Jag brukar gasa upp min (motard) på 2 eller 3an beroende hur fort det går, sedan slår jag i fyran direkt...... försöker balansera på samma växel....... det tar sig.
Står man upp så går den på 4 och 5an oxå, det är lättare för kroppen tar ju mera vind men det ser lite muppigare ut. (eller hur, man kör väl på slangen för att folk ska se en, inte för det är roligt)
I motorvägsfart så brukar jag ställa mig upp å gunga upp den på fyran så när den är uppe så sätter jag mig ned, då slipper man växla osv........ men men det ser ju lite nybörjaraktigt ut, men sån e ju jag.
Öva öva öva...........
en fråga....... varför hittar man alltid balanspunkten strax innan vägen svänger eller när man kopper ikapp bilar som man inte kommer förbi......
Ibland blir det sådär förtrollat underbart att man känner.......lixom som man bara flyter......så man slipper parera med gasen av/på....självklart så ligger kommer man ifatt någon rackans buss som gör massa turbulens så man ser ut som en pendel i en klocka..... lika bra att sätta ned.
Jag körde om en lastbil som åkte bra fort............ satan va de trycker luft precis när man ska förbi hytten............ min hoj stack 45 grader mot vägräcket........ snacka om snett nedsläpp......
Nu safe:ar jag å slangar helst utan turbulens.....eller feta sidovindar a lá Tierp på sista april, det var inte skoj.