Hur blev du av med körkortet

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
R6 med lila kåpor
Det var rött och jag ville inte stanna med lastbilen mitt i natten. Blev en månads ofrivillig semester och 2000 fattigare.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
170 km/ på 70 väg

Blev både dyrt o länge
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Första gången körde jag för fort ,andra för fort, tredje för fort..Sen tredje gången åkte jag dit för fortkörning i Danmark med en 12m buss, det blev ganska dyrt men det är länge sen...haft tur länge nu..
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Jag har haft tur. Det närmaste var jag i ca 70 km/h i bil på 50-väg (centralbron i sthlm) och ögonkontakt på ca 1 m med en mc-polis :gnissla
Hade tur den dagen... :yoparty
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
98 km/h på 50 väg = lappen i 2 mån och 2000kr i böter
180 km/h på 50 väg = lappen 6 mån och 5000kr i böter
 

Zonic

www.roadragemc.se
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Honda F4i ,"stuntEdition"
Hade 174 på 70 sträcka, 8mån av med kortet och 2k i böter.
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Jag höll 121 km/h på 70-sträcka. Blev 4000 kr i böter och 4 månader (inte slutgiltigt än dock, har inte medgett det). Så det är två veckor på cykel so far ... :huvet

Detta var med bil dock.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jag körde 152 på en 70 väg halv ett mitt i natten :gnissla
Fick 6 månader indraget från slutet av sept till mars ;-) missade ju vintern så det var inte så himla illa ändå. 2000:- böter blev det oxå.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Nej man ska inte kunna få det på en fortkörning. Verkar bara vara om du kört onykter eller grovt vårdslöst som man kan få spärr tid på 1 år, och tvingas ta om kortet

Hm, ok.
Men en polis kan väl, om han/hon vill, välja att göra bedömningen att just den här fortkörningen även kan bedömas som grov vårdslöshet i trafik kanske !?
 

Pizzabagarn

Guest
Stäng tråden för fan.....jag mår bara illa av att läsa hur länge ni blev av med lappen :huvet

2 månader för 128 på 90-väg (sopigt!)
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
...De påstod att jag kört 98 på 50 väg... vägrat att erkänna något som jag är oskyldig till så drog det till domstol, där satt polisen och ljög och kom inte ihåg så mycket.... domstolen hade lite problem eftersom poliser inte ljuger så dömde de mig till 1000:- böter... tappade bort alla mina papper... sen sket dom fullständigt i överkalagandet och drog in lappen i 3 månader.

Så min slutsats är att man poliser är svin och lita aldrig på rättvisan.....

Alltså, ibland undrar man ju. De kan väl för i helvete inte på fullaste allvar hävda att en av alla tabbar som trafikpoliser faktiskt gör (jo, de är ju faktiskt människor de med, även om de i regel är 100 ggr mer ondsinta än vanligt folk) samt något som helt uppenbart någon totalt annan människa har gjort? Vissa poliser skulle verkligen ha sina jävla BMW-cyklar parkerade i pastejköket. I-DI-OOOT-ER! Såna här anekdoter gör ju att folk inte vill åka hoj mer. Fast om man är som jag och många andra så skiter man i vilket och fortsätter före/efter man har fått tillbaka kortet.
Sensmoralen är alltså: ser ni någon trafikpolis och ni har väl dolda nummerskyltar samt plyten så se till att ha hål för röven i era skruder och skit på dem förfan! Jag HATAR när "makthavande" gör en vulgär demonstration av sin förmåga att akademiskt sätta sig på vanligt folk. Slå vederbörande hårt, med en hullingklädd klubba. :mad: :dummer :fatta!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top