Hur åker ni klädda i stekhet sommarvärme?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Bumpar den här rackaren då jag fått hem mitt skinnställ från Tyskland (det är något så fint med att skriva "skinnställ" och "Tyskland" i samma mening) och då detta är mitt första skinnställ (helställ) så försöker jag hitta ett väldigt tunt men bra underställ att ha..... ja under... Någon som har något tips?

Hade tur med stället, storleken var vad jag tror perfekt. Det är riktigt tight att få på sig, allt verkar sitta på plats och det finns utrymme för stället att töja sig utan att bli sladdrigt.

Held Sakata för 3500 kr ink frakt, det är fan billigt! Känns direkt att det är bra kvalitet i detta ställ.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Bumpar den här rackaren då jag fått hem mitt skinnställ från Tyskland (det är något så fint med att skriva "skinnställ" och "Tyskland" i samma mening) och då detta är mitt första skinnställ (helställ) så försöker jag hitta ett väldigt tunt men bra underställ att ha..... ja under... Någon som har något tips?

Hade tur med stället, storleken var vad jag tror perfekt. Det är riktigt tight att få på sig, allt verkar sitta på plats och det finns utrymme för stället att töja sig utan att bli sladdrigt.

Held Sakata för 3500 kr ink frakt, det är fan billigt! Känns direkt att det är bra kvalitet i detta ställ.

Birthdaysuit?

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Du svarar på frågan med din fråga!
Man åker men stanna för i helvete inte :fakta

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Hoj
1cylindrig med abs
Jag åker inte många mc mil per år,men jag har ALLTID:
Hjälm (Integral)
Mc handskar
Mc stövlar/skor
Ryggskydd
Helställ(som tur är eller skickligt) ventilerat
eller ett goretex 2 delat mc ställ med cordura i

Ska jag åka en kort sträcka........:fakta
Och tycker att det är "jobbigt" och sätta på mig mc kläder så
tar man och går/cyklar/bilen eller liftar :D

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag har ramlat både med och utan skinnställ (jeans, tunn sommarjacka och sneakers).

Det gjorde lika ont i bägge fallen, fick lika mycket brännskador genom skinnstället som jag fick skrapsår när jag ramlade utan. Dock var båda i mindre än 50 km/h.

På längre turer utanför innerstan i Stockholm åker jag med skinnställ eftersom det handlar om högre hastigheter.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
wyclef_1603593a_zpscbea36ac.jpg

+ Hjälm :yoparty

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Hjälm.
Skyddsjacka ( Sån där näthistoria med hårda skydd för bröst, rygg, axlar och armbågar)
MC-jacka ( Goretex/Allväder)
MC-byxor (Med tillhörande mjuka skydd för knän och höfter)
MC-stövlar (Crossmodell)
MC-handskar.

Svettigt japp, men det tar jag.

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Ska jag och handla/ärende och mc-körningen i sig själv inte är the main attraction, så öppen hjälm/solbrillor, shirts och en tissha, som grädde på moset brukar jag ta mina tcx låg sko/mc sko bara för att slippa risken för att nått jevla skosnöre far in i kedjan :brinnerup

MC är faktiskt inte bara en brunn av adrenalin, bland är det faktist ett fortskaffningsmedel :7peta

Gäller bara att hålla högehanden i styr, köra som att det är en moppe och chilla me uiiiilisarna :7peta

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Försökt köra med full utrustning allltid tills för några veckor sedan. Jag passerade då iförd badshorts, sneakers och cykelhjälm på trampcykel en lastbil på väg ner för Götaälvsbrom i riktning mot Hisingen. Gissar att lastbilen höll sådär 40-50km/h på gatan när jag passerade på cykelbanan. Båda hade helt fritt.
Efteråt började jag fundera?:va
Kör det mindre ont vurpa på trampcykel i 40-50 km/h än på MC i 30km/h? Så numera hämtar jag ibland hojen i garaget och kör några 100meter hem i cykelklädsel. Med MC-hjälm. I lugnt tempo.
Fel men bekvämt både på trampcykel och på hoj.
Men ut på stan/landet med hojen
MC-byxor med skydd
MC-stövlar
Ryggskydd L2
MC-jacka med skydd
MC-hjälm
MC-handskar

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag har nog banne mig blivit klokare med åldern. :) Åker sällan utan fullständigt skydd, i form av:
Hjälm
Mc-jacka med skydd (Textil)
Ryggskydd L2
Mc-byxor med skydd för höfter (Textil)
Knä och smalbensskydd
Mc-stövlar (Skinn)
Mc-handskar (Blandat skinn och textil)

Ibland, väldigt sällan blir det jeans istället för Mc-byxor. Men jag skulle nog kunna ta en liten sväng med jeans och t-shirt, men då skulle det gå jäääävligt lungt. :) I yngre dagar, var det tvärtom, sällan man hade skyddskläder på sig.

Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Lol, snacka om fel tråd att bumpa, hitills bara MrsZ som verkar ha sett doolar's fråga :rolleyes:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Softa shorts, tisha och tofflor.. Och 18 grader på ac:n..i bilen.:rolleyes:

Hojåka= Fullt ställ, käftsmäll oavsett.:tummenupp

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Efter att nyligen upplevt +44gr i skuggan så kan jag konstatera att åka MC i stekhet sommarvärme inte är görligt. Svensk värme funkar bra med skinnställ som vanligt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0