Nej, gasvajern driver INTE oljepumpenjag tror att det gasvajern delar sig i två delar, en går till trotteln och en går till separatsmörjningen. så äre på min tror ja
Nej, gasvajern driver INTE oljepumpen
jag tror att det gasvajern delar sig i två delar, en går till trotteln och en går till separatsmörjningen. så äre på min tror ja
Vad driver den i så fall, om den delar sig?
Precis som Engström skrev ovan så driver den inget, den reglerar bara. Det skulle som sagt bli jävligt dåligt smort på motorvägen annars, om man inte har parkinsonVad driver den i så fall, om den delar sig?
Den används för att styra slaget på pumpen efter hur mycket man gasar, men det är inte vajern som gör pumpjobbet.
Ah okej! Jag förstår!
Jodå, den luktar fin tvåtakt, ryker lite lätt och dricker även olja, så fungerar gör det med all sannolikhet.
Har en annan fundering, kicken är svetsad på denna, troligtvis för splinesen är gångna. Detta resulterar i att man inte kan få av motorkåpan på denna högersidan.
Tips på hur man kan gå tillväga utan att kapa, och få byta den delen av vevaxeln?
Din kedja hade nog inte dött av lite kärlek, eller olja för den delen....
Kapa kommer du inte ifrån, men börja med att försök hitta en ny kickaxel och kick innan du skrider till verket.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari