Man står på limpan och gasar och ryckerberggren_martin skrev:Och hur skulle det gå till?? Även en råtrimmad dt125 har har obefintligt vrid i 100 på 5:an.
berggren_martin skrev:Och hur skulle det gå till?? Även en råtrimmad dt125 har har obefintligt vrid i 100 på 5:an.
Nisse Järnet skrev:Man står på limpan och gasar och ryckerFast kanske överdrev lite med 100, tar upp den i 90 kanske och så dimper man ner 105-110 när växeln tar slut
Får fixat thumbshift så man kan dra i 6:an
Den är original btw
Tackar för denRigge skrev:Hehe... märks att du är ganska ny här, vi andra VET att Nisse är bättre på att köra än snacka. Säger han att det går så går det![]()
Har aldrig testat att köra på bakan med en R, som sagt är ju den lite tyngre. Men men, här är en lite film på mina små övningar så kan de ju se självIofs., jag hade r:en och den är lite tyngre. På den var det i alla fall enbart rullande hastighet och sen full kopplingsslirning som gällde.
Då e det dax att vi tar å filmar lite då!!!!!!!!Nisse Järnet skrev:
Har aldrig testat att köra på bakan med en R, som sagt är ju den lite tyngre. Men men, här är en lite film på mina små övningar så kan de ju se själv(kör iof bara på 4:an som mest, filmen är rätt gammal så jag hade inte testat 5:an än. Men nya är på g)
http://home.bip.net/barbrocederskog/dt125h.wmv
Nisse Järnet skrev:Tackar för den![]()
Har aldrig testat att köra på bakan med en R, som sagt är ju den lite tyngre. Men men, här är en lite film på mina små övningar så kan de ju se själv(kör iof bara på 4:an som mest, filmen är rätt gammal så jag hade inte testat 5:an än. Men nya är på g)
http://home.bip.net/barbrocederskog/dt125h.wmv
stormiz skrev:om man drar en r1;a till varvstop på 2 an vad har man för hastighet då?
gasolis skrev:En liten fundering när det gäller gammelgixxrar och
bakhjulsåkning. Dom är ju rätt tunga as. Hur pass stor
skillnad är det mellan en sån och en ny, typ Gixxer 1000?
Min blysläde, som förövrigt är omdrevad bak, vill INTE
resa sig på 2'an. Fast å andra sidan är jag en riktig noob
på detta område![]()
Går inte att hålla nere framhjulet vid fullgas på 1:anRavetrancer skrev:56236Kopplar ni upp eller gasar....motivera gärna om varför ni gör som ni gör
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |