Hur får man en

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
När korven ligger i kyldisken är det redan kall varmkorv, varm är den ju när den tillverkas. För att döda bakterier och binda ihop mjöl, grissvansar och andra slakteri rester så måste skiten värmas. typ:rolleyes:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När korven ligger i kyldisken är det redan kall varmkorv, varm är den ju när den tillverkas. För att döda bakterier och binda ihop mjöl, grissvansar och andra slakteri rester så måste skiten värmas. typ:rolleyes:

Omöjligt, alldeles för seriöst för att det ska vara på riktickt :arsele

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo, men då kommer vi ju tillbaka till ursprungsfrågan. När övergår en grop till att bli ett hål?
Och framförallt, kan ett hål ha botten?

Tjejers hål har ju till exempel botten.

Angående det fetstilta så är det lite tokigt. Ett hål bör ju ha en liten diameter i förhållande till djupet och inte tvärtom.
Förresten, finns ordet "mynningsdiametervärde" egentligen? :hihi

Nja, håller inte med igen.
Säg att du blåser upp en ballong och knyter igen den. Då har du ju en ihålighet i ballongen och inte ett hål. En ihålighet kan alltså inte ha två öppna ändar.

Jag vet inte vad det exakta värdet, dvs övergångsgränsen mellan grop och hål ligger, men jag anser att den bör finnas:)

Tänk om tänk rätt. Om du delar djupet med mynningsstorleken och får ett högt värde så innebär det att djupet är stort och/eller att mynningen är liten vilket isåfall innebär att du har ett hål och inte en grop, enligt den definitionen ;) Med andra ord är det precis det jag skrivit och inte tvärtom:)

Klart det finns, jag skrev det ju nyss!:D

Ihålighet och hålighet är inte samma sak. Ett träd kan vara ruttet och ihåligt inuti, men det innebär inte nödvändigtvis att det finns en hålighet någonstans på trädet. Så tyvär, du har fel:)

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Toppluva

Men det går ju inte.. En kall varmkorv????? Då kan den INTE vara en varmkorv. :huvet

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag vet inte vad det exakta värdet, dvs övergångsgränsen mellan grop och hål ligger, men jag anser att den bör finnas:)

Ja men det var ju det som var ursprungsfrågan, grabbhalva! :fakta
Vilket är den magiska siffran?

Klart det finns, jag skrev det ju nyss!:D

Ihålighet och hålighet är inte samma sak. Ett träd kan vara ruttet och ihåligt inuti, men det innebär inte nödvändigtvis att det finns en hålighet någonstans på trädet. Så tyvär, du har fel:)

Ehum va :confused: Vad menar du är skillnaden på en ihålighet och en hålighet?
Det är ju samma sak?

Om ett träd är ruttet inuti så är det ju ihåligt. Håligheten finns inuti trädet. PunGt.

Men är dem korrekta?

Frågorna, svaret eller påståendet?

Men det går ju inte.. En kall varmkorv????? Då kan den INTE vara en varmkorv. :huvet

Joho då, eftersom "varmkorv" endast är en benämning på en viss typ av korv. Den säger inte i vilket stadie korven befinner sig, även om vi gärna vill tro att varmkorven är just varm.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
mjaa, med vilket lås då?

Bra fråga, den går jag bet på.

FYI så har jag i denna stund, as we speak så att säga, en ugnsform fylld med både lax, potatismos, citroner SAMT världens varmaste material also known as TOMATSKIVAN!!!! En nära släkting till självaste tomaten.

Om ni inte hör något drygt från mig de kommande veckorna så är det för att jag ligger inlagd HÄR!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja men det var ju det som var ursprungsfrågan, grabbhalva! :fakta
Vilket är den magiska siffran?

Ehum va :confused: Vad menar du är skillnaden på en ihålighet och en hålighet?
Det är ju samma sak?

Om ett träd är ruttet inuti så är det ju ihåligt. Håligheten finns inuti trädet. PunGt.

Nehejdu, du käftade bara emot i största allmänhet!:D
Jag har aldrig sagt att jag känner till värdet, bara att jag tror det finns. Du får väl göra en poll och lite mätningar och se vad folk i största allmänhet säger:tummenupp

Nej, inte samma sak. En hålighet är något man kan ta sig in i (eller pilla runt i, beroende på hur stor eller liten håligheten är) emedan en ihålighet inte nödvändigtvis är accesabel. Sådeså!:fatta! :tungan

Bra fråga, den går jag bet på.

FYI så har jag i denna stund, as we speak så att säga, en ugnsform fylld med både lax, potatismos, citroner SAMT världens varmaste material also known as TOMATSKIVAN!!!! En nära släkting till självaste tomaten.

Om ni inte hör något drygt från mig de kommande veckorna så är det för att jag ligger inlagd HÄR!

Jag har kommit på en annan sak som kan bli så inihelvete varm vid mikrovågsugnande! Gurkskivan i en cheeseburgare!:skrämd

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
42

Det är svaret på ALLT

Jaja, men den godkänner jag inte.

Därmed frågan som ingen kan svara på, vad är meningen med livet?

Svaret 42 är ej giltigt.

Nehejdu, du käftade bara emot i största allmänhet!:D
Jag har aldrig sagt att jag känner till värdet, bara att jag tror det finns. Du får väl göra en poll och lite mätningar och se vad folk i största allmänhet säger:tummenupp

Nej, inte samma sak. En hålighet är något man kan ta sig in i (eller pilla runt i, beroende på hur stor eller liten håligheten är) emedan en ihålighet inte nödvändigtvis är accesabel. Sådeså!:fatta! :tungan

Ja det är klart, det är det enda jag kan. :gnissla

Jag förstår vart du vill komma, men då vill jag isf. se någon källa eller något annat som stärker definitionen av hålighet samt ihålighet.
Om en uppblåst, igenknuten ballong är ihålig(därmed inte intaglig enl. ditt påstående) vad finns det då för motsvarande som har en hålighet?

Ett hål i ett träd t ex. är ju just bara ett hål. Man säger ju inte att hålet är håligt.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Nytt bränsle till hål/grop diskussionen:

Någon kom med teorin om att en grop ser man botten på.

Man kan ju ha ett hål i väggen som man ser botten på :va För inte har jag varit med om en grop i väggen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja det är klart, det är det enda jag kan. :gnissla

Jag förstår vart du vill komma, men då vill jag isf. se någon källa eller något annat som stärker definitionen av hålighet samt ihålighet.
Om en uppblåst, igenknuten ballong är ihålig(därmed inte intaglig enl. ditt påstående) vad finns det då för motsvarande som har en hålighet?

Ett hål i ett träd t ex. är ju just bara ett hål. Man säger ju inte att hålet är håligt.

Verkar så:såjaponken

Källor har jag inga, det är bara för egen del som det känns att det är en viss skillnad... Kan vara ensxam om denna definition, men det är så jag ser på saken iallafall:)

Motsvarande hålighet skulle jag säga vore om ballongen kunde öppnas upp men fortfarande hållas uppblåst. dvs ett ihåligt hölje med en öppning = hålighet och ett slutet ihåligt hölje = ihåligt. Tyck vad du vill, det är bara min pesonliga syn pås aken och utifrån den grundade jag skiljedefinitionen hål/grop:tummenupp

Man kan ju ha ett hål i väggen som man ser botten på :va För inte har jag varit med om en grop i väggen?

Sällan man hör talas om gropar inomhus. Nytt förslag! Gropar finns bara utomhus, företrädesvis på ickevertikala ytor (dvs bara på marken) och på kvinnors lår:hihi

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Ja precis. Comhem har ju dessutom tre hål i väggen, hur fan funkar det? :3freak

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Vem borrar hålen i makaroner? Jag vet att det finns folk som jobbar som russinskrynklare och bananböjare, men makaroniborrare?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln