Hur får man en

Dominator-Rocks

Guest
Mjaa, jag håller inte med dig. Säg att du har en plåt som är 50 mm tjock.
Du borrar ett hål som är 35 mm djupt, inte säger du ju att du har gjort en grop som är 35 mm djup. Eller hur?



Ja, eftersom ljud är svängningar. Träder faller = det uppstår svängningar vare sig du är där eller inte.

Nä men inte faan äre ett hål, försänkning kanske.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Amatör :fatta! Ett hål är något med 2 öppna ändar, en grop har bara en öppen ända :fakta

Nja. Man brukar i dagligt tal säga att gatukontoret gräver hål i gatan. Med din definition betyder det att om du kryper ner där så kommer du fram i Kina (typ)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Världens varmaste grej måste väl vara negrer och araber? Är ju så inåt helvete varmt i afrika och tydligen så blir det varmare och varmare här nu och jag ser ingen annan anledning än invandringen.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Världens varmaste grej måste väl vara negrer och araber? Är ju så inåt helvete varmt i afrika och tydligen så blir det varmare och varmare här nu och jag ser ingen annan anledning än invandringen.


Hur ska man tolka detta ?? Tycker han att negrer och araber är "hotta":D
Gillar hellre varmt folk än kalla :tummenupp
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Pinsamt att ingen här vet om att lasagne är det varmaste ämnet nånsin. Det spånades runt fikabordet förut om varför vi hade elvärmegolv när man bara skulle kunna lägga ut matlådor med varm lasagne över golvet att sen kakla över.
Om cirka 15-20 år eller så när dom börjar svalna så är det bara att lyfta på locken och fylla på med bechamelsås så står dom sig lika länge till. :mattias





Edit: oh no i didnt!... :skrämd
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Potatismos är varmare! :fakta

Det får man dessutom ont i ryggen av!:mad:

Jävla nybörjare och amatörer! Alla vet att TOMAT är världens varmaste ämne!
Det är så varmt så att det på flera ställen runt om i världen används som energikälla för en hel by. Bara slänga in en tomat i mikron, 2 minuter på full effekt, så har du värme för 100 personer i ett år framåt.

Den hade Jag helt glömt! Tomattricket de gjorde på oss i kafeterian i högstadiet var att lägga en tomatskiva i toasten vilket renderade i att när man ivrigt högg första tuggan så drogds tomatskivan ur det isolerande formfranskeembalaget och lade sig till rätta mot underläppen, ner över hakan och skapade sådana skador att det vissa dagar var nästan folktomt i korridorerna. Detta manfall gjorde att tomatskivor i kafeteriantoasts förbjöds i EG-domstolen -95.
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Pinsamt att ingen här vet om att lasagne är det varmaste ämnet nånsin. Det spånades runt fikabordet förut om varför vi hade elvärmegolv när man bara skulle kunna lägga ut matlådor med varm lasagne över golvet att sen kakla över.
Om cirka 15-20 år eller så när dom börjar svalna så är det bara att lyfta på locken och fylla på med bechamel sås så står dom sig lika länge till. :mattias

Tss, du tillhör nybörjarna hör jag. Man använder glödhet lasagne för att kyla ned tomater, så kall är den jämfört med en varm tomat.

Teo skrev:
Den hade Jag helt glömt! Tomattricket de gjorde på oss i kafeterian i högstadiet var att lägga en tomatskiva i toasten vilket renderade i att när man ivrigt högg första tuggan så drogs tomatskivan ur det isolerande formfranskeembalaget och lade sig till rätta mot underläppen, ner över hakan och skapade sådana skador att det vissa dagar var nästan folktomt i korridorerna. Detta manfall gjorde att tomatskivor i kafeteriantoasts förbjöds i EG-domstolen -95.

Utan EG-domstolens ingripande hade vi sett en enorm hög med människor som var förtidspensionerade just pga detta.
 

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hornet 900
Lasagne är ett kemiskt stridsmedel framställt av den oändligt heta tomaten tillsammans med andra liknande substanser med ekvivalenta termiska egenskaper. För att förfina denna matsalsmina så har man blandat den med napalm (kemisk beteckning: OST).



Jag bifogar en bild på ett äldre utförande av den förrädiska "Karins Lasagne".
 

Bifogat

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    24.4 KB · Visningar: 44

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Att tänka på varje gång ett jobb skall utföras, är att bra planering är halva jobbet.
Planera därför alla jobb två gånger, så slipper du jobba.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Som jag påstod från början då! Om ingen är där så höres det inte!:hihi

Jo, det gör det visst det säger jag ju! :mad:


Då måste du vara konstig.

Varför finns det i sådana fall något som heter bottenhål?

Nä men inte faan äre ett hål, försänkning kanske.

Mjaa hörrö du Per-Elof, där har du fel.

En försänkning är ju egentligen bara en fasning. Man försänker ett hål, man fasar innerkanten.

Förresten, det finns ju också något som heter dubbhål, och det är då fanimej inte ett genomgående hål. Sådetså!
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Varma koppen är ju en bluffprodukt om något. Det är ovarmt, det är inte en kopp utan en påse med pulver.

Varför agerar inte samhället? Hur länge ska detta satans tutlurande få fortgå egentligen? :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att tänka på varje gång ett jobb skall utföras, är att bra planering är halva jobbet.
Planera därför alla jobb två gånger, så slipper du jobba.

Bra verktyg sägs ju göra halva jobbet, så jag köpte två uppsättningar av allt!
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
magma är väll tyvärr flytande men det vart problem i labbet sist jag höll på med såntdär när magman förångades efter ett tag :/ har hört rykten om att två tomater kan sublimera en diamant, energin av den nivån har endast mätts upp i en chuck norris round hous kick innan.

Japp, världens varmaste material. De har försökt jämföra tomatens hetta med magman i jordens inre men det slutar alltid med att magman smälter för att tomaten är så varm.
:tummenupp
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jo, det gör det visst det säger jag ju! :mad:

Vem hörs det av då :va Jag tror Gabor har en poäng här. Att det låter kan vi vara överrens om, men det hörs inte. *Observera att jag använder mig av det felaktiga ordvalet ´hörs´ istället för ´höres´*

Oan skrev:
magma är väll tyvärr flytande men det vart problem i labbet sist jag höll på med såntdär när magman förångades efter ett tag :/ har hört rykten om att två tomater kan sublimera en diamant, energin av den nivån har endast mätts upp i en chuck norris round hous kick innan.

Det är först flytande men sen så stelnar det av skräck när det ser tomaten och då slutar det med att magman smälter och slutligen förångas det såklart.

Och tillåt mig skratta! :rofl Chuck är livrädd för tomater då han vet vad de kan åstadkomma med honom....
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Vem hörs det av då :va Jag tror Gabor har en poäng här. Att det låter kan vi vara överrens om, men det hörs inte. *Observera att jag använder mig av det felaktiga ordvalet ´hörs´ istället för ´höres´*


Men om det låter, då måste det per definition höras också. Det kan inte höras om det inte låter, och vice versa. :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top