Hoodie/Luvtröja

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast med handen på hjärtat....helställ? Inte tycker väl nån det ser speciellt sexigt ut?

Mjaeh, iaf inte när vederbörande inte sitter på en hoj. Hållningen blir ju helt efterbliven, samt att passformen inte är helt hundra för upprätt stående. :hihi

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Vad ska man ha istället då om man fryser? Något bra tips?

Underställ brukar göra skillnad.
Har visserligen bara testat att ha det innanför skinnstället så huruvida det gör skillnad även om man har det på utsidan vet jag inte.

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Mitt ställ är perforerat så om det är kyligt har jag en tjocktröja över som blockar en del av vinden.
Har alltid underställ men det är ett sånt där" tar bort svett och andas"-ställ. Skönt dock :)

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
En regnjacka borde fungera över för att stoppa vinden.

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Med helställ är en onepiece det enda rätta!one-piece_121014298.jpg

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vad ska man ha istället då om man fryser? Något bra tips?
Vad som helst som är vindtätt om det är något du vill kunna dra utanpå. Och se till att täta vid hals och handleder så inte kall luft drar in där.

Med ett bra vindtätt skikt på utsidan kan du ha tunnare underställ som faktiskt får plats under skinnstället utan att behöva gå runt som en michelingubbe. En tunn regnjacka kan göra stor skillnad bara för att den är vindtät även om den inte har något värmande lager. Oftast lätta att ta med och dubblar som just regnskydd.

Och ja, för den som vill finns det även vindtäta hoodies.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det ska såklart vara med dragkedja, hur ska man annars repa tanken varje gång man kör MC? :va ........:dummer

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Hur blir det om man klotar med hoodie ovanpå skinnstället?
Med skinn så kasar man ju på asfalten, är det inte så att en hoodie hade "ryckt tag" i asfalten vilket hade gjort att man börjar rulla osv och bryter massa ben...?

Ingen som helst skillnad. Tröjan detroniseras så fort du landar.

What he said :fakta Jag har praktisk erfarenhet.

Jag har hoodie av den enkla anledningen att jag är för fet för att se frän ut i skinnstället.
Ser mer ut som en dåligt stoppad korv, med kort datum.

Funderar på att prova rosa skjorta istället. Win/fail?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Har klotat med min cållitch...använder den fortfarande trots alla hål. Blir mer patina typ.

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
TB-Däck Pukavik, jaha du också? :krama

Jag som skulle träna bort ÖL-magen den här vintern, men av någon anledning var ölen _precis_ lika försvinnande god den här vintern som alla andra så det blev bara häva en massa bärs och inte så mycket hantlar som planerat :D

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Kan va gutt me långärmat lite tjockare när de e för kallt för tshirt, just luvan kan faktiskt va gutt oxå när de e lite kyligare...

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Många tuffa som vill visa upp sitt coola skinnställ här!
Många tuffa som vill visa upp sin hoodie med hulliganvibes.

Äh, men oavsett vad man tycker så har ju alla en åsikt.
Jag kör allt som oftast med en tröja som helst delas med dragkedja av 4 anledningar, Och tuffhetsfaktorn är inte en av dem även om jag tycker den hoodien vi kör i är väldigt snygg.
Luvan i sig är inget man märker av alls när man kör, bara en estetisk smaksak såklart
2014-03-03 18.09.54.jpg

1. Jag är lat och tvättar hellre bort fluglik på en tröja än ett skinnställ:hihi
2. Den är i ljus färg och är tunn så verkar bidra till att hålla värsta värmen borta då stället är mestadels svart:tummenupp
3. Den minskar vinddraget en del i armhålorna där det bara e stretchmaterial i stället så man håller en behagligare temperatur
4. lättare att dra på än utan kedja då man ofta fastnar med tröjan vid nacken/puckel och så står man där och brottas som ett sär och hinner bli svettig och förbannad:mad:

Men svaret på din fråga är väldigt enkel, skaffa en som har inkapslad dragkedja, helt klart. Du vet, det finns faktiskt olika modeller ;):)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Tröja utanpå skinnställ är lika fnissframkallande som reflexväst för min del.
Jaja, det är säkert fel på mig men det skiter jag i :D

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Av min erfarenhet är det mest folk som kör hoj för att det är "häftigt" som har tröjor över ställen. Ni vet, grabbarna med skylten i hjulhuset, kapat/gp-slipon och bortplockade speglar... :död

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Av min erfarenhet är det mest folk som kör hoj för att det är "häftigt" som har tröjor över ställen. Ni vet, grabbarna med skylten i hjulhuset, kapat/gp-slipon och bortplockade speglar... :död

Gärna med Sons of Anarchy, Pimstarlajf eller SuperRetards-motiv :Bugar

För övrigt är det väldigt skönt med tröja, nu har jag givetvis inte skinnställ, men kan tänka mig att det värmer en hel del, och är mer flexibelt och "naturligt" än en vindjacka med tillhörande huva som agerar fallskärm i farter över 65 :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år