Hur försåtsminerar man mjölk bäst?

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Har inte läst hela tråden som vanligt men jag brukar skriva "ollad" eller herpes på mina grejer jag lämnar i kylen på jobbet om jag märker att folk nallar utan att fråga.

Annars om du vill vara elak på riktigt så är det bara att hälla ner lite citron i ett paket mjölk så pajjar du deras kafferast som tack för mjölktjyverierna.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
det blev ett väldigt springande plötsligt i korridorerna. sen ett möte i aulan med samtliga klasser om att vissa hyss 'kan vara livsfarliga' och att stöld av toapapper kommer polisanmälas.

veckan efter hade 'någon/några' fyllt deras fikarum med ca 500 rullar toapapper...

haha klockrent

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Seriöst, sätt en lapp med ditt namn på paketet om det stör dig. Eller tjacka en mjölk åt dem och säg att nästa får de köpa själva. Orka bete sig som en 12-åring ...

Om lurar någon att dricka ditt piss kan du åka dit för misshandel.

Ok, så mjölkstöld ska belönas med gratis mjölk?:va Om någon snor en hoj av dig, köper du då en ny hoj åt personen i fråga och överlämnar den med orden "nästa får du köpa själv"?:rolleyes:

Är ganska säker på att det inte är olagligt att förvara piss i en mjölkkartong i jobbets kyl (även om chefen kanske skulle motsätta sig om man bad om lov först), och om någon sen tar för sig av det så får det väl vara deras problem? Man ska ge fan i andras grejer, eller ta konsekvenserna.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Ok, så mjölkstöld ska belönas med gratis mjölk?:va Om någon snor en hoj av dig, köper du då en ny hoj åt personen i fråga och överlämnar den med orden "nästa får du köpa själv"?:rolleyes:

Är ganska säker på att det inte är olagligt att förvara piss i en mjölkkartong i jobbets kyl (även om chefen kanske skulle motsätta sig om man bad om lov först), och om någon sen tar för sig av det så får det väl vara deras problem? Man ska ge fan i andras grejer, eller ta konsekvenserna.

Mitt förslag är väl mer för att skapa ett samförstånd och bättre arbetsplats om man stör sig på en skitgrej. Tror inte samförståndet kommer öka för man ställer en kanna piss i kylen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mitt förslag är väl mer för att skapa ett samförstånd och bättre arbetsplats om man stör sig på en skitgrej. Tror inte samförståndet kommer öka för man ställer en kanna piss i kylen.

Ditt förslag må vara mognare, men jag hade ändå inte köpt mjölk till den som redan tagit för sig av min mjölk. Och som sagt, TS kan ju inte rå för att någon roffar åt sig av hans "urinprov":D Det är ju inte frågan om att lura någon att dricka piss, hade mjölktjyvarna bara låtit bli hans mjölkpaket så hade de ju sluppit. TS kan knappast hjälpa det liksom, felet är helt och hållet tjuvarnas:)

Men nej, jag hade nog inte heller pissat i något mjölkpaket och ställt in i kylen. Hade å andra sidan inte bjudit heller, utan hade väl skrivit en lapp typ "ge fan i min mjölk" och samtidigt fortsatt hålla noga koll på mitt mjölkpaket. Visar det sig att det försvinner även lappar till trots så hade jag börjat fundera på hämnd:)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nu hör dessa herrar inte till den ordinarie arbetsstyrkan här. Dom är gäster som har fått låna vårt fikarum och den gästfriheten tackar dom för genom att snylta ur kylskåpet.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Hade samma problem på jobbet, någon jävel snattade alltid min frukostfil, kom på att paketet passade perfekt i en plåtburk som man har kaffe i svetsade på ett bleck i locket o ett på sidan o på med ett komb.hänglås! sådant här kan driva mig till seriemördare! samma hände i tvättstugan, i ett hus med 5 lgh förväntar man sig att man ska kunna ha sitt tvättmedel i fred, men icke! var ytterst nära att byta ut via color mot kaustiksoda men min sambo lyckades stoppa mig... kör på laxermedlet!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Paketet har vägts men ingen skillnad. Kan bero på att gubbarna inte varit här, eller att fikarummet var upptaget under deras kafferast eller att dom köpt egen mjölk idag. Ska kolla igen i eftermiddag för jag har sett dom på plats nu efter lunch.

Byggjobbarna kanske är medlemmar på sporthoj och har läst tråden. Kanske sitter de i sin byggbod och funderar ut mothämndattacker mot Two stroke man.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja, hur gick det nu då?:D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Han glömde bort sig och råkade dricka pisset själv :(

Nästan rätt. Det blev helg så han drack upp mjölken själv. Som jag skrev innan. "It's all about presentations!"

Veckan därefter var jag bortrest större delen av veckan och var för stressad när jag åkte för att väga paketet jag lämnade. Tror dock inte att nåt mer har försvunnit och idag har jag inte sett gänget.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Nästan rätt. Det blev helg så han drack upp mjölken själv. Som jag skrev innan. "It's all about presentations!"

Veckan därefter var jag bortrest större delen av veckan och var för stressad när jag åkte för att väga paketet jag lämnade. Tror dock inte att nåt mer har försvunnit och idag har jag inte sett gänget.

Låter trots allt som kanske den bästa lösningen på ditt "problem" ;)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ett år senare, har det blivit några mjölkpisspaket ännu eller byggjobbarna slutade innan det blev tid för hämnd?:)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC