Hur får man en

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Men om det låter, då måste det per definition höras också. Det kan inte höras om det inte låter, och vice versa. :va

Jodå, det kan låta utan att det höres, men inte tvärtom. För att det ska höras så måste någon lyssna. Nu var ju ingen där och då lät det endast men hördes ej. :brinnerup
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men om det låter, då måste det per definition höras också. Det kan inte höras om det inte låter, och vice versa. :va

Jag fes nyss, Hörde du det? Själv är jag döv och hörde inget. Kände bara ett obehagligt knorrande i ballongknuten.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag fes nyss, Hörde du det? Själv är jag döv och hörde inget. Kände bara ett obehagligt knorrande i ballongknuten.

:rofl Ballongknuten får mig alltid på gott humör!

En hundring på att denna tråd är låst inom kort?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
:rofl Ballongknuten får mig alltid på gott humör!

En hundring på att denna tråd är låst inom kort?

Vaddårå? Vi avhandlar viktigheter här. Kan tänka mig att Timmermansorden eller Stenhuggarna håller den här klassen bakom lykta dörrar efter shotsbrickorna.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jag blir varm av den här!
hot-dog.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mjaa, jag håller inte med dig. Säg att du har en plåt som är 50 mm tjock.
Du borrar ett hål som är 35 mm djupt, inte säger du ju att du har gjort en grop som är 35 mm djup. Eller hur?

Jag har en teori om att det där har att göra med gropens/hålets öppnings diameter i förhållande till djup... Gräver man en grop blir diametern oftast ganska bred och gropen inte särskilt djup. Borrar man däremot ett hål så får man en liten öppningsdiameter och ett större djup i förhållande till sagda diameter. Så: Ett hål har ett högt djup/mynningsdiametervärde och en grop har det inte:)
 

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hornet 900
Ett hål är ingenting men något runt det!

Hur kan vatten stanna kvar i en bottenlös sjö/tjärn.

Hörs!
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Så: Ett hål har ett högt djup/mynningsdiametervärde och en grop har det inte:)
Intressant teori, men jag tror faktiskt att definitionen av hål som en grop med öppning i båda ändar stämmer. Det som förvirrar i sammanhanget är att man ibland talar om "håligheter" som kan vara avsaknad av materia i många olika former. Finns håligheter som helt saknar öppning.

För övrigt har jag hört att Nordkorea har slopat planerna på eget kärnvapen och börjat odla tomater istället. Huga.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Intressant teori, men jag tror faktiskt att definitionen av hål som en grop med öppning i båda ändar stämmer. Det som förvirrar i sammanhanget är att man ibland talar om "håligheter" som kan vara avsaknad av materia i många olika former. Finns håligheter som helt saknar öppning.

För övrigt har jag hört att Nordkorea har slopat planerna på eget kärnvapen och börjat odla tomater istället. Huga.

Ok, du har en poäng. Men vi kan väl nästan säga att hål och hålighet är mer eller mindre samma sak (för inte fan har tjejer en grop??:va) och att antingen öppning i båda ändar eller min teori är definitionen för någotdera beroende på situation?:tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ok, du har en poäng. Men vi kan väl nästan säga att hål och hålighet är mer eller mindre samma sak (för inte fan har tjejer en grop??:va) och att antingen öppning i båda ändar eller min teori är definitionen för någotdera beroende på situation?:tummenupp
Nämnda hål utmynnar i ekonomisk och känslomässig ruin.
passadej.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nämnda hål utmynnar i ekonomisk och känslomässig ruin.
passadej.

:hihi

Men... Det skulle ju innebära att det bara blir ett hål om man nu nödvändigtvis ska dit och fippla?:va Om man då bara låter det vara, vad är det då för nåt?:va
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Lånar tråden lite, ungefär vad kostar det att ta A-kortet? Ska ta det i sommar. Har redan A1 så då blir det kanske billigare?
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag har en teori om att det där har att göra med gropens/hålets öppnings diameter i förhållande till djup... Gräver man en grop blir diametern oftast ganska bred och gropen inte särskilt djup. Borrar man däremot ett hål så får man en liten öppningsdiameter och ett större djup i förhållande till sagda diameter. Så: Ett hål har ett högt djup/mynningsdiametervärde och en grop har det inte:)

Jo, men då kommer vi ju tillbaka till ursprungsfrågan. När övergår en grop till att bli ett hål?
Och framförallt, kan ett hål ha botten?

Tjejers hål har ju till exempel botten.

Angående det fetstilta så är det lite tokigt. Ett hål bör ju ha en liten diameter i förhållande till djupet och inte tvärtom.
Förresten, finns ordet "mynningsdiametervärde" egentligen? :hihi

Ok, du har en poäng. Men vi kan väl nästan säga att hål och hålighet är mer eller mindre samma sak (för inte fan har tjejer en grop??:va) och att antingen öppning i båda ändar eller min teori är definitionen för någotdera beroende på situation?:tummenupp

Nja, håller inte med igen.
Säg att du blåser upp en ballong och knyter igen den. Då har du ju en ihålighet i ballongen och inte ett hål. En ihålighet kan alltså inte ha två öppna ändar.

Lånar tråden lite, ungefär vad kostar det att ta A-kortet? Ska ta det i sommar. Har redan A1 så då blir det kanske billigare?

3758,59 :-
 
Last edited:

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hornet 900
EUREKA!

Ett grop har en botten...

Som man kan se! Och eftersom ni (förhoppningsvis) inte sett botten i tjejens "grop" är det alltså ett hål!

And so is this: :arsele
 

Dominator-Rocks

Guest
I Tomatfabriken, på klippet ser ni den såkallade tomatdegen som senare sprutas i former för att bli färdiga tomater.

[YOUTUBE-ID]aboUARGa7Ik&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top