Jag köpte ett par kevlarjeans och en skyddsjacka (såndär typ crossjackig sak, med inbyggt fullständigt ryggskydd och bröstskydd och njurbälte) i förra veckan, och körde med i helgen. De funkade alldeles utmärkt när jag fick marksyning. Skydden på skyddsjackan var det som låg och gled mot marken på jackan, iaf denna gång. Och det var helt jävla underbart att inte vara en alldeles egen liten ångbastu inne i skinnstället när jag låg och körde de 25 milen till marksyningen.
Så jag ska iaf fortsätta att köra så när det är varmt, var ingen nämnvärd skillnad i värme gentemot att bara köra i tshirt, och en jävla massa mer skydd. Tom mer än i min skinnjacka. Ja, förutom att om man landar så man kanar på insidan av armarna eller sidan av bålen lär man bli skinnflådd.
Så jag ska iaf fortsätta att köra så när det är varmt, var ingen nämnvärd skillnad i värme gentemot att bara köra i tshirt, och en jävla massa mer skydd. Tom mer än i min skinnjacka. Ja, förutom att om man landar så man kanar på insidan av armarna eller sidan av bålen lär man bli skinnflådd.