Nej det gör dom inte såg att bgl svarat också men en 20-21:a är under 5” hel/hel just för att den inte går som sporthojTyvärr tycker försäkringsbolagen det.
Och tyvärr är det deras syn som påverkar priset
Nej det gör dom inte såg att bgl svarat också men en 20-21:a är under 5” hel/hel just för att den inte går som sporthojTyvärr tycker försäkringsbolagen det.
Och tyvärr är det deras syn som påverkar priset
Jag slog på en nu, jag landade på 4500:- inkl SMC-rabatt på Svedea.53år 3900kr Hel Hel i Trollhättan 2018 V4 Factory. Mycket överkomligt..
Nej, absolut inte, inga olyckor eller skadeärenden förutom 12 år sen då nån idiot välte och repade sönder min dåvarande MC, men den kostade då inte mer än 30 - 35 000. Är 40 och bor centralt i Västerås.Känns som att du betalar ett högt pris för din försäkring, riskkund?
Jag har en gammal CBR1000RR från 2006 årsförsäkring, halvförsäkrad hos If för 4000 Kr / år. 60 år och storstad utan SMC medlemskap.
Jag betalade det dubbla tidigare innan jag sa upp försäkringen hos If, ett par veckor senare fick jag erbjudande om halvering av priset.
Exempel 1, Halvförsäkring 1500/mån = perfekt. Det är inte mycket pengar att snacka om. Sen kör du försiktigt och ser till att inte skrota.Kul med så många svar, men jag ser ändå inte riktigt hur jag ska lösa ägandet utan att känna mig helt förnedrad.
Kan ta lite förutsättningar och exempel. Jag själv är 34 år, bor i villa på landsbygden utanför en mindre stad i Östergötland. Haft hojkort sedan 2009.
Exempel 1:
Yamaha R1 årsmodell 2020
Helförsäkring: 2700kr/mån efter 400kr rabatt
Helförsäkring avställningsbar: 6000kr/mån efter 950kr rabatt
Halvförsäkring: 1500kr/månad
Halvförsäkring avställningsbar: 3200kr/mån
Trafikförsäkring avställningsbar: 2400kr/mån
Exempet 2:
Suzuki GSXR1000 årsmodell 2018
Helförsäkring: 2500kr/mån efter 400kr rabatt
Helförsäkring avställningsbar: 5500kr/mån efter 900kr rabatt
Halvförsäkring: 1400kr/månad
Halvförsäkring avställningsbar: 3000kr/mån
Trafikförsäkring avställningsbar: 2200kr/mån
Jag kommer under sommarhalvåret använda hojen dagligen som transportmedel till och från jobb så att ställa av och på flera gånger per månad är inte aktuellt. Sedan är min förhoppning att få till lite bankörning för skojs skull, men där får jag väl forska vidare ännu djupare ifall det finns någon försäkring som kan täcka.
Ett tag hade de någon säljfirma som ringde varje år och frågade om man inte ville ha fler försäkringar hos dem. Jovisst! Sedan när man började rabbla upp alla fordon så blev säljaren alltid lite besviken för ingen av dem gick att försäkra.. Jag bad säljaren att hälsa cheferna att jag gärna skulle försäkra allt med dem, bara de ville ha mig som kund på dem.Har min R6:a hos Folksam.
Som många skriver så var en inte välkommen hos Svedea, lite synd kan man tycka, men det är väl ett enkelt sätt från deras sida att hantera det, att välja bort hojtyper som statistiskt sett kostar mycket för dom.
Betalar 650kr/år avställd, och 1500kr/mån påställd (halvförsäkring).
Eftersom jag bara använder den några enstaka dagar per år så är det en bra lösning.
Exakt samma här. Svedea ringer varje år det är dax att förnya försäkring på min R1250GSA.Ett tag hade de någon säljfirma som ringde varje år och frågade om man inte ville ha fler försäkringar hos dem. Jovisst! Sedan när man började rabbla upp alla fordon så blev säljaren alltid lite besviken för ingen av dem gick att försäkra.. Jag bad säljaren att hälsa cheferna att jag gärna skulle försäkra allt med dem, bara de ville ha mig som kund på dem.
22 års modell R1,Kul med så många svar, men jag ser ändå inte riktigt hur jag ska lösa ägandet utan att känna mig helt förnedrad.
Kan ta lite förutsättningar och exempel. Jag själv är 34 år, bor i villa på landsbygden utanför en mindre stad i Östergötland. Haft hojkort sedan 2009.
Exempel 1:
Yamaha R1 årsmodell 2020
Helförsäkring: 2700kr/mån efter 400kr rabatt
Helförsäkring avställningsbar: 6000kr/mån efter 950kr rabatt
Halvförsäkring: 1500kr/månad
Halvförsäkring avställningsbar: 3200kr/mån
Trafikförsäkring avställningsbar: 2400kr/mån
Exempet 2:
Suzuki GSXR1000 årsmodell 2018
Helförsäkring: 2500kr/mån efter 400kr rabatt
Helförsäkring avställningsbar: 5500kr/mån efter 900kr rabatt
Halvförsäkring: 1400kr/månad
Halvförsäkring avställningsbar: 3000kr/mån
Trafikförsäkring avställningsbar: 2200kr/mån
Jag kommer under sommarhalvåret använda hojen dagligen som transportmedel till och från jobb så att ställa av och på flera gånger per månad är inte aktuellt. Sedan är min förhoppning att få till lite bankörning för skojs skull, men där får jag väl forska vidare ännu djupare ifall det finns någon försäkring som kan täcka.
De ringde mig nyligen och jag frågade också på några reg-nummer han hittade!Exakt samma här. Svedea ringer varje år det är dax att förnya försäkring på min R1250GSA.
Jag säger att det låter bra och frågar vad jag får för pris på min ZX6R jag kan flytta till dom.
Där dör det samtalet.
Känner så igen det där, hela situationen blir pinsam då det inte känns särskilt rationellt när man borrar sej ner i fakta...De ringde mig nyligen och jag frågade också på några reg-nummer han hittade!
När han sa att det var en SuperSportHoj hänvisade jag till ett forum där tongivande medlemmar klargjort att så inte är fallet.
Och frågade om han tyckte det var lämpligt att stödja ett försäkringsbolag som inte vill försäkra alla mina fordon?
Det blev dålig stämning!
Tack för tipset, har faktiskt tänkt på att byta från trygg hansa som efter tillräckligt många år har börjat gå från smyghöjning till märkbara höjningar.Fick en glad överaskning när jag ställde på firebladen (SC57) förra veckan. IF hade sänkt priset med typ 80%. Så det blev en årsförsäkring/hel för 3200kr. Billigare än min Africa Twin. ?
Förra året tror jag att jag betalade typ 900/månad för bara trafik.
Ja, absolut värt att kolla!Tack för tipset, har faktiskt tänkt på att byta från trygg hansa som efter tillräckligt många år har börjat gå från smyghöjning till märkbara höjningar.
IF verkar ok och är nog är det enda bolag jag inte varit kund hos hittills.. ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|