Tycker det variera extremt mycket från ställe till ställe. Har själv jobbat på en MC-demontering och Yamaha återförsäljare och kan lugnt konstatera att inte bara Sverige är drabbat av denna icke-service/Service tills du betalt mentalitet.
Claessons i Bromöllahar jag varit på otaliga gånger och ibland hälsas det och är hur trevligt som helst, ibland känns det som att de vill att man vänder i dörren.
Sura miner om man prov sitter en hoj har nog de flesta fått. Skillnaden på bemötandet när man vatt där med sin far som köpte en hoj där för ett antal år sedan kontra när man är där själv är enormt.
Jag anses antagligen inte vara en köpstark kund så om man kollar hoj så får man ingen respons. Kollar man på kläder/tillbehör/hjälmar, då får man däremot det.
Överlag tycker jag dock de sköter sig bra.
Oves motor i Olofström är sjukt trevliga att ha och göra med.
Åkte dit med motorn i bagaget och fick svänghjulet avdraget för fika 15 min innan stängning en lördag och en fin lite pratstund med mycket trevlig försäljare. Farsan köpte sin senast hoj där tack vare detta då jag av en slump hittade den intryckt i ett hörn när jag lullade runt 15 min efter stängning utan att veta om det. Inga sura miner då heller
Toppen ställe med andra ord, speciellt för oss som gillar gammelhojar.
Lillemans MC i Lund kan vara som natt och dag.
Kalle som har hand om reservdelarna är jäkligt hjälpsam och plockade till och med fram microfichen senast för att leta reda på en lite del till mig.
han är dock den ända som verkar vilja sälja något. ALDRIG fått frågan om man vill ha hjälp när man kollat på hoj där. Ur-uselt!
Dock så väger servicen för reservdelar/tillbehör/kläder upp det hela något + att de råkar vara Yamaha återförsäljare vilket ju passar när det är vad man kör.
Fleninge MC demontering är i och för sig inte någon stor handlare men lojare och mer ohjälpsamma typer får man leta efter.
hysteriska överpriser verkar dessutom råda oavsett vad det gäller.
Om någon vill ha mer uttömmande information och anekdoter om detta ställer rekomenderas ett samtal med Bushido
Kassa men tyvärr den enklaste lösningen lite för ofta.