Så bra att ni är nöjda.
Anledningen till att jag skrev om försäkringar är att man får alltid höra hur billiga Bilsport och Swedea är.
För mig stämmer inte detta.
För i Maj fick jag ett erbjudande från Swedea,dubbelt så dyrt som som nuvarande.
Det kanske kunde vara intressant för några som har Veteranmotorcyklar att IF och Mhrf har bättre villkor.
Hur premierna är för modernare Motorcyklar vet jag inte.
Men de är väl ofta höga.
Det är därför jag kör äldre Motorcyklar.
Ha det bra och var försiktiga,så slipper ni kanske använda försäkringen!.
Alltså, jag är inte så dum i huvudet att jag automatiskt väljer försäkringsbolag X (som i detta fall är Svedea) utan det beror ju på massa saker, pris bl.a.
Om Svedea är rimligt prissat för mitt objekt så väljer jag det, annars väljer jag något annat. Innan parkeringsskadan ovan var jag på väg att byta till något annat bolag som var lite billigare, men efter att skit träffade fläkten och de hanterad det bra blev jag kvar.
Flyttade bilen dit också nu i våras, fick av någon anledning samtal från ett par företag och Svedea blev i det här fallet billigast och eftersom de varit vettiga att ha med att göra vid skadan tidigare så valde jag dem. Fick samtal från ett av de andra företagen som undrade när jag skulle skriva på och jag svarade att jag redan bytt till ett annat företag varpå snubben undrade varför. Jag sa att de var typ 1500 spänn billigare (eller om det var mer, minns inte riktigt). Då fick jag veta att jag absolut inte förstått hur man räknar på pris och vad som ingår. Han var jättetrevlig tyckte jag.
Kontentan, välj det bolag som du tycker är bäst, jag kan bara berätta mina erfarenheter. Sedan att jag inte kör en hoj som företag inte vill ta i med tång gör det lättare för mig (och jag kör inte "riktig sporthoj" av den anledningen heller, jag kan inte motivera kostnaden.