Hur blev du av med körkortet

Notaro

Angel Racing
Gick med
15 May 2007
Ort
Grästorp/Oslo
Hoj
Suzuki GSXR1000 -07 Till Salu!
Aldrig blivit av med körkortet.
Har laser störare, radar o laser varnare, Kamera-gps....
Men det har jag i bilen. På mc:n blir det värre.
Uff uff....
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag vann ett race mot östergötlands trafikpolis, men sen tog dom mig när jag stod i depå :mad:
12 månaders indraget körkort och 1 månad fängelse
 

astrosmurf_79

Blå Racersmurf
Gick med
19 May 2006
Ort
Hova
Hoj
Blå kawa ZR 7S
Körde 133 Km/h på E 20 med bil där det var 90 gick ut för omkörning strax före det blev 70 så då blev det 63 km/h för fort så 5 mån utan körkort o 2000 i böter har jag för mig det blev ( detta hände 2002 så kan ju ändrats till nu) var tvunget att gå till länsrätten då polisen bara får avgöra tiden upp till 60Km/h över gällande hastighetsgräns på 90 o 70 sträckor vet ej vad som gäller på 30 o 50 men säkert mindre generöst. Erkände på plats så jag slapp vårdslöshet i trafik korsade nämligen en spärrlinje då jag var på väg tillbaka i mitt ordinare körfält efter omkörningen. Vid ett annat tillfälle också med bil blev jag jagad i 7 minuter innan Polisen ens visat att han var polis, mörkt ute så kunde inte se att det var en polisbil, detta hände på 70 o 50 väg körde som mest 140 på 70 väg, stannade dock så fort han drog igång tivoli-ljuset men slapp ngn påföljd då han inte kunde få kontakt med centralen + att han provocerade mig till att köra så fort låg som närmast 10 cm från min kofångare (förklaringen han gav var att han var tvungen att läsa av min regskylt kan tilläggas hade ren skylt o bra belysning så köpte ej hans förklaring) o när ngn kör så nära mig mitt i natten stannar jag sällan o frågar varför utan då gasar jag därifrån men jävlar vad han skällde på mig men då jag fick åka därifrån utan åtgärd var det billigt med en 15 minuters utskällning ( detta hände 2005 ).
 

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
En vild polisjakt genom natten, precis vid mållinjen fick jag soppatork och 20min senare hittade snuten mej med hunden.. Game over!

En del böter.
och 1 års spärrtid.
Motordelar till ett värde av ca 8.000kr+ beslagtagna och *förverkade*..
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
125 på 70sträcka (nedsatt hastighet över ett backkrön på 90 väg), 23:45 en Tisdag i augusti.
Trevlig polis.
Frågade varför jag stannade.
2 månader och (tror jag) 2000kr.
Lånade systersonens moped.
Blev stannad efter en månad, polis i 50årsåldern tyckte moppen verkade trimmad.
Gjorde 90 ärliga.
Påpekade för farbror blå att jag är 37 år gammal och väger 85 kg.
Tacka du fan för att moppen är trimmad.
Frågade om han inte skulle trivas bättre med att veva upp rutan och åka hem.
Antagligen började han förstå det meningslösa med att försöka skrämmas, eller så kände han igen mig, emedan jag ibland hjälper polisen med eftersök.
Ville vara trevlig och började ge mig råd om hur man framför en moped trafiksäkert.
Meddelade honom att jag haft körkort i 19år inann hans kolegor tog det, samt att jag tävlat i både enduro och RR tidigare.
Då började han yra om blinkers och skit.
Nu åker jag, sa jag.
Åkte.
Han stod kvar.
Trodde aldrig att sådant skulle funka.
Inget jag rekomenderar, men jag var säker på att få böter så jag struntade i att försöka smöra mig undan.
Har pengar.
Har temperament.
 

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
En Blå
Alltså, ibland undrar man ju. De kan väl för i helvete inte på fullaste allvar hävda att en av alla tabbar som trafikpoliser faktiskt gör (jo, de är ju faktiskt människor de med, även om de i regel är 100 ggr mer ondsinta än vanligt folk) samt något som helt uppenbart någon totalt annan människa har gjort? Vissa poliser skulle verkligen ha sina jävla BMW-cyklar parkerade i pastejköket. I-DI-OOOT-ER! Såna här anekdoter gör ju att folk inte vill åka hoj mer. Fast om man är som jag och många andra så skiter man i vilket och fortsätter före/efter man har fått tillbaka kortet.
Sensmoralen är alltså: ser ni någon trafikpolis och ni har väl dolda nummerskyltar samt plyten så se till att ha hål för röven i era skruder och skit på dem förfan! Jag HATAR när "makthavande" gör en vulgär demonstration av sin förmåga att akademiskt sätta sig på vanligt folk. Slå vederbörande hårt, med en hullingklädd klubba

Tror du på tomten också? Förstår inte hur du kan bli så upprörd utan att veta hur det egentligen gick till. Det brukar nämligen alltid vara små detaljer som gör att en historia kommer i en helt annan dager.

Men du skiter väl i det... Alla som sitter på anstalt påstår ju också att de är oskyldiga och du blir förmodligen lika upprörd och arg på polisen av den anledningen...
 

Flaskboll

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 såld, R1-01 såld, R1- 05
Hahah mycket spännande tankar angående det här ärendet.
Jag körde 152 på 70 väg = 8 mån utan KK bötern har inte kommit ännu.

// Niclas
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Aldrig blivit av med körkortet.
Har laser störare, radar o laser varnare, Kamera-gps....
Men det har jag i bilen. På mc:n blir det värre.
Uff uff....

Äsch! med en gixxer drar du snuten direkCT!!11
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
dom försökte köra ikapp mig med R1:an... dom han dock inte .... dom ringde hem och talade in på telefonsvaret att dom tyckte att jag borde infinna mig OMG hos polisstationen... jag skrattade... dagen efter sitter det en bötes lapp på 800kr på hojen när jag parkerat den inne i Gbg-centrum... lappen var skriven från Trafikpolisen.

Satan
men 800:- kan du fan inte gnälla över!
 

Nicotin

Guest
dom försökte köra ikapp mig med R1:an... dom han dock inte .... dom ringde hem och talade in på telefonsvaret att dom tyckte att jag borde infinna mig OMG hos polisstationen... jag skrattade... dagen efter sitter det en bötes lapp på 800kr på hojen när jag parkerat den inne i Gbg-centrum... lappen var skriven från Trafikpolisen.

Satan

aj faan men hellre pböter än andra böter...
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
dom försökte köra ikapp mig med R1:an... dom han dock inte .... dom ringde hem och talade in på telefonsvaret att dom tyckte att jag borde infinna mig OMG hos polisstationen... jag skrattade... dagen efter sitter det en bötes lapp på 800kr på hojen när jag parkerat den inne i Gbg-centrum... lappen var skriven från Trafikpolisen.

Satan

Var det böter för felparkering? Får Trafikpolisen ens skriva ut böter på felparkering i så fall? :va
 

Qvist78

Life is a lemon and I want my money back
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Skövde
Hoj
Mattsvart litertwin
103 km/h på 50-väg.... 2000 i böter och 3 månader till fots
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top