Htc hero

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Rykten:

Det verkar som om Mars kommer bli en bra månad för HTC i Sverige. Då kommer efterträdaren till Hero med 1Ghz processor, mer ram och AMOLED-skärm.

Den kommer kort sagt ha allt. Kan du vänta tills dess så hade jag gjort det.

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2009/12/htc_bravo.jpg

Specifikationer

*Size: 112 x 56 x 11.7 mm
*Networks: WCDMA/HSPA: 900/2100 Mhz; GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
*Maximum speed: UL = 2 Mbps; DL = 7.2 Mbps
*Display: 3.7-inch WVGA (480×800) AMOLED capacitive touch screen
*Camera: 5 megapixel with auto focus with dual LED flash; High definition 720p video capture
*Internal memory: 512 MB flash ROM; 320 MB RAM* (original RAM was 256 MB); 16 GB micro SD card included
*Chipset: Qualcomm QSD8250 1 GHz Snapdragon
*Battery: 1400 mAh
*Also: Optical joystick, microSD, WLAN (802.11 b/g), Bluetooth 2.1 with EDR, GPS/AGPS, G-Sensor, Digital Compass, FM radio, microUSB, 3.5mm audio jack
*Special features: DivX, Dolby, Facebook, FlickR, Twitter, Microsoft Exchange

Heron kommer få 2.1 i Januari verkar det som, det kommer bli ett stort lyft för den telefonen minst sagt.

Kolla in www.swedroid.se för mer rykten och tisseltassel!

/ Jens

så nu är alltså den telefonen jag egentligen ville ha när jag köpte iphonen på väg :(

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Fyfan så nöjd jag är med min Hero efter att fått igång syncningen! Lite bättre bas i hörlurarna och att filöverföring via bluetooth fungerar hade jag dock önskat mej!

Jo, spotify har jag inte heller fått igång!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fyfan så nöjd jag är med min Hero efter att fått igång syncningen! Lite bättre bas i hörlurarna och att filöverföring via bluetooth fungerar hade jag dock önskat mej!

Jo, spotify har jag inte heller fått igång!

Spått - i Fy är ju bara att tanka hem och börja betala 99 pix i månan, sen är det klart....

Busenkelt :fakta

PS. Jag är också mer än nöjd med luren, väntar bara på Google Navigator nu!

/ Jens

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Nä jag låtsasläste. Jag får väl ladda in piratladdade mp3 som vanligt då!

Spotify suger! Sade upp mitt premium.

1) Sökmotorn är kass! (testa att söka på artisten pink t.ex.)

2) Alla låtar går inte att ladda ner lokalt (på mobilen)

3) "Radio-delen" spelar samma låtar (nån sponsring säkert)

4) För långa pauser mellan låtarna när man streamar (mobilen)

Och ja, jag har grymt uppkoppling på mobilen så det är inte problemet. - Gör om, gör rätt spotify.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Spotify suger! Sade upp mitt premium.

1) Sökmotorn är kass! (testa att söka på artisten pink t.ex.)

2) Alla låtar går inte att ladda ner lokalt (på mobilen)

3) "Radio-delen" spelar samma låtar (nån sponsring säkert)

4) För långa pauser mellan låtarna när man streamar (mobilen)

Och ja, jag har grymt uppkoppling på mobilen så det är inte problemet. - Gör om, gör rätt spotify.
Kan vara så att hennes bolag, eller hon själv, sagt att det ska vara p!nk kanske?

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98
Nu har jag bestämt mig för att jag vill ha en Hero. Det jag funderar på efter att ha läst på Swedroid är att det verkar som man måste vara dataingenjör för att kunna hantera telefonen. Frågor och svar i trådar där är ofta rena grekiskan för mig. Visst kommer man väl lära sig om man pysslar lite med det.

Men frågan är:
Är telefonen för avancerad för mig?? :brinnerup:näsblod

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Du var snabb o knäcka den :krama
Vilket som så är det kass! Inte särskilt användarvänligt! Det vara bara ett exempel.

Tjejen har också lite problem att leta på artister o skit, medans jag letar upp de åt henne på ett kick.. kan de måhända vara såndär skit bakom spakarna?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Tjejen har också lite problem att leta på artister o skit, medans jag letar upp de åt henne på ett kick.. kan de måhända vara såndär skit bakom spakarna?
Felkod 40 di kallart...

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross

Ha, ha... mm. Sökmotorn är kass! Sen så ger jag all cred till grabbarna som utvecklat tjänsten - verklingen starkt gjort. Men det är som med det mesta som nytt -har sina brister. Mindre felstavningar, underground skivor/artister, samlingsplattor med house/electromusik - det är inte error 40:krama

Kan du komma med några fler exempel än pink som du inte lyckades få fram så kan vi nog hjälpa dig

:felämneHe, he... Sorry men nappar inte på den kroken :):backontop

Nu har jag bestämt mig för att jag vill ha en Hero. Det jag funderar på efter att ha läst på Swedroid är att det verkar som man måste vara dataingenjör för att kunna hantera telefonen. Frågor och svar i trådar där är ofta rena grekiskan för mig. Visst kommer man väl lära sig om man pysslar lite med det.

Men frågan är:
Är telefonen för avancerad för mig?? :brinnerup:näsblod

Nope. Heron kräver inte att du är datanörd. Men om du kan hålla dig några månader skulle jag vänta tills HTC Bravo kommer.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ha, ha... mm. Sökmotorn är kass! Sen så ger jag all cred till grabbarna som utvecklat tjänsten - verklingen starkt gjort. Men det är som med det mesta som nytt -har sina brister. Mindre felstavningar, underground skivor/artister, samlingsplattor med house/electromusik - det är inte error 40:krama

Nope. Heron kräver inte att du är datanörd. Men om du kan hålla dig några månader skulle jag vänta tills HTC Bravo kommer.

Kan du komma med några fler exempel än pink som du inte lyckades få fram så kan vi nog hjälpa dig :D

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98

Tack
Ska kolla Bravo, sen får man väl sitta på händerna då

Edit:
Kunde naturligtvis inte hålla mig. Köpte mig en Hjälte igår :banana

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...