Man står på limpan och gasar och rycker Fast kanske överdrev lite med 100, tar upp den i 90 kanske och så dimper man ner 105-110 när växeln tar slut Får fixat thumbshift så man kan dra i 6:anberggren_martin skrev:Och hur skulle det gå till?? Även en råtrimmad dt125 har har obefintligt vrid i 100 på 5:an.
berggren_martin skrev:Och hur skulle det gå till?? Även en råtrimmad dt125 har har obefintligt vrid i 100 på 5:an.
Nisse Järnet skrev:Man står på limpan och gasar och rycker Fast kanske överdrev lite med 100, tar upp den i 90 kanske och så dimper man ner 105-110 när växeln tar slut Får fixat thumbshift så man kan dra i 6:an
Den är original btw
Tackar för denRigge skrev:Hehe... märks att du är ganska ny här, vi andra VET att Nisse är bättre på att köra än snacka. Säger han att det går så går det
Har aldrig testat att köra på bakan med en R, som sagt är ju den lite tyngre. Men men, här är en lite film på mina små övningar så kan de ju se själv (kör iof bara på 4:an som mest, filmen är rätt gammal så jag hade inte testat 5:an än. Men nya är på g)Iofs., jag hade r:en och den är lite tyngre. På den var det i alla fall enbart rullande hastighet och sen full kopplingsslirning som gällde.
Då e det dax att vi tar å filmar lite då!!!!!!!!Nisse Järnet skrev:
Har aldrig testat att köra på bakan med en R, som sagt är ju den lite tyngre. Men men, här är en lite film på mina små övningar så kan de ju se själv (kör iof bara på 4:an som mest, filmen är rätt gammal så jag hade inte testat 5:an än. Men nya är på g)
http://home.bip.net/barbrocederskog/dt125h.wmv
Nisse Järnet skrev:Tackar för den
Har aldrig testat att köra på bakan med en R, som sagt är ju den lite tyngre. Men men, här är en lite film på mina små övningar så kan de ju se själv (kör iof bara på 4:an som mest, filmen är rätt gammal så jag hade inte testat 5:an än. Men nya är på g)
http://home.bip.net/barbrocederskog/dt125h.wmv
stormiz skrev:om man drar en r1;a till varvstop på 2 an vad har man för hastighet då?
gasolis skrev:En liten fundering när det gäller gammelgixxrar och
bakhjulsåkning. Dom är ju rätt tunga as. Hur pass stor
skillnad är det mellan en sån och en ny, typ Gixxer 1000?
Min blysläde, som förövrigt är omdrevad bak, vill INTE
resa sig på 2'an. Fast å andra sidan är jag en riktig noob
på detta område
Går inte att hålla nere framhjulet vid fullgas på 1:anRavetrancer skrev:56236Kopplar ni upp eller gasar....motivera gärna om varför ni gör som ni gör
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |