EmiliosFantomen
Guest
Brukar använda bakbromsen när jag skriver sms.
Brukar använda bakbromsen när jag skriver sms.
Har nog fan aldrig använt bakbromsen på min än =/
Mitt råd är att köpa en 1000cc twin då kan du skruva bort bromsarna helt och på så sätt spara in vikt och slitna klossar.
Såg att någon skrev att han inte använde frambromsen när han körde cross vilket känns skummt.... brukar ju följa körkortsboken där och bromsa 80/20 blir ju bara en massa glidande om man ska bromsa 100% bakbroms.
Är det väldigt svårt att skriva ett vettigt inlägg här på SH? Måste man hela tiden köra med inbördes beundran humor eller förlöjliga nybörjare, när man själv är en duktig förare och kanske har bra tips och råd att dela med sig av?
Det man funderar över är om ni själva vet vem som är tönten, den ni dissar eller ni själv.
Är det väldigt svårt att skriva ett vettigt inlägg här på SH? Måste man hela tiden köra med inbördes beundran humor eller förlöjliga nybörjare, när man själv är en duktig förare och kanske har bra tips och råd att dela med sig av?
Det man funderar över är om ni själva vet vem som är tönten, den ni dissar eller ni själv.
men det konstiga med min att när jag gör en garage sväng och vrider styret till höger så svänger hela min mc till höger också är det likadant på era eller är det något med g krafterna på minmc?
men det konstiga med min att när jag gör en garage sväng och vrider styret till höger så svänger hela min mc till höger också är det likadant på era eller är det något med g krafterna på minmc?
Hur växlar man? Ska man använda kopplingen?
Den reagerar så i låg fart. Om du däremot gör detta i högre fart kommer mc att luta åt vänster och svänga vänster. Det kallas motstyrning eller snabbstyrning och är ett väldigt effektivt sätt om man skall göra en undanmanöver eller få en fin och precis instyrning inför en kurva. Att bara flytta egen tyngdpunkt är inget effektivt sätt. Gå gärna en SMC BKK kurs så får du bl.a träna på det.
vet fan inte om det är du eller cb tobbe som driver....
Jag antar att båda driver och att ni inte förstått varandras inlägg???
(Även om cb_tobbe var mer lurig med sitt driv)
Glöm bakbromsen! Åker du en grusväg med lösgrus, eller hamnar i en störtskur så kan bakbromsen vara bra, om du inte har abs/kombibromsar som kan medge full nit med bakbromsen och bromskraften ändå fördelar sig rätt på 2hjul.
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X