Hur avslutade ni säsongen 2012?

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Tänkte höra vad ni gjorde innan ni ställde av inför vintern i år.

Själv är jag något utav en "återfallsförbrytare", skaffade motorcykel igen efter att ha varit utan sedan 2007 (alldeles för länge!).

Pga mycket jobb och utlandsvistelse har det inte blivit så mycket motorcykelåka som jag hoppats, men jag hann med ca 300 mil ren nöjeskörning under några veckor under sommaren samt ett par dagar under hösten. Jag känner att jag tappat en hel del under tiden utan motorcykel, men det är riktigt skönt att vara tillbaka som motorcyklist, och jag ser fram emot den kommande säsongen, då ska det bli mycket mer än i år. Antagligen ny motorcykel också.

Just nu sitter jag i Berlin, och säsongen är över för min del eftersom motorcykeln står i Sverige och jag är här nästan året ut. Här är vädret faktiskt helt ok, och jag ser motorcyklister dagligen. Det har kommit lite snö de senaste dagarna, men allt smälter bort, och det är plusgrader och torrra vägar varje vecka.

För de flesta av er i Sverige så är väl säsongen över (sedan en tid tillbaka?), känner ni att ni fick någon sista bra dag / fint avslut på säsongen?

Det sista jag hann köra var en dag i oktober, det var bara några plusgrader, men torrt ute. En av mina sista turer för säsongen var på en smal och slingrig väg i Södermanland, nära Nyköping, hade även med mig kameran och filmade turen:

(Kan för övrigt rekommendera vägen om ni har möjlighet att åka förbi: http://goo.gl/maps/4q5Hd , finns en del andra fina vägar i närheten)

Känner att det var ett helt ok slut på en kort men kul säsong, och när jag insåg att det inte skulle bli något mer för säsongen fick motorcykeln ny olja + oljefilter samt luftfilter och tändstift, och står nu och väntar på 2013.

Sedan finns det säkert några här som inte har ställt av för i år / har planer att åka hela vintern, har själv kört Yamaha XT tre vintrar i rad, men tänkte slippa det i år ;)

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Säsongen var slut egentligen med min honda vtr firestorm, fick några fina körpass den sista tiden
men suget blev för stort att köra, såg jag köpte en Suzuki DR350S för nån vecka sedan för att förlänga säsongen på höst samt tidig vår :D ska även börja träna enduro igen, med suzukin då det är riktigt kul att köra i skogen :tummenupp .

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade hoppats på att ha stålar över till en enduro, men med husköp och flytt blev det alldeles för tomt på kontot. Så det blev en tur på 10 mil ungefär på småvägarna runt Karlskrona i +7 och lite småfuktigt...

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Slutade med att jag frös ihjäl efter att en polare tjatade på att vi skulle köra en sväng. Så ställde hojjen I garaget efter några veckor fick jag fart på arslet och körde 50m tvättade hojjen och 50m tillbaka in i garaget

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ställde som vanligt av Gixxern veckan innan älgjakten (början oktober). Efter det brukar det vara lite för nervöst att köra höstvägarna. En regnig kvällskörning på Anderstorp är bland det sista jag minns av säsongen.
Reflekterar jag över säsongen så kändes den kort och regnstörd i allmänhet men lite roligt hann vi ha (se nedan)

Körde av kedjan på 500-monstret så den blev parkerad kort innan dess. Nu har det varit lugnt i 1½ månad. Håller så sakteliga på att ställa i ordning CR500'an för isåkning och kylan har ju kommit så jag hoppas att det blir lite ordentlig sån säsong i år :)

http://youtu.be/PSkod8dFMPo

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Slutade säsongen med att säja Gixxern för nöjet att köpa nyare sen till våren om ja inte hittar ett fynd i vinter. :hihi

Men har ju Hondan som ska vinter kläs sen ska man ut och köra, sjukt sug när de kommit snö och är kallt. Hoppas på IS med nu snart... Då ja inhandlat nya Dubbisar... Enduro dubb.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Sista turen blev hem från jobbet med motarden, inte så spännande.

Sista nöjeskörningen var på Gelleråsen med Cashback, dagen började med regn men ordnade upp sig under eftermiddagen. :yoparty

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Avslutade årets körning med totalskrotning på Mantorp.
Iskallt i garaget så ingen lust att skruva:(
Men Ebay å Grevens e roligt:tungan

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ställde som vanligt av Gixxern veckan innan älgjakten (början oktober). Efter det brukar det vara lite för nervöst att köra höstvägarna. En regnig kvällskörning på Anderstorp är bland det sista jag minns av säsongen.
Reflekterar jag över säsongen så kändes den kort och regnstörd i allmänhet men lite roligt hann vi ha (se nedan)

Körde av kedjan på 500-monstret så den blev parkerad kort innan dess. Nu har det varit lugnt i 1½ månad. Håller så sakteliga på att ställa i ordning CR500'an för isåkning och kylan har ju kommit så jag hoppas att det blir lite ordentlig sån säsong i år :)

http://youtu.be/PSkod8dFMPo

Din säsong såg bra ut!
Lek och bana... kan det bli bättre?

//M

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
En vacker höstdag i september med en bombrepa!

Tycker personligen att när det inte funkar med bara skinnstället och kanske ett förstärkningsplagg samt vanliga hanskar så är det inte riktigt lika kul. Då börjar det även bli lite jobbigt med löv och sånt som gör "aktiv" körning ännu mer riskfylld!

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Avslutade med att kliva upp på pallen i Ssp600 Danska Mästerskapet på Knutstorp.

JAAAAA!!!!!!!! :yoparty:yoparty

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Superduke - 09
Avslutade förra veckan tillsammans med en kompis i -3 grader:yoparty Var nog de kallaste 4 milen hittills:brinnerup

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Tre mil i hällande ösregn för två veckor sedan. Därefter var det rakt in med hojen och hissa upp den i taket så jag inte kommer på samma tanke en gång till..:dummer

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Skruvade lite för någon månad sen, sen vart det en snabbsväng för att se så allt fungerade. Jefla halt det är att köra sporthoj när det är +3 och regn :) Sen fick den en ordentlig tvätt och sen avsluta man med att stryka på ett lager Turtle Ice Wax. Så nu glänser hon tills det är dax att ta ut henne till nästa säsong.

/Try

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Vet inte om jag avslutat riktigt.
Ställde Kawan när det blev lite kallt och så blev det att jag köpte en Enduro så jag tog den istället när jag skulle köra och idag beställde jag dubb.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
motorcykeln blev stulen, så säsongen avslutades ofrivilligt...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC