Nej, gasvajern driver INTE oljepumpenjag tror att det gasvajern delar sig i två delar, en går till trotteln och en går till separatsmörjningen. så äre på min tror ja
Nej, gasvajern driver INTE oljepumpen
jag tror att det gasvajern delar sig i två delar, en går till trotteln och en går till separatsmörjningen. så äre på min tror ja
Vad driver den i så fall, om den delar sig?
Precis som Engström skrev ovan så driver den inget, den reglerar bara. Det skulle som sagt bli jävligt dåligt smort på motorvägen annars, om man inte har parkinsonVad driver den i så fall, om den delar sig?
Den används för att styra slaget på pumpen efter hur mycket man gasar, men det är inte vajern som gör pumpjobbet.
Ah okej! Jag förstår!
Jodå, den luktar fin tvåtakt, ryker lite lätt och dricker även olja, så fungerar gör det med all sannolikhet.
Har en annan fundering, kicken är svetsad på denna, troligtvis för splinesen är gångna. Detta resulterar i att man inte kan få av motorkåpan på denna högersidan.
Tips på hur man kan gå tillväga utan att kapa, och få byta den delen av vevaxeln?
Din kedja hade nog inte dött av lite kärlek, eller olja för den delen....
Kapa kommer du inte ifrån, men börja med att försök hitta en ny kickaxel och kick innan du skrider till verket.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|