Hur åker ni klädda i stekhet sommarvärme?

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Jag tar 99% av fallen alltid på mig kläderna även när det e stekhett och åker isf aldrig på vägar över 50. Har mycket med att göra att jag själv inte känner mig säker på hojen utan. Blir som när man tog körlektionerna i huvudet. Men jag var nyss i Barca och där såg jag inte en ända på riktig hoj som inte iaf hade jacka, vantar och hjälm och deras värme e lite högre än våran, så dör gör man nog inte bara för att det är 25grader i en kö ;)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
När du sitter i en lång bilkö som tar 45 minuter att åka igenom även om du kör mellan filerna med hojen, hur gör du när du svimmar på grund av vätskebrist/värmeslag i ditt skinnställ och ramlar in under en bil? :va

:7peta

Vem säger att jag har fullt skinnställ på? :va
Jag åker i varje fall inte i jympadojor och T-shirt :freak
Just nu gäller bra ventilerat textilställ :tummenupp

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Körning utanför stan i normaltempo: full mundering.

Körning i stan eller kortare lugn sträcka utanför: hjälm, ryggskydd, skyddsjacka och skyddshandskar. Vanliga vardagsbyxor och skor. Man kan säga att överdelen av mig är bra skyddad, underdelen inte alls. Hänför sig till att det oftast är skyddsbyxor och skyddsskor som ställer till problem när man är framme på resmålet... (jobbet, den där promenaden, glassen vid kiosken osv).

Kort sträcka ner på stan och ingen möjlighet att förvara jacka m.m.: Hjälm. Övrigt vardagsklädsel.

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Hoj
En dekaltrimmad en..
Till och från jobbet denna sommar = Hjälm, rygg-, bröstskydd, vantar, låga hoj-skor, hoodie+ jeansbyxa i kevlar.
Kan tillägga att jag har 10 år lång träning i jiujitsu-fallteknik, så jag känner att det egentligen skulle räcka med shorts och tisha, men man vill ju passa in..

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kan tillägga att jag har 10 år lång träning i jiujitsu-fallteknik, så jag känner att det egentligen skulle räcka med shorts och tisha, men man vill ju passa in..

He, he. Hjälper ju när du kanar runt på asfalten i femti+
Fast du lär inte bryta några ben i alla fall.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0