Hur är Kawa ZXR750 '89-'91?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
OJ oj, låter bra... Det är så det skall vara med import :tummenupp

Mr.Green

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Kooperativt blåvit Scott
Tjena!

Hoppas att det är ok att jag kliver in i denna tråd med en relaterad fråga. Jag befinner mig i en liknande situation som dig, BigKay, och jag undrar om någon kan säga mig hur försäkringspremierna ser ut för en ZXR750 '89-'92? Det var någon som påstod att de hamnade i fk. 5. Kan detta verkligen stämma? Det vore kul att få veta då försäkringspremien är en rätt viktig faktor vid hojköp. I alla fall för mig.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Kan det vara min annons som du fick klass 5 från?? Så stog det i Bike´s testkatalog, men jag frågade och det är klass 7. Men jag har aldrig fått betala särskilt mycket för min, men dom uvarna påstog att det var 90 kW i den! :mad: När du försäkrar så va noga med att fråga vilken effekt dom går efter.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Mr.Green skrev:
Tjena!

Hoppas att det är ok att jag kliver in i denna tråd med en relaterad fråga. Jag befinner mig i en liknande situation som dig, BigKay, och jag undrar om någon kan säga mig hur försäkringspremierna ser ut för en ZXR750 '89-'92? Det var någon som påstod att de hamnade i fk. 5. Kan detta verkligen stämma? Det vore kul att få veta då försäkringspremien är en rätt viktig faktor vid hojköp. I alla fall för mig.

De billigaste för mig detta år var:
Hel: ca 9000
Halv: ca 6500
Trafik: ca 4500

Är 28 år, har inte haft A-behörighet i 5 år än (inne på fjärde) bor i zon 2.
Kan nämna att för R1:an betalar jag ca 8500 för enbart trafik (fast då får jag ställa av)

Som sagt tidigare så är det ingen bra touringhoj :rolleyes:
Den längsta turen jag gjort på zxr:en var från Uppsala till Karlskoga, vila ett tag (besökte en kompis) och sedan tillbaka. Tror det var ca 30 mil dit?
En heldagsmassage efter en sådan tur skulle behövas :eek:

Rigge skrev:
Det beror ju lite på talang det där... :notme

:finger

:D ;)

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag kommer få betala runt 15 000.- endast för trafik..............

Kommer köra halvår istället, så det blir väll halva det priset hoppas jag, så får man ta det. Skulle fått betala 40 000.- om året för hel... :eek: :skrämd

Aja, rock on, det lär vara värt det :rock

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Kryptonit skrev:
De billigaste för mig detta år var:
Hel: ca 9000
Halv: ca 6500
Trafik: ca 4500

Är 28 år, har inte haft A-behörighet i 5 år än (inne på fjärde) bor i zon 2.

Vilket försäkringsbolag kör du på då? Håller också på att jaga en ZXR... Sitter i samma sits som dig, 28 år, inte haft kortet i 5 år men dom ville ha ca 6000 för trafik när jag ringde runt.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Har ni reumatism era gamla dinosaurier??? :D :crash

Så hemsk är dom inte att åka på, och då är jag ändå längre än dom flesta.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pellert skrev:
Vilket försäkringsbolag kör du på då? Håller också på att jaga en ZXR... Sitter i samma sits som dig, 28 år, inte haft kortet i 5 år men dom ville ha ca 6000 för trafik när jag ringde runt.

Helförsäkringen var billigast hos Susab. De krävde dock hemförsäkringsflytt dit också.

Halvförsäkringen, vilket blev den jag valde var det Länsförsäkringar som var billigast på.

Trafik kommer jag inte ihåg, men det var två eller tre bolag som låg mellan 4500 och 5000

BigKay... Ett helsystem eller liknande är nästan hopplöst att få tag i nytt och det skulle ändå bli för dyrt. Har bara sett ett begagnat till salu och det var sålt väldans snabbt.

Rigge.. Är inte den nyare varianten (91 ->) som du hade bekvämare??

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
BigKay skrev:
Vad ger och kostar ett bra helsystem till ZXR 750?

Ska du köra bana så håll dig borta från helsystem om du inte vill stoppa blåset fullt med skrot för att få ner bullret... Bara ett tips...

Vad ska du med helsystem till? Du klarar dig med 100 hästar...

Edit: stvalfe

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Kryptonit: Inte en aning om dom är bekvämare, jag har aldrig suttist på en äldre.

Corben Dallas: 100 hk är INTE tillräckligt, det vet jag nu :D

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Kryptonit: :bow :bow :bow :bow :bow Då blir det antagligen LF som får ta hand om alla mina fordon. Ska bara skaffa en ZXR nu också!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Rigge: Sluta, du förstör min världsbild! NOOOO *hålla för öronen* :zpy

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Kryptonit: Inte en aning om dom är bekvämare, jag har aldrig suttist på en äldre.

och jag har inte suttit på en nyare :rolleyes:

Jag får hålla utkika efter en sån och testa..

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Rigge skrev:

Corben Dallas: 100 hk är INTE tillräckligt, det vet jag nu :D

Vill man ha fler hästar ska man nog titta på en annan cykel isf.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Kryptonit skrev:
och jag har inte suttit på en nyare :rolleyes:

Jag får hålla utkika efter en sån och testa..
Har väldigt svårt att säga den (91an) är bekväm om man jämför med min touringhoj... :D

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BigKay skrev:
Rigge: Sluta, du förstör min världsbild! NOOOO *hålla för öronen* :zpy

107 hk tycker jag man klarar sig ganska gott på... Visst är det betydligt bättre drag i R1:an, men efter första provkörningen fick jag inte något otroligt "vill-ha-begär" som jag hade trott.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
CorbenDallas har fått äran att prova en sådan här tingest (91:a) på bana nyligen och han har gjort en rättvis bedömning av kulthojen Kawasaki ZXR 750.

Hojen har MYCKET utstrålning och personlig karaktär vilket gör att jag kommer att behålla min hoj ett tag till. Den duger att köra landsväg med de få gånger jag finner detta tilltalande. Den ÄR jobbigare än andra cyklar att framföra exempelvis i stan på grund av den extrema sittställingen.

Den är otroligt lättmekad så du justerar snabbt och enkelt till exempel sitthöjden på mindre än en minut utan att behöva ta av några kåpor eller annat.

ZXR:en finner sig bäst till rätta på bana vilket gör att ägaren blir tvingad att ge sig ut på en avlyst, inhängad och lämpligt formgiven asfaltyta för att få sträcka ut sig och visa vad den är byggd för. Finner man detta intressant kommer man att få en hoj som matchar ens körande för många år framåt.

Bilden är tagen av Canoly.

Bifogat

• kurvis 1.jpg
    kurvis 1.jpg
    72.6 KB · Visningar: 96
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...