Hotvykort

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
Fick mig ett asgarv när jag kolla posten idag, ett vykort med nån som gnäller över min körning, blev jätterädd ska genast bättra mig. :tomten :rofl(längst ner står det passa dig) :död

Last edited:

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Vad var det för motiv på vykortet? Naket på stranden? Är det inget naket på framsidan är det ingen idé att bry sig om vad dom skrivit..

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
haha.. det roligaste är nästan att om du höll 160 blås måste han/hon kört lika fort för annars kan man ju omöjligt hinna ta regnumret :)

mickelin

Guest
.

Vilka puckon det finns!
Om någon tycker att det är värt att hota dig för ynka 160 km/h på motorväg så känns det som om att vykorts-Osama kommer att straffa mig för mina senaste åkturer genom att parkera en turistbuss i mitt hus närsomhelst. Nu måste jag nog invadera Norge för att säkra oljetillgången i området...

Last edited:

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
GSXR 600
Personen har alltså tagit ditt reg. nummer slagit på ägaren och skickat vykortet, men inte skrivit någon avsändare. :va
Det känns ju som om någon antingen är avundsjuk eller har ett väldigt tråkigt liv.
Passa bara så att personen inte skadar din hoj om den står ute där du bor. :7peta
Ride on :banana

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
astor skrev:
2220012 Vad var det för motiv på vykortet? Naket på stranden? Är det inget naket på framsidan är det ingen idé att bry sig om vad dom skrivit..
Här är framsidan

bikebabe skrev:
2220054 Personen har alltså tagit ditt reg. nummer slagit på ägaren och skickat vykortet, men inte skrivit någon avsändare. :va
Det känns ju som om någon antingen är avundsjuk eller har ett väldigt tråkigt liv.
Passa bara så att personen inte skadar din hoj om den står ute där du bor. :7peta
Ride on :banana
Står i garage har två vaksamma Rottweiler på gårdsplanen med så det är lugnt :hihi

Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Lite sjukt att ens bemöda sig att skicka vykort till
någon som håller 160km/h på motorvägar.
Hade det handlat om 50vägar kommer saken till ett
annat läge men motorväg :va

Kul vykort i alla fall :)

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
LayDeeOmega skrev:
2220107 Lite sjukt att ens bemöda sig att skicka vykort till
någon som håller 160km/h på motorvägar.
Hade det handlat om 50vägar kommer saken till ett
annat läge men motorväg :va

Kul vykort i alla fall :)
Tänkte det med fan vad kul ett vykort men nu ska det köras lugnt kände att det var detta jag behövde. :hihi

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
kosz skrev:
2220116 Tänkte det med fan vad kul ett vykort men nu ska det köras lugnt kände att det var detta jag behövde. :hihi

Ett vykort av en anonym person som klagar på att man kör i 160
på motorväg hade nog fått vem som helst att stanna upp och
tänka till :rolleyes:

Bara till att sätta upp på kylskåpet. För kul var det :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Interceptor skrev:
2220120 Inte alla som har en egen "övervakare" :lol

Riktigt kul, nåt att rama in.

:fakta

Tycker inte 160 är nåt ovanligt tempo på motorvägen vare sig de kör bil eller hoj häromkring. Kul med fanmail som sagt... :hihi

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Undra om kungen oxå får sådana :confused:

Eller räknas det bara om man har :squid

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Tja..

Omkörning på höger sida kan kanske vara olämpligt..Vykortförfattaren har givetvis en poäng där i vart fall men grundregeln bör ju vara att undvika att irritera sig på sina mottrafikanter då skälen till deras körning är svår att bedömma. Kan vara onödigt att ex vis tuta åt någon som nyss rånat banken för att de kör fort eller kanske precis rymt från sluten psykavdelning :näsblod

Små reg skyltar är bra då man kanske slipper få liknande beundrarpost :hihi
Bilister har svårt att hantera avundsjukan som växer sig speciellt stor när de ser med vilken enkelhet en MC kör om långsam trafik, kanske där problemet egentligen ligger. :7peta

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Det är jobbigt att vänta på att Agda 85 ska bli klar med sin flygande omkörning på motorvägen ibland, då kan det hända att man slinker om på högersida... :)

Tur att man har mina reggis :tummenupp

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Vi fick ett vykort till åkeriet med en gris på. Avsändaren tyckte att en av förarna körde som ett svin med lastbil och släp. Det fanns tid och plats för händelsen också, så det vara bara kolla på färdskrivarbladet för den dagen. Och det visade sig att han hade kommit upp hela 100kmh i en nerförsbacke på e4:an strax norr om stockholm där man får köra 90. Så man undrar ju hur känsliga vissa människor är.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha