hur drar ni upp hojen på bakhjulet???

Kopplar eller gasar ni upp på slangen

• Antal röstningar
    0

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
En snabb jävel
hehe--

ambulans skrev:
vrider till lite på gasen så kommer den.... på tvåan måste kopplingen till för att den ska resa sig.. föredrar dock att gasa upp...
cwm29.gif

ahAAA.. ... är det så man gör? ...hmmm går det bra då? :slicka

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Både Gixxern å Missilen power wheelar på 1,2 & 3:an fullt sjå med att inte wheela juh :crash

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Vad gör man om man bara har 48Hk och extremt hög etta?

Har iof inte försökt att gasa upp den på ettan, men på tvåan händer inte ett skit (inte ens i uppförsbacke) :( . Inte för att jag är särskillt våghalsig av mej men det vore ju coolt att kunna dra upp den lite grann iaf :crash

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
How to??

Ge mej lite tips för att få upp henne på slangen...Gixxer 600 -97...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Dez skrev:
Vad gör man om man bara har 48Hk och extremt hög etta?

Har iof inte försökt att gasa upp den på ettan, men på tvåan händer inte ett skit (inte ens i uppförsbacke) :( . Inte för att jag är särskillt våghalsig av mej men det vore ju coolt att kunna dra upp den lite grann iaf :crash

Kolla på bonusmaterialet från ghostrider filmen så inser du vad din hoj är kapabel till :tummenupp

Edit: Ghostriderdagen alltså

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Re: How to??

Emmi skrev:
Ge mej lite tips för att få upp henne på slangen...Gixxer 600 -97...

Prova å koppla på den vid en 8 -9000rpm , tror min började dra där ordentligt....... men tat´safe :(

Ettan fick jag dunka på, tvåan var int en tillstymmelse till lyft. Men jag åkte bara med org. drevning

fastwheeler

Terminator
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Swedie skrev:
tips: Ha ettan i... kör ett par gånger upp och ner gatan med full gas. Seriöst. Det jag vill är att du ska känna när hojjen börjar dra extra. Precis vid denna extra lilla knuff, kolla vilket varvtal det är vid.

Nu när du vet vart du har den där lilla extra knuffen i varvregistret, så accelerar du sakta upp till det varvtalet, slopar rullen och ger max gas och rycker i handtagen. Gör detta perfekt och du kommer wheela kungligt.. :)

Gör i stort sett så, men när man lärt sig det ordentligt kan man göra det redan före effekttoppen :D Har fått upp GIXXER 750:n vid ca 4000 rpm med bara gas :crash

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Hoj
KTM SXF450 SM
Och der börjar ta sig!

Nu efter några dagars träning så kan man dra upp hjulet i vädret utan att det känns konstigt (hjärtat i halsen) :D.
Det är forfarande powerslangning men det blir bättre, högre och längre för varje gång. :whip

Jag drar upp min i 1:an, 5-6k varv, av o på med rullen(SNABBT) sen. Då reser den sig fint fint. Höjden bestäms av hur mycket jag dar i rullen(inte hela vägen, ÄN).

Fän det blir roligare och roligare för varje gång man kör :squid :rock

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Lyckades faktiskt med min första växling från 1:an till 2:an på bakhjulet i helgen!!! =)

Tycker det är skönast att koppla upp hojen på 1:an, kan man som sagt komma upp i lite lägre fart.

Men är det någon som kan förklara för mig om det verkligen är möjligt att koppla upp min hoj på 2:an?? Jag kan verkligen inte lyckas!!!

/Niklas

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
riktigt kul å se en hoj åkare som värkligen kan åka bakhjulet

en nisse låg å tryckte mig i röven innan idag (körde bil) tänkte försöka hänga av han med min Golf 2 16v :cool:
när jag närmade min 180 knutar så låg mc killen 10 meter bakom han blinkade ut hörde hur han kugga ner å bara fullkomligt försvann förbi mig på bakhjulet !!!! :confused:

kan man inte stampa till på bromsen om man är på väg att slåöver??? hur mår röven av o flyga i backen i 50 knyck ? =)

om man drar en r1;a till varvstop på 2 an vad har man för hastighet då?

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
stormiz skrev:
gah :skrämd :skrämd

livsfarligt en lek med döden om man inte vet vad man gör.

Måste ha en Hoj nu :cool:

Ett tips i all välmening, skaffa inte en retta som första hoj. Den sparkar bakut om man behandlar den oförsiktigt.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ni som gnäller på att er hoj e slö...har inte kört en DT125 :p Och tom den får jag upp på slangen i 100 på 5:an :) (ståendes på limpan då, men utan koppling iaf)

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
Nisse Järnet skrev:
Ni som gnäller på att er hoj e slö...har inte kört en DT125 :p Och tom den får jag upp på slangen i 100 på 5:an :) (ståendes på limpan då, men utan koppling iaf)

du kanse väger 150 kg då e d la bara luta sig bakåt? :D :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nisse Järnet skrev:

Och hur skulle det gå till?? Även en råtrimmad dt125 har har obefintligt vrid i 100 på 5:an.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Själv tycker jag att tjusningen med att köra på slangen är klart överdriven. Jag vet att jag inte är den enda på det här forumet som tycker så. Kanske är det just tack vare andras bakhjulsåkande som jag måste punga ut med de där extra tusenlapparna varje år i försäkring.

Visst är det en suverän känsla när framhjulet lättar lite vid accning, men SÅÅ jävla kul är det inte. Kan du inte hantera ditt fordon till 100 % så ge fan i att wheela.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Opps, såg den där textem om "moralsnack" förbjudet här inne. Jaja, då vet ni iaf. vad jag tycker. Är så less på höga försäkringspremier bara...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
berggren_martin skrev:
Själv tycker jag att tjusningen med att köra på slangen är klart överdriven. Jag vet att jag inte är den enda på det här forumet som tycker så. Kanske är det just tack vare andras bakhjulsåkande som jag måste punga ut med de där extra tusenlapparna varje år i försäkring.

Visst är det en suverän känsla när framhjulet lättar lite vid accning, men SÅÅ jävla kul är det inte. Kan du inte hantera ditt fordon till 100 % så ge fan i att wheela.

Är det så jävla nödvändigt att ha 155hk i hojen då? Sååå jävla kul är det inte, köp en 500 kubikare så blir det billigare.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024