Hur blev du av med körkortet

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
R6 -06
bara en snabb fråga: Jag körde för fort när jag jobbade (bil) 70km/h på 50-väg. Fick 3500kr böter. Hur kan man "bara" få 2000kr böter när man kör tex. 169km/h på 90 väg då?

Är det för att kompensera att man blir av med lappen?

Det va innan höjningen då allt blev ungefär dubbelt så dyrt som innan.
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
lunka 150-160kph på e20 för att slippa ligga o knö me bilar o jävelskap civilar`n hannikapp o ja fick 3mån utan+ 4papp i böter ingen kul kombi när man är beroende av bil i jobbet, pärona undra om ja lärde mej nåt på det?,,´för vv säger ju att farten dödar`(och följaktligen så måste ju verkligen stämma överens med detta påstående) vilket jag tycker är nån sorts jävla nödlösningsramsa när folk kör som runkpellar(bilister,bussar,taxi, mfl) straffa med körlektioner så finns ju en sportslig chans att förändring kommer!
Nuförtiden begär ja som standard en kallibrering av lasern, DET har ja rätt till, jag erkänner heller aldrig på plats det har ja oxå rätt att avstå. Man kan uppfattas som obstinat men hellre det än att inte veta och kunna agera som man har rätt i lagens mening, vet man inte bättre så kan ju `lagen`eventuellt tvinga mej att pröjsa typ 4papp ps.man har "rätt" att sitta kvar i sitt fordon vid tex fortkörning man är inte tvungen bara för att SNUTEN tycker att man ska sätta sej bak i deras bil! ds.
HOPPAS INTE DETTA UPPFATTAS SOM ETT "OBEHAGLIGT INLÄGG". MYNDIGHETER,MYNDIGHETSPERSONER SJÄLVA DEMOKRATIN

forts,,BÖR O SKALL IFRÅGASÄTTAS MAN GÖR ALLA EN TJÄNST, FRAMFÖRALLT SAMMHÄLLET!

citat av billig polare:GÖTT MOS STUDSAR BRA!
peace out,,,måste käka typ,,
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
150km/h på bakan utanför ett dagis! :mad:

Ungarna blev glada iaf :tummenupp :hoppa :klappar

Förutom ett par kids :skrämd som tydligen inte lärt sig att man inte springer över vägen utan att kolla sig för, jag höll på att köra över dom. Jävla ungar :dummer Jag tror att det var deras jävla morsa som ringde snuten!
 

Linkan_85

Guest
150km/h på bakan utanför ett dagis! :mad:

Ungarna blev glada iaf :tummenupp :hoppa :klappar

Förutom ett par kids :skrämd som tydligen inte lärt sig att man inte springer över vägen utan att kolla sig för, jag höll på att köra över dom. Jävla ungar :dummer Jag tror att det var deras jävla morsa som ringde snuten!

Hmm ärligt talat:mad: Jag hoppas ni alla skämtar när ni skriver så korkade saker!:va
Det verkar ju som att det krävs mer än ett körkort för att tänka. Alla gnäller på att folk är idioter som inte kör med kk, skulle nog vilja säga att alla är idioter som bränner på utanför ett dagis lr skola!:huvet

Börja använd huvudet när ni åker hoj:pannkyss
 

Dominator-Rocks

Guest
Hmm ärligt talat:mad: Jag hoppas ni alla skämtar när ni skriver så korkade saker!:va
Det verkar ju som att det krävs mer än ett körkort för att tänka. Alla gnäller på att folk är idioter som inte kör med kk, skulle nog vilja säga att alla är idioter som bränner på utanför ett dagis lr skola!:huvet

Börja använd huvudet när ni åker hoj:pannkyss

Vafaan snackar du om? :mad: Kidsen gillar ju när man Uiilar förbi!

Sen att det finns endel skitungar som är dåligt uppfostrade och springer mitt i vägen är ju knappast mitt fel! :mad:

Edit: Jag kan bli din körskolelärare om du vill?
 
Last edited:

Linkan_85

Guest
Vafaan snackar du om? :mad: Kidsen gillar ju när man Uiilar förbi!

Sen att det finns endel skitungar som är dåligt uppfostrade och springer mitt i vägen är ju knappast mitt fel! :mad:

Du har inte barn va?:confused:
Prova skaffa dig barn så får du se... Barn tänker inte som vi vuxna och inser därför inte farorna med att t.ex. springa efter en boll som rullat ut på vägen.

Och eftersom man då vet att det florerar mycket ungar vid ett dagis bör man därför vara extra uppmärksam och försiktig, det är därför det är 30 vid alla skolar och dagis:pannkyss
 

Dominator-Rocks

Guest
Du har inte barn va?:confused:
Prova skaffa dig barn så får du se... Barn tänker inte som vi vuxna och inser därför inte farorna med att t.ex. springa efter en boll som rullat ut på vägen.

Och eftersom man då vet att det florerar mycket ungar vid ett dagis bör man därför vara extra uppmärksam och försiktig, det är därför det är 30 vid alla skolar och dagis:pannkyss

Jo jag har 2 st! (3 å 6 år)


Dom sover nu men jag tar ett snack med dom i morgon bitti när dom har vaknat, om vad dom tycker om det här med uillningar utanför deras dagis.:tummenupp
 

Linkan_85

Guest
Jo jag har 2 st! (3 å 6 år)


Dom sover nu men jag tar ett snack med dom i morgon bitti när dom har vaknat, om vad dom tycker om det här med uillningar utanför deras dagis.:tummenupp

Shit får ju ont i huvudet o blir skrämd när jag läser det du skriver...:näsblod

E så skrämmande hur barn kan växa upp med så oansvariga föräldrar. Såklart ungarna tycker det är ascoolt och jätte balt, men dom har inte insikt i hur farligt det är. det är därför dom inte får handla tobak lr alkohol förrän dom fyllt 18, för att dom inte har den kunskapen.:pannkyss

Men det skrämmande är att det är du som ska lära dom det, och om inte du ens inser det. Hur ska då dom kunna lära sig:va Får ju bara hoppas på att dom har en vettig mamma eller dagisfröknar som kan ta det ansvaret.:confused:
 

Dominator-Rocks

Guest
Shit får ju ont i huvudet o blir skrämd när jag läser det du skriver...:näsblod

E så skrämmande hur barn kan växa upp med så oansvariga föräldrar. Såklart ungarna tycker det är ascoolt och jätte balt, men dom har inte insikt i hur farligt det är. det är därför dom inte får handla tobak lr alkohol förrän dom fyllt 18, för att dom inte har den kunskapen.:pannkyss

Men det skrämmande är att det är du som ska lära dom det, och om inte du ens inser det. Hur ska då dom kunna lära sig:va Får ju bara hoppas på att dom har en vettig mamma eller dagisfröknar som kan ta det ansvaret.:confused:

Ibland låter jag min son på 6 år köra min motorcykel, han har precis lärt sig å Uiila :yoparty
 

Linkan_85

Guest
Ibland låter jag min son på 6 år köra min motorcykel, han har precis lärt sig å Uiila :yoparty

Fan du e så cool!!!:yoparty Jajaja man får väl ta och inse att alla inte har samma förutsättningar här i livet! Du lär väll börja tänka du med snart:pannkyss

Du o fjantraider kan ju köra lite ihop o bränna på o riskera andras liv... :arsele Ungarna blir ju så impade. Undrar om det är dom som bestämmer hur snabbt du ska köra oxå?
 

Dominator-Rocks

Guest
Fan du e så cool!!!:yoparty Jajaja man får väl ta och inse att alla inte har samma förutsättningar här i livet! Du lär väll börja tänka du med snart:pannkyss

Du o fjantraider kan ju köra lite ihop o bränna på o riskera andras liv... :arsele Ungarna blir ju så impade. Undrar om det är dom som bestämmer hur snabbt du ska köra oxå?

Dom flesta föräldrarna på dagiset och även fröknarna är glada/nöjda med min underhållning.

Vi har satt upp ett bakhjulsschema så att fröknarna vet när jag kommer, då tar dom ut alla kids så att ingen missar föreställningen! :klappar

Känns så jävla gott när man har gjort någe bra för dom små liven! :nicka :förebild

Dom får någon att se upp till! :fakta
 

Mr. Me

var är sommarn
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Växjö
Hoj
Ingen
Dom flesta föräldrarna på dagiset och även fröknarna är glada/nöjda med min underhållning.

Vi har satt upp ett bakhjulsschema så att fröknarna vet när jag kommer, då tar dom ut alla kids så att ingen missar föreställningen! :klappar

Känns så jävla gott när man har gjort någe bra för dom små liven! :nicka :förebild

Dom får någon att se upp till! :fakta


Tänk om jag hade fått se det när jag var liten, då hade min barndom varit fullbordad:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top