Video HP4 blir ägd av ZX10R

Bodis

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2011
Hoj
H1
Zx14r är strypt från fabriken tar man bort spärren så är det kört med zx10r och s1000rr rakt fram det vill säga.

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Jag har film på när jag kör om en Cbr1000rr med min Cbr600rr, någon som vill se?

Detta betyder: 600an är alltså snabbare än 1000-kubikaren från samma fabrikat och samma årsmodell, måste vara att Cbr1000 väger mer än Cbr600... eller något... :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag har film på när jag kör om en Cbr1000rr med min Cbr600rr, någon som vill se?

Detta betyder: 600an är alltså snabbare än 1000-kubikaren från samma fabrikat och samma årsmodell, måste vara att Cbr1000 väger mer än Cbr600... eller något... :tummenupp

En Fireblade? De går ju som en damcykel, vi pratar riktiga hojar i den här tråden ;)

Sear

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Hoj
Har haft 2012, CB1000R
Vem lägger pengarna på en tysk bmw nu för tiden? Blir ju ändå frånåkt av allt från Japan.
Sedan funkar de väl inte så bra på banan heller, tänkte på nerlägg i kurvor och de utstickande cylindrarna?

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Vem lägger pengarna på en tysk bmw nu för tiden? Blir ju ändå frånåkt av allt från Japan.
Sedan funkar de väl inte så bra på banan heller, tänkte på nerlägg i kurvor och de utstickande cylindrarna?

Det är ju HP4 som diskuteras här... :dummer

Last edited:

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Även om jag är en japs lover när det gäller både bil och mc, så är jag ändån rätt imponerad att bmw gör sin första serietilverkad sporthoj som NÄSTAN slår det mesta i sin klass. Det är respekt, men som sagt japsare står före i kön även hos mig :)

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Även om jag är en japs lover när det gäller både bil och mc, så är jag ändån rätt imponerad att bmw gör sin första serietilverkad sporthoj som NÄSTAN slår det mesta i sin klass. Det är respekt, men som sagt japsare står före i kön även hos mig :)
Du är nog rätt ensam om att tycka det där med "nästan". I princip alla tidningar och tester som gjorts har visat på att de höjde ribban rätt rejält. Nu är det ju dock tre år sedan, men det är positivt att alla asiatiska märken fick en känga i röven så att utvecklingen går framåt.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Tror att de flesta håller med mig om att både kawa och bmw går bra men inte i närheten så bra som en gammal pålitlig r1 från 98-01. Hur kommer det sig att dagens hojar bara blir sämre med all ny skit som tc, antiwheelie, abs och såvidare?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM