Hur är alla sporthojar försäkrade?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Har sagt det innan men när jag hade min KTM 1190 adv så ringde jag IF och kollade vad dem skulle ha för en helförsäkring... "jo det står att den här motorcykeln är av sportmodell så premien är 136000kr om året" ni hörde rätt, hundratrettiosextusenkronor. Det blev inte IF.
 

Hamamatsu

Sporthojsnörd
Gick med
23 Sep 2024
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB500X '23
...jag har IF på bilen och kollade när jag skulle försäkra hojen, de ville ha ca ~5 lax för helförsäkring/år så det var ju rätt ok tyckte jag. Slog till på det. Nu har de ringt och erbjudit hemförsäkring som känns lite lockande också. Tar jag det får jag ännu mer förmånsrabatt på alla tre, kan ju vara fint.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
...jag har IF på bilen och kollade när jag skulle försäkra hojen, de ville ha ca ~5 lax för helförsäkring/år så det var ju rätt ok tyckte jag. Slog till på det. Nu har de ringt och erbjudit hemförsäkring som känns lite lockande också. Tar jag det får jag ännu mer förmånsrabatt på alla tre, kan ju vara fint.
...Jag hade IF på bilen då, så det var 136000kr inkl rabatt :hihi Fick ge 10k hos bilsport & mc, eller nej Svedea blev den försäkrad hos. Oavsett så var det så att jag upprepade summan till operatören varpå han bara "japp", MEN DET ÄR JU INGEN SPORTHOJ! Kan sättas i perspektiv till att jag gav 110k för hojen själv.
 
Last edited:

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
Jag har sedan 24 år kört halv som man kan ställa av på vintern. Då jag kör mycket bana med samma hoj som jag kör på gatan,
Tänker vurpar man är det troligast på banan och då får man ju inget ändå. Plus är att den med halv är stöld försäkrad. Men jag har ifs inte kört så dyra hojar ...
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Letade efter drömhojen när man var 18 - Firebladd 900RR. Men hittar ingen som visar nummerplåten på annonser. Hittade en Aprilia RSV mille och den skulle kosta mig 1500 om året helförsäkring. 50 bast långt ut i skogen.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top