brännupp
snabbe-mange
kk
0,34 promille, 8 mån + 15000 i böter , dagen efter kl 1800
Hamnade bakom en grävmaskin i 30 på 50 väg, såg att det kom 2 bilar i höghastighet bakom mig så lät de köra om mig. Direkt efter körde jag om han komma upp till 50 innan jag såg polisen.
Bilarna som dammade om mig höll på att klippa polisen mitt igatan, så polisen hade inget annat val än att vinka in mig som höll lagligt. 2 aspiranter och chefen för Trafikpolien. De påstod att jag kört 98 på 50 väg och drog in kortet på plats.
Har vägrat att erkänna något som jag är oskyldig till så drog det till domstol, där satt polisen och ljög och kom inte ihåg så mycket. Lyckades att bevisa att polisen gjort fel. Men domstolen hade lite problem eftersom poliser inte ljuger så dömde de mig till 1000:- böter så att jag ska hålla käft.
Länstyrelsen som beslutar spärrtiden tappade bort alla mina papper och ringe 1 månad senare och ville ha ett nytt överklagande sen sket dom fullständigt i överkalagandet och drog in lappen i 3 månader.
Så min slutsats är att man poliser är svin och lita aldrig på rättvisan.....
Var det böter för felparkering? Får Trafikpolisen ens skriva ut böter på felparkering i så fall?
1:a ggn, Slangade genomen korsning, sen 105km/h på 70 väg (gick fortare innan polisen komi kapp) (var dubbelfiligt och inga bilar, annars kör jag inte så)
2:a ggn, 135km/h på 90-väg, hade vart 110 där innan, missade dom ändrat.
3:e ggn, 119km/h på 90-väg, mindre tolleranta med upprepade förseelser
4:e ggn, 135km/h på 110-väg, samma orsak om ovan.
5:e ggn, felaktig omkörning (detta med bil, tidigare var det båge)
grejen är ju bara den att du inte kan köra bil på vintern och får frysa pungen av dig.
Tror du på tomten också? Förstår inte hur du kan bli så upprörd utan att veta hur det egentligen gick till. Det brukar nämligen alltid vara små detaljer som gör att en historia kommer i en helt annan dager.
Men du skiter väl i det... Alla som sitter på anstalt påstår ju också att de är oskyldiga och du blir förmodligen lika upprörd och arg på polisen av den anledningen...
Äsch! med en gixxer drar du snuten direkCT!!11
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |