Hur blev du av med körkortet

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Manglade 43 st sporthojar (utan förare) våren 1986 men bil och släp. FICK 4500 kr av VV för främjande av trafiksäkerhet och två månaders betald semester på Waikiki Beach.
 

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Oslo
Hoj
Letar!
Körde 128 på 90-väg i Örebro den 7:e juli i år, dagen innan jag tog MC-kortet.. 4000kr i böter och de tog kortet, har inte fått svar från länsstyrelsen än hur länge det blir borta. Hade kört många mil (Västerås-Oslo-Västerås) på 2 dagar, surt att de skulle ta mig 10 mil från slutdestinationen.. Hade dock kört betydligt snabbare innan, då detta var på påfart till motorvägen, så man kan väl säga att jag hade rätt tur ändå.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
körde på en bil med bilen för att låg för nära i en kö, bilen framför tvärnitar för att en annan bil framför honom kör ut på huvudleden, resultatet var att jag hann påbörja inbromsningen med tidningsbilen vägde för mycket å hade längre broms sträcka (kön rullade i ca 20kmh) 800:- i böter å blev av med kortet i 3mån.
 

EdgeX

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Norge
Hoj
Kawa zx6r, -00
Ble tatt av sivil bil i 148 på 80- veg. Var litt uoppmerksom og la ikke merke til den før det var for sent. Valgte å stoppe fordi jeg hadde med meg full bagster og ryggsekk, og så kjørte jeg i regndress. :3freak
Blir oppgitt over Norge etter å ha lest mange innlegg her, for jeg mister kk i 13-18 måneder, og må sitte minst 3 uker i fengsel. Det var jo nesten ingen trafikk på vegen heller!:huvet

Lenge leve Sverige :yoparty

Norske lover:finger
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ble tatt av sivil bil i 148 på 80- veg. Var litt uoppmerksom og la ikke merke til den før det var for sent. Valgte å stoppe fordi jeg hadde med meg full bagster og ryggsekk, og så kjørte jeg i regndress. :3freak
Blir oppgitt over Norge etter å ha lest mange innlegg her, for jeg mister kk i 13-18 måneder, og må sitte minst 3 uker i fengsel. Det var jo nesten ingen trafikk på vegen heller!:huvet

Lenge leve Sverige :yoparty

Norske lover:finger

Är väl därför många norrmän kör som idioter utan vett och sans så fort dom kommit över gränsen. ;)

Henrik
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
151 på nya E4:an söder om Tierp

Missade civilbilen som låg efter mig.
Försökte förklara att större tyska bilar går som bäst i lite högre hastigheter men han lyssnade inte på det örat :confused:

41 km/h för fort = 3 månaders indraget körkort + 4000 kr i böter.
Får tillbaka det den 16:e september. Kul att ha missat första sommaren med mc-kort...
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
inte av med mitt KK än...men kommer väl....

vårdslöshet i trafik x4

grov vårdslöshet i trafik x 1

framkallande av fara för andra x 2.

inte stannat för polismans tecken x 5.

våld mot tjänsteman x 1

våldsamt motstånd x 1.

enbart misstänkt för trafikbrotten då de EJ tog motorcyklisten på plats... utan de tog mig 2-3h senare stående stilla och 8 st poliser spöade mig med pepparspray och batonger i 10 min bland lunch-gäster vid en restaurang....
 
Last edited:

Johan69

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2007
Ort
Fors
Hoj
Kawasaki ZX10R -06
inte av med mitt KK än...men kommer väl....

vårdslöshet i trafik x4

grov vårdslöshet i trafik x 1

framkallande av fara för andra x 2.

inte stannat för polismans tecken x 5.

våld mot tjänsteman x 1

våldsamt motstånd x 1.

enbart misstänkt för trafikbrotten då de EJ tog motorcyklisten på plats... utan de tog mig 2-3h senare stående stilla och 8 st poliser spöade mig med pepparspray och batonger i 10 min bland lunch-gäster vid en restaurang....

OJ OJ OJ Vad det är synd om dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
OJ OJ OJ Vad det är synd om dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nja....eftersom det var nån annan som begick trafikbrotten så e det väl synd om honom...:pannkyss

sen att jag inte tar stryk...ens av en polis som slår mig me batong fast jag lugn o frågar vad saker gäller e ju inte mitt fel...
 

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sista avfarten på Färingsö™
Hoj
ZX9r -00
Tommy Hamrén dök upp som gubben i lådan, flasha och hade sig :huvet
Men det var ett par år sen.
Talade med en MC-polis för en månad sen och passade på att fråga om han fortfarande var i tjänst.
Jodå! Det var han :yoparty
 

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
En vacker Juli morgon var jag påväg till jobbet, klockan var kring 05,50. Drog på lite lätt med surförtin och råkades köra 164km/h på 90väg. 5mån utan lapp, vet ej böter än :gnissla
 

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
137km/h på en 90 väg. Blev 4000kr i böter och jag har inte fått besked från länsstyrelsen om hur många månader jag e utan kort.

Jag hade ingen prövotid kvar dock på körkortet sen jag tog mitt B kort, antar att det inte läggs på ny prövotid när man får A kortet sen?

Hoppas på att få 2-3 månader.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag hade ingen prövotid kvar dock på körkortet sen jag tog mitt B kort, antar att det inte läggs på ny prövotid när man får A kortet sen?

Nej, prövotid gäller bara från första gången man tar körkort.
(jag tog lätt mc vid 16, så när jag tog B-körkort hade jag bara två månader kvar, medan polarna hade två år hehe)




28 augusti får jag köra hoj igen, och plånboken lättade med 3600 kr då man framförde sig i 105 km/h på 70-väg.
Hade varit ute och kört MC i en hel vecka runt halva sverige, så åtta mil kvar till hemmet så plockar en MC-polis mig, jädra otur, men glad att han inte plockade mig efter bara åtta mil, då hade jag flippat rejält hehe
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Körde bil i 130Km/h på en 90väg (som varit 110sträcka innan) på nyårsafton påväg hem till Dalarna och blev stoppad av den enda bilen som oxå var ute den dagen, en civil trafikpolis med full utrustning i bilen.
Han tog kortet direkt och jag fick 48h på mig så körningen tillbaks till Gbg vart utan kort den gången.
Indraget i +12mån (Det var min 3e fortkörning) men överklagade fint från jobbet och det blev bara 3mån tillslut.

Första fortkörningen var en 90-70-50 sträcka och jag gled förbi 50skylten i 60km/h (med bilkö 20meter längre fram som gick i 30Km/h.

Andra körningen var där jag loosade lappen, mellan Alingsås-Vara nånstans, och den snuten var riktigt förbannad då det tog han nästan 3mils aktiv bilkörning innan han kom ikapp.

Alla tre gångerna körde jag bil.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top