Warning Lång historia, dålig stavni som jag inte orkar fixa. läs den bara om ni inte ha nått liv...
Det var en gång en alban som var glad i flaska och han fick för sig att gå igenom världens största öken, sahara öknen...
After år av förberedelser är dagen kommen...
Han tar sitt pick o pack o börjar sin långa resa...
Dagarna går ... blir till veckor och sedan till månader....
Efter många månader till fots genom 50graders värme i skuggan o minus grader om nätterna, har vår käre alban inga planer på att ge upp utan han fortsätter, strongt!
Han har sin sprit och han dricker friskt utan en tanke på att det är de sista dropparna i flaskan som släcker hans törst. Men det gör inget tänker han... Nu har jag kanske chansen att sluta och när jag når mitt mål är jag en x-alko...
Veckorna går och det ända han tänker på är sin kära "Grants" efter många veckors gåände får han plötsligt syn på en bar mitt ute i horisonten.
Han skyndar sig allt vad han orkar o precis när han närmar sig den, försvinner baren! Fan, den var bara hägring!!!... men han ger inte upp han skall klara av detta tänker han, medans han fortsätter sin färd till fots...
Efter ett tag så får han syns på samma bar igen, fmen nu är den närmre än vad den va första gången... den är tydligare o han ser t o m. sprickorna i väggarna. Han skyndar sig allt vad han orkar men så fort han närmar sig vourps så försvinner den igen...HELVETE!!! skriker han. En till hallucination. Men det skall inte knäcka mig!!! Inte denna gången heller...
Nu har var det länge sen han såg nån härgring, -vad skönt det hade varit om om den J**** baren hade varit på riktigt! O just i samma ögonblick får han syn på baren igen, fast denna gång måste den vara riktig...? Han ser tegeln o sprikorna i väggarna men han är fösiktig, han vågar inte riktigt tro på det han ser men ju närmare han kommer desto tydligare blir den och det dröjer inte länge förrän han står utanför. Han gnuggar sina ögon för försäkra sig....
Till slut går han raka vägen in till baren och sätter sig där men
-fan jag har ju inga pengar... Shit oxå! Hur skall jag få mig min whiskey utan pengar!? För får jag ingen whiskey kommer jag skjuta alla här inne. tänkar han.
Men till slut kommer han på nått och säger till bartendern...
-Höre du, skall vi slå vad om 5000 spänn på att jag kan få din häst att skratta?!
Bartendern tänker. det här är lätt förtjänta pengar, för hästar kan ju inte skratta det vet ju alla...
Albanen tar och leder hans häst runt baren o viskar en sak i örat på den och hästen börjar skrata så ögon rinner han...
5000 spänn vinner han men räcker ju inte länge, albanen ärsugen på mera whiskey så han frågar barntendern igen.
Hörredu, skall vi göra detta lite spännande denna gång o slå vad om 15000 spänn o på att jag kan få din häst o gråta?
-en skrattande häst har man ju nu sett men att få en häst att gråta det går aldrig, så han går med på det.
Nu tar albanen hästen o leder den runt hörnet igen bara för att visa hästen en sak som gör att han börjar lipa som ett litet barn...
Efter det blev baren tömd o bartendren lus pank men innan ha stängde var han bara tvungen o fråga albanen om hur han lyckades med det.
-Jo! säger albanen. För det första så sa jag till hästen att jag hade större kuk än han och han började skratta och för det andra så visade jag honom...