Hur blev du av med körkortet

Mozzer

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZ6-N
Visserligen 2 år sedan, men körde 255 på 110 väg. Hade haft körkortet i ca 2,5 veckor... håller på och tar om det nu :mad:
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
om du höll 255... hur tog dom dig då eftersom du stannade? körde du bil å polisen rullade ut spikmatta eller? :va
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Hamnade bakom en grävmaskin i 30 på 50 väg, såg att det kom 2 bilar i höghastighet bakom mig så lät de köra om mig. Direkt efter körde jag om han komma upp till 50 innan jag såg polisen.

Bilarna som dammade om mig höll på att klippa polisen mitt igatan, så polisen hade inget annat val än att vinka in mig som höll lagligt. 2 aspiranter och chefen för Trafikpolien. De påstod att jag kört 98 på 50 väg och drog in kortet på plats.

Har vägrat att erkänna något som jag är oskyldig till så drog det till domstol, där satt polisen och ljög och kom inte ihåg så mycket. Lyckades att bevisa att polisen gjort fel. Men domstolen hade lite problem eftersom poliser inte ljuger så dömde de mig till 1000:- böter så att jag ska hålla käft.

Länstyrelsen som beslutar spärrtiden tappade bort alla mina papper och ringe 1 månad senare och ville ha ett nytt överklagande sen sket dom fullständigt i överkalagandet och drog in lappen i 3 månader.

Så min slutsats är att man poliser är svin och lita aldrig på rättvisan.....

Ja, jag har oxå råkat ut för det där... Jag och polarn körde identiska hojjar med mörka skinnställ på motorväg, då jag ser en polismc väldans långt bak i backspegeln, vi lägger oss i innerfil... snuten drar om och vinkar in oss... Han drar en version på plats som inte stämmer överens med protokollet jag får hem senare... Dum som jag va så skrev jag på...Polarn gjorde det inte...
Han tog våra lappar på plats... 146 på 90-sträcka...Mätpunkten va "skuggan av en lyktstolpe".... Hur han nu kunde se den, med det avståndet...
Hur som hellst.... förväxlingsrisken var uppenbar då vi faktiskt körde exakt likadana hojjar och hade mörka skinnställ...

Det blev rättegång som jag va med på... Polarn sket i det... Han höllt sig undan från samtal och papper... Hela vägen.... Så summan blev att jag fick 4 månader indraget + 2000 i böter... Polarn som hölt sig ifrån rättsväsendet slapp böter...

Så det lönar sig alltså att hålla sig borta från rättsväsendet så slipper du böter...

Och ja... man är chanslös mot en polis i rätten.... :huvet
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Var det böter för felparkering? Får Trafikpolisen ens skriva ut böter på felparkering i så fall? :va

Japp de var böter för felpakering... på 800kr... men ja e nästan säker på att dom bara ville jävlas med mig, eftersom jag stack ifrån dom, kvällen innan.
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Vad är det för straff vid smitning? Har läst om en del som får några futtiga böter och en del som får nån månads fängelse, och en del som blir av med kortet.

Vad ger man sig in på när man försöker köra ifrån farbror blå. När ska man överhuvudtaget överväga det. Ligger man i 200 på 90 väg så kanske det inte kan bli så mycket värre. Men ligger man i 90 på 70 väg är det kanske inte värt att börja köra på. För då lär man ju även komma upp i aningen högre hastigheter också.
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
1:a ggn, Slangade genomen korsning, sen 105km/h på 70 väg (gick fortare innan polisen komi kapp) (var dubbelfiligt och inga bilar, annars kör jag inte så)
2:a ggn, 135km/h på 90-väg, hade vart 110 där innan, missade dom ändrat.
3:e ggn, 119km/h på 90-väg, mindre tolleranta med upprepade förseelser
4:e ggn, 135km/h på 110-väg, samma orsak om ovan.
5:e ggn, felaktig omkörning (detta med bil, tidigare var det båge)

Samtliga ggr jag har åkt dit, var det me skjuts, förespråkar absolut ingenvansinnesåkning med folk bakpå. Skulle jag vart ensam (kan ha hänt några ggr, så är det ju ganska enkelt att undvika att bli stoppad :)

Dessa 5 ggr var mellan 1997-2001, i snitt en ggn på år mao :huvet

Sedan dess har jag blivit en aning mer försiktig, var dessutom utam hoj i 6 år, vilket hämmade framfarten något.
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
159,2 på 90 väg, 5 månader utan kort + 2000 i böter!:gnissla
men hade det virit 0,8 km snabbare, 160 så hade kortet rykt i 6 månader, tur i oturen!
 

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Bollebygd
Hoj
Yamaha R1 02
1:a ggn, Slangade genomen korsning, sen 105km/h på 70 väg (gick fortare innan polisen komi kapp) (var dubbelfiligt och inga bilar, annars kör jag inte så)
2:a ggn, 135km/h på 90-väg, hade vart 110 där innan, missade dom ändrat.
3:e ggn, 119km/h på 90-väg, mindre tolleranta med upprepade förseelser
4:e ggn, 135km/h på 110-väg, samma orsak om ovan.
5:e ggn, felaktig omkörning (detta med bil, tidigare var det båge)

:näsblod

Du har verkligen haft max oflyt! :jisses
Själv har jag bara varit av med kortet en gång trots att man tvingats betala fortkörningsböter ett antal gånger. Kan inte hjälpa att tycka att det hela känns lite godtyckligt, har man tur att dra rätt lott hos länsstyrelsen? :va :näsblod
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
91 på 50 väg med världens tröttaste volvo 240 Diesel.
Vinter och blankis, snuten fram med spaden, jag bromsade och kanade förbi och fick backa tillbaka :gnissla .
Frågade hur fort jag kört och svaret blev, ja du blir ju av med kortet i alla fall :huvet
Tror jag blev av med det 2 eller 3 månader och 1000 kr i böter har jag för mig, detta var -89
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Körde om en civilbil på Bogesundsvägen. Men dem kom inte ifatt förens nere vid torget, där stod jag o skulle handla lunch helt ovetandes. Inga blåljus eller någonting. Dem bara gled fram till mig i korvkön, tog mitt körkort och bad mig gå bort till deras bil när jag hade handlat klart.

Slutade med filmvisning och autografskrivande i baksätet.
Tur i oturen, det som fastnade på filmen var ett snitt på 105 km/h (70-väg).
3600 i böter och 1 månad indraget, får tillbaka lappen på lördag!
 

RSterner

Slakthuset MC
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 2007
Lite roligt att höra andras historier. Jag skulle åka om en polare på en 50väg och fick sladd (bakhjulsdrift) och sladdade om helt ok först men sen tappade jag kontrollen och körde in i ett elskåp och sedan in i en trädgård. Blev vårdslöshet i trafik och indraget körkort 4månader och böter på 2000 ungefär, kommer inte ihåg. Dock så var min flickvänns pappa polis så han skrev ett brev och smörade så jag fick bara en spärrtid på 2månader, men sen var det bara att ta om kortet igen. Usch!
 

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Har aldrig blivit av med korten, men däremot är jag en jävel på att parkera fel.
fick nyss hem p bot på 700kr som jag ens inte visste om att jag hade fått. 150 kr var påminnelseavgift.
Överträdelse: Stannat eller parkerat i terräng.
Bilen har fan stått där i ett halvår nu utan problem.
4 Pbots på kanske 6 månader.
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
Tror du på tomten också? Förstår inte hur du kan bli så upprörd utan att veta hur det egentligen gick till. Det brukar nämligen alltid vara små detaljer som gör att en historia kommer i en helt annan dager.

Men du skiter väl i det... Alla som sitter på anstalt påstår ju också att de är oskyldiga och du blir förmodligen lika upprörd och arg på polisen av den anledningen...

Du, jag ÄR tomten, så det så. :tomten
Okej, ursäkta mig, jag felade visst. Det var inget. Men jag är ändå rätt säker på att sensmoralen framgick?

Ursäkta Off Topic.
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Körde 152km/h på en 70 väg mitt i natten, 6 månader och 2K i böter, dagen efter 800 spänn i pböter med mc:n, kul kul
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
176 på 110 motorväg i danmark, 3000.- lappar :) nu till min fråga: Jag har dansk körkort, om jag blir stanad här i sverige, kan dom tar mit kk. om jag kör för fort??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top