o-cool sådan med Husabergtryck...gjorde noll skillnad en aprilmorgon på väg mot Gelleråsen, varken vindskydd eller extra värme.

Nada.

Och tvätta skinnstället från fluglik? Ja, totalt kanske jag lade ned 30 minuter förra säsongen på det (>1200 mil)...och jag är en sådan som håller hyfsad ordning på prylarna.

Och din griniga reaktion understryker bara min poäng. :hihi

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Trodde hoodie var till för dom som inte hade råd/lust att köpa nyare skinnställ o istället bar sina pappors 80-tals ställ =D

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Vad ska man ha istället då om man fryser? Något bra tips?

MolleMeck

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Hoj
Suzuki gsxr 750 -99
Hoodie ovanpå skinnställ? ne foppatofflor surfshorts och bar överkropp är de senaste inom hojåkning....

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Fast med handen på hjärtat....helställ? Inte tycker väl nån det ser speciellt sexigt ut?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år